Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Fikk skjermbeskytteren fra Spigen i går, men dessverre passet den ikke særlig bra sammen med det offisielle dekselet fra Google... Selve beskyttelsen virket veldig bra, og kvaliteten var det ingenting å si på. Som sagt var det kun passformen som var problemet. Når jeg for eksempel skulle trykke på på/av-knappen, dyttet kanten på dekselet kanten på skjermbeskytteren opp slik at glasset delvis løsnet og knappen ikke gikk an å presse inn. Valgte derfor å bestille følgende skjermbeskytter fra intelliARMOR i dag for å se om det passer bedre. Heldigvis har Spigen 30-dagers åpent kjøp-garanti, så tenker jeg sender den tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, jeg har hatt mest ips skjerm telefoner. Hadde iPhone mye opptil iPhone 5s. Solgte den å kjøpte rett og slett en brukt Honor 6 i påvente av en ny mobil jeg hadde lyst på. KJøpte så en Nexus 6P nårjeg var på tur i Riga.

 

Veldig fornøyd men ble for mye varme farger for meg, amoled viser jo også hvit dårlig. Lå på senga her en dag å så på nrk og lnagrenn med Johaug. Snøen var jo gul/brun. Tok frem Honor 6 og da var snøen hvit gitt. Bestilte så først en ny Nexus 6p fra google bare for å sammenligne med den nexus jeg allerede hadde. Var ikke noe feil eller noe, de to viste likt. Så for å være på den sikre siden så bestilte jeg en Nexus til fra google store. Og da var de 3 nexusene like i fargene. Har ikke fått noen med yellow tint, blue or pink hue eller noe. 

 

Jeg har mest brukt Honor 6 som jeg hadde for jeg har vært usikker på hva jeg skulle gjøre. Om jeg kunne venne meg til amoled og ikke hvit hvit farge. Men så bestemte jeg meg, kjøpte så en Honor 7 for å få fingersensor. Den har NEO ips skjerm og det hvite er hvitt igjen.

Er strålende fornøyd med Honor 7. Vet selvsagt at Honor 7 og nexus 6p ikke kan sammenlignes, men for meg som ikke spiller på mobilen så er den mer en bra nok. Hadde lyst på stock android mobil, nexus. Men nå så er det rett og slett ingen andre alternativer. Jeg skal foreløpig ikke ha amoled skjerm, og jeg skal ikke ha 2 GB ram modell. Til og med Honor 6 har 3 GB RAM.

 

Så da valgte jeg å legge ut nexus 6P jeg kjøpte i riga på finn.. Fikk svært få henvendelser og de fleste ga bud på kr 4.000,-. Endte med salg på  kr 4.850 inklusiv frakt (kr 155). Tenkte bare å si det i tilfelle noen her skal kjøpe på finn. Mulig å få den til en god pris der. Og når flere selger der så bør det faktisk være mulig å kjøpe til kr 4.500 faktisk. 

 

De 2 nexusene jeg kjøpte fra google store sender jeg tilbake. Så nå å jeg vel vente 1 år på nye nexus modeller og håper det da kommer med ips skjerm eller bedre amoled skjerm(som viser hvit farge bedre). De fleste nexusene har jo stor skjerm så det hadde også vært fint med bedre utvalg i forskjellig skjermstørrelser.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg har hatt mest ips skjerm telefoner. Hadde iPhone mye opptil iPhone 5s. Solgte den å kjøpte rett og slett en brukt Honor 6 i påvente av en ny mobil jeg hadde lyst på. KJøpte så en Nexus 6P nårjeg var på tur i Riga.

 

Veldig fornøyd men ble for mye varme farger for meg, amoled viser jo også hvit dårlig. Lå på senga her en dag å så på nrk og lnagrenn med Johaug. Snøen var jo gul/brun. Tok frem Honor 6 og da var snøen hvit gitt. Bestilte så først en ny Nexus 6p fra google bare for å sammenligne med den nexus jeg allerede hadde. Var ikke noe feil eller noe, de to viste likt. Så for å være på den sikre siden så bestilte jeg en Nexus til fra google store. Og da var de 3 nexusene like i fargene. Har ikke fått noen med yellow tint, blue or pink hue eller noe.

 

Jeg har mest brukt Honor 6 som jeg hadde for jeg har vært usikker på hva jeg skulle gjøre. Om jeg kunne venne meg til amoled og ikke hvit hvit farge. Men så bestemte jeg meg, kjøpte så en Honor 7 for å få fingersensor. Den har NEO ips skjerm og det hvite er hvitt igjen.

Er strålende fornøyd med Honor 7. Vet selvsagt at Honor 7 og nexus 6p ikke kan sammenlignes, men for meg som ikke spiller på mobilen så er den mer en bra nok. Hadde lyst på stock android mobil, nexus. Men nå så er det rett og slett ingen andre alternativer. Jeg skal foreløpig ikke ha amoled skjerm, og jeg skal ikke ha 2 GB ram modell. Til og med Honor 6 har 3 GB RAM.

 

Så da valgte jeg å legge ut nexus 6P jeg kjøpte i riga på finn.. Fikk svært få henvendelser og de fleste ga bud på kr 4.000,-. Endte med salg på kr 4.850 inklusiv frakt (kr 155). Tenkte bare å si det i tilfelle noen her skal kjøpe på finn. Mulig å få den til en god pris der. Og når flere selger der så bør det faktisk være mulig å kjøpe til kr 4.500 faktisk.

 

De 2 nexusene jeg kjøpte fra google store sender jeg tilbake. Så nå å jeg vel vente 1 år på nye nexus modeller og håper det da kommer med ips skjerm eller bedre amoled skjerm(som viser hvit farge bedre). De fleste nexusene har jo stor skjerm så det hadde også vært fint med bedre utvalg i forskjellig skjermstørrelser.

Bare for morro skyld prøvde du use sRGB modusen på de 6p'ene dine?? Synes fargene blir mye bedre og naturlige på min hvis den er på.. Finnes under developer options:)
Lenke til kommentar

MIKA7, joda prøvd sRGB modusen ja. Det endret fargene så klart men jeg synes da de ble for blasse. Hvit fargen synes jeg ikke ble noe bedre, den er for meg for gul/hvit eller varm.

 

Og til en telefon til kr 6.000 så synes jeg ikke det skal være slik. Sier ikke dette er noe feil, det er slik amoled skjermene er. Og etter det jeg har lest så var det noen som mente dette var en skjerm som var brukt på en samsung modell tidligere( mulig note 4, husker ikke helt). En litt "dårligere" skjerm modell. 

Sammenlignet nexus 6p med samsung edge 6, og den amoled skjermen var hvitere. Det er jo smak og behag, men for meg så falt ikke nexus 6p skjerm i smak. Dette har sikker noe å gjør med at jeg har hatt mye ips skjermer uten å tenke over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...