Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

For å få kontakter fra en iPhone over til Nexusen, så har jeg startet med å få eksportert vcard fra iCloud. Men det neste steget er jeg litt usikker på. Kobler telefonen til PCen, men hvor skal jeg legge vcard filen?

Jeg tror det letteste er å synce kontaktene med Google-kontoen din på iPhonen. Da går resten av seg selv. Kontaktene skal vel synces med den samme kontoen uansett når nexusen er satt opp? Men du er sikkert ferdig med dette nå:)

 

Ja, eller jeg importerte bare vcard filen inn i google contacts i nettleseren. Takk!

 

 

Da har jeg fått lekt litt med min. Syns allerede at iPhonen er for liten når jeg bruker den nå.

 

Jeg har den klikkelyden (fra kameraet?) hvis jeg lett dunker den borti noe mykt eller feks legger den fra meg på sofaen. Men what the hell, spiller jo ingen rolle så lenge det ikke er en defekt.

Doze funka bra, gikk ned 1% i natt med wifi på. Skjermen ser bra ut, litt mykere farge en iPhone, men syns det er greit egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dag 3

Bluetooth: på

Wi-Fi: på/alltid

4G: på

 

23:30: 100%

8:00: 56%

 

Hva skjedde her? Hva betyr på/alltid ifbm wifi?
Under avanserte Wi-Fi innstillinger kan du velge om Wi-Fi alltid skal være på i dvalemodus, kun når du lader, eller aldri. Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

 

For å få kontakter fra en iPhone over til Nexusen, så har jeg startet med å få eksportert vcard fra iCloud. Men det neste steget er jeg litt usikker på. Kobler telefonen til PCen, men hvor skal jeg legge vcard filen?

Jeg tror det letteste er å synce kontaktene med Google-kontoen din på iPhonen. Da går resten av seg selv. Kontaktene skal vel synces med den samme kontoen uansett når nexusen er satt opp? Men du er sikkert ferdig med dette nå:)
Doze funka bra, gikk ned 1% i natt med wifi på. Skjermen ser bra ut, litt mykere farge en iPhone, men syns det er greit egentlig.
Hvordan er de avanserte innstillinger for Wi-Fi under dvalemodus? Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Dere som får fra Google store: forrige gang jeg fikk noe fra DHL ringte de meg aldri, og jeg endte med å hente pakken selv (det var folk hjemme nesten hele dagen begge dagene de skal ha prøvd å levere). Ringte dem for sikkerhets skyld i dag (telefonen kommer i dag:) ), og det viste seg at avsender hadde utelatt å fylle ut telefonnummeret mitt på sendingen. Det kan mao hende at det er lurt å gi DHL nummeret ditt hvis du har noe på vei. T.O.

Jeg har fått SMS fra DHL ca kl. 09 hver gang jeg har fått pakker fra Google Store.

Akkurat. Det har jeg ikke fått en eneste gang. Jeg antar det betyr at det er litt forskjellig fra sjåfør til sjåfør hva de gjør. De har sikkert faste ruter slik at det ofte er samme person man får eller ikke får beskjeder fra.

Selvfølgelig. Poenget var bare at det ikke er et generelt problem (i hvert fall ikke noe som gjelder alle). En kollega som også bestilte 6P fra dem fikk også SMS med mulighet til å endre adresse om man f.eks. er på jobb.

 

Det har vært fra forskjellige numre hver gang, så det virker som alle hos DHL i Bergen gjør det likt.

 

Edit: hvilket format har du på nummeret ditt? Jeg har +47, det fungerte i hvert fall.

De har ringt tidligere. De to siste pakkene har vært sendt uten at Google har fylt inn nummeret mitt. Det var verken min eller DHL sin skyld. Men den smsen har jeg ikke sett noe til da. Jaja samme det, de kommer iallefall i dag og har alt de trenger:)

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestilte hos Djuice 23.08 og har hatt Djuice i mange år men har nå avbestilt der og bestilt hos Netcom eg og så få me sjå kor raske dei er :)

 

 

Herlig! Ga en liten klage til Djuice, hyggelig men bestemt, der jeg blant annet forklarte at det er mange trofaste kunder (blant annet meg) som blir å bytte grunnet fadesen deres. Hadde de vært litt mer proaktive på kundeservice-fronten så kunne jeg kanskje ventet til de får den inn på lager. Nå gleder jeg meg til å bli Netcom-kunde i stedet. 

 

Tok express-levering hos Netcom, siden det var gratis uansett, og da skal den være her mellom 17-21 i dag. Spent på om de leverer! :)

Lenke til kommentar

Doze fungerer fett for meg. Har bare testet den en natt da.

Startet på 100% klokka 04:00. Klokka 07:00 var den fortsatt på 100%. Klokka 13:00 hadde den bare mistet 2%. 1,5 timer senere var den på 97%.

 

WiFi på og alltid på under dvalemodus, stedstjenester på, 4G og Bluetooth av.

Du brukte den ikke i det tidsrommet?

Er det mulig å slå av mobilnettet når telefonen er koblet på wifi?

Lenke til kommentar
 

Du brukte den ikke i det tidsrommet?

Er det mulig å slå av mobilnettet når telefonen er koblet på wifi?

 

Skjer ikke det automatisk? Når Wi-fi brukes så er mobilnettet deaktivert. Derfor du ikke får nett hvis Wi-fien ikke har nett.

 

Doze fungerer fett for meg. Har bare testet den en natt da.

Startet på 100% klokka 04:00. Klokka 07:00 var den fortsatt på 100%. Klokka 13:00 hadde den bare mistet 2%. 1,5 timer senere var den på 97%.

 

WiFi på og alltid på under dvalemodus, stedstjenester på, 4G og Bluetooth av.

 

​Herlig! Hvordan skrur man på Doze? Er det bare "battery optimization" og så velge All Apps inne på batterimenyen?

Lenke til kommentar

 

Doze fungerer fett for meg. Har bare testet den en natt da.

Startet på 100% klokka 04:00. Klokka 07:00 var den fortsatt på 100%. Klokka 13:00 hadde den bare mistet 2%. 1,5 timer senere var den på 97%.

 

WiFi på og alltid på under dvalemodus, stedstjenester på, 4G og Bluetooth av.

Du brukte den ikke i det tidsrommet?

Er det mulig å slå av mobilnettet når telefonen er koblet på wifi?

 

La meg klokka 04:00 og hadde mobilen ved siden av meg. Man kan ikke bruke mobilen for at doze skal fungere siden doze er en funksjon hvor den setter apper inn i dvalemodus slik at de ikke bruker strøm. Du kan sammenligne det med når datamaskinen går i hvilemodus.

Når du er koblet til WiFi så vil ikke 4G være på, men jeg slår det like gjerne av sånn i tilfelle.

 

Du brukte den ikke i det tidsrommet?

Er det mulig å slå av mobilnettet når telefonen er koblet på wifi?

 

Skjer ikke det automatisk? Når Wi-fi brukes så er mobilnettet deaktivert. Derfor du ikke får nett hvis Wi-fien ikke har nett.

 

Doze fungerer fett for meg. Har bare testet den en natt da.

Startet på 100% klokka 04:00. Klokka 07:00 var den fortsatt på 100%. Klokka 13:00 hadde den bare mistet 2%. 1,5 timer senere var den på 97%.

 

WiFi på og alltid på under dvalemodus, stedstjenester på, 4G og Bluetooth av.

 

​Herlig! Hvordan skrur man på Doze? Er det bare "battery optimization" og så velge All Apps inne på batterimenyen?

 

Ja, du går bare inn på batteri-innstillingene og velger batterioptimalisering -> alle apper. Men jeg ser at innstillingen endres tilbake til "ikke optimalisert" så jeg tror det hele skjer automatisk.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Jeg har hatt varierende hell med doze, har fungert litt til og fra uten at jeg har endret noe på telefonen.. bortsett fra apper som blir oppdatert. Det fikk meg til å undersøke litt, og etter litt testing fant jeg ut at facebook-appen var mitt problem.

 

Facebook-appen ble hos meg oppdatert nesten daglig da jeg sto oppført som betatester i innstillingene deres. Etter at jeg fjernet meg som betatester og reinstallerte den "stabile" facebook-appen har doze fungert som den skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplever store tregheter etter at jeg vekker mobilen fra dvale (Doze). Det tar noen ganger 30-60 sekunder før den "våkner" og flyter normalt. Jeg er fortsatt på Nexus 5... (Skulle ønske Nexus 5X var en mindre 6P!) Opplever dere det samme på de nye modellene?

 

Ellers er det stor forskjell på mobilen før og etter Marshmallow når det gjelder batteritid. Før ladet jeg hver dag med normalt bruk, nå kan det gå 2-3 dager.

Lenke til kommentar

Har fått min nye nå.

 

Skjerm: mye bedre. Må konse hardt for å ane noe rosa skjær i kantene. Grått er imidlertid veldig forskjellig oppe og nede på skjermen. Usikker på om det er slik disse er bare, og at man må leve med det. Jeg tror egentlig det. Vanskelig å finne noe om grått og 6p noe sted, mens mange er opptatt av blått/hvitt/gult skjær. Denne nye er veldig jevn på de fargene, ingen er spesielt fremtredende, og den gir vesentlig mindre blåskjær når man ser på den fra sidene sammenlignet med den første.

 

Video: hører den tikkingen dere har snakket om, og blir usikker på om jeg kan være sikker på at den ikke var slik på den gamle. Bekymrer meg lite for det. Regner med at det kommer en bekreftelse på om dette er hw eller sw etterhvert.

 

Oppsummert: Den nye ser ut til å være så bra man kan håpe på. Beholder den nok! Dere som kjenner at skjermen plager dere litt, bytt den i en ny, det er verdt det.

 

Nå har jeg hatt både alu og grå, og begge ser i grunnen fantastiske ut. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Har fått min nye nå.

 

Skjerm: mye bedre. Må konse hardt for å ane noe rosa skjær i kantene. Grått er imidlertid veldig forskjellig oppe og nede på skjermen. Usikker på om det er slik disse er bare, og at man må leve med det. Jeg tror egentlig det. Vanskelig å finne noe om grått og 6p noe sted, mens mange er opptatt av blått/hvitt/gult skjær. Denne nye er veldig jevn på de fargene, ingen er spesielt fremtredende, og den gir vesentlig mindre blåskjær når man ser på den fra sidene sammenlignet med den første.

 

Video: hører den tikkingen dere har snakket om, og blir usikker på om jeg kan være sikker på at den ikke var slik på den gamle. Bekymrer meg lite for det. Regner med at det kommer en bekreftelse på om dette er hw eller sw etterhvert.

 

Oppsummert: Den nye ser ut til å være så bra man kan håpe på. Beholder den nok! Dere som kjenner at skjermen plager dere litt, bytt den i en ny, det er verdt det.

 

Nå har jeg hatt både alu og grå, og begge ser i grunnen fantastiske ut. Smak og behag.

Hva med den plagsomme feilen ved bruk av speaker i for eksempel Hangouts?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...