Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4G+ skal visstnok bruke en ekstra frekvens (800 Mhz) som gir bedre dekning innendørs. Dette er viktig for blant annet de som bor eller jobber i betongbygninger.Det gjør en del av oss...

4G+ tar i bruk flere frekvenser samtidig. Så om telefonen din støtter 800mhz så gjør den det med eller uten 4G+. Derfor er det er ikke noe stort tap å ha en telefon som ikke støtter 4G+. Jeg bryr meg ikke noe om det siden det bare går på høyere hastighet. Så lenge jeg har 10mbit (Det får du lett på 3G) eller mer så er det det samme for meg. Jeg laster ikke ned store filer på telefonen. Om jeg bruker telefonen til modem så laster jeg heller ikke ned store filer grunnet data kvotene som er så lave. 

 

PS; Har du Telenor så er det vel hastighetssperre på nesten alle abb?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg tidligere skrev har både Djuice/Telenor og Google bekreftet at Nexus 6P støtter 4G+, pluss at Netcom skriver det på sine nettsider. Hun jeg har snakket med på Google avventer fortsatt informasjon fra ingeniørene angående hvorvidt stock Android har et 4G+ symbol eller ei.

Lenke til kommentar

 

Spiller det noen rolle om symbolet vises da?

Vil jo være lettere å vite hvilket type nett du er tilkoblet naturligvis.

 

Du har 3 typer nett i Norge. 

GSM

UMTS 

LTE.

 

Om det står 4G eller 4G+ sier ikke deg noe annet enn at du er koblet til LTE nettet. Du ser ikke hvilket bånd du er koblet til. Om det står 4G+ så vet du at du er koblet til 2 bånd, men ikke hvilke.

 

UMTS er på 900 Mhz og 2100 Mhz. Når det står 3G/H/H+ vet du da hva du er koblet til? 

Lenke til kommentar

 

Som tidligere nevnt har ikke 4G+ bare en effekt på hastigheten, men også dekningen og nettet som sådan med tanke på at du vil få mer ut av abonnementet du allerede har. Jeg har Djuice nonstop M som er begrenset til smålige 10 mbit/sek...

Du få akkurat samme dekning med og uten 4G+! Og har du 10mbit/sek maks så får du aldri noe utbytte av 4G+

 

 

Tror poenget her er at med 4G+ så bruker man doble frekvenser, når mobilen bruker det da, så frigjør det ledig kapasitet til andre i samme område ved at feks nedlasting går på et bånd og opplasting på et annet, litt som MIMO på wifi. Eller noe lignende dette, kanskje noen kan mer kan forklare bedre?

 

edit: typo

 

edit2: fant det her:

 

http://www.radio-electronics.com/info/cellulartelecomms/lte-long-term-evolution/4g-lte-advanced-carrier-channel-aggregation.php

 

Når jeg leser dette sitter jeg igjen men inntrykk av at teorien min er feil, at det heller krever mer båndbredde enn å frigjøre noe.. 

 

edit3: ok er nok bare jeg som ikke kan nok om dette. Det skal gi en mer effektiv frekvensbruk fordi trafikkstyring mellom båndene blir enklere:

 

Dette handler ikke bare om høyere hastighet, men også om en bedre utnyttelse av ressurser i mobilnettet. Vi kan fylle tids- og frekvenslukene mer effektivt når vi kan utnytte flere frekvensbånd. Det er ikke mye press på LTE-nettet i dag, men om halvannet år kan situasjonen ha endret seg, sier Støldal.

 

kilde:

 

http://www.tu.no/it/2014/06/27/forbereder-ny-generasjon-mobilnett-med-opptil-300-mbits

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøpe min Nexus 6P i dag og oppdaget tilfeldigvis at Elkjøp reklamerte (litt ned på siden) med at man, ved kjøp, får med en BB-8!!

Dro ned etter jobb og forhørte meg om dette. 

Tilbudet var ukjent for ekspeditøren, men siden det står på nettsidene, fikk jeg selvfølgelig min BB-8. :D

 

Bare et tips dersom noen sitter på gjerdet. Aldri feil å få med en BB-8 til kr. 1690,- på kjøpet!! 

Dette blir en trivelig kveld i stua!

 

Edit: Ser at de har fjernet tilbudet nå.. 

Endret av insolvent
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...