Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken battertid får dere på deres telefoner? Jeg er egnetlig utrolig skuffet, jeg kommer meg knapt gjennom en dag med denne telefonen med helt normalt bruk, litt surfing, noe musikk strømming fra spotify å ellers lite annen "tung" bruk. Til sammenligning klarte min snart 2 år gamle Sony Z2 helt fint 2 dager med akkurat samme bruken.. Synst det er litt rart ettersom 6P har større batteri samt et mer effektivt OS.

Synes egentlig batteriet er fantastisk. Men, kommer sikkert an på bruksmønster.

Endret av borchgrevink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken battertid får dere på deres telefoner? Jeg er egnetlig utrolig skuffet, jeg kommer meg knapt gjennom en dag med denne telefonen med helt normalt bruk, litt surfing, noe musikk strømming fra spotify å ellers lite annen "tung" bruk. Til sammenligning klarte min snart 2 år gamle Sony Z2 helt fint 2 dager med akkurat samme bruken.. Synst det er litt rart ettersom 6P har større batteri samt et mer effektivt OS.

Med relativt tung bruk så kommer jeg meg lett igjennom en hel dag. Gaming, sosiale medier, surfing, Spotify og Audible osv. Gikk også fra Z2 og selv om den også holdt ganske bra, så holder 6P'en lenger. 

Lenke til kommentar

Jeg synes battertiden er dårligere enn jeg forventet med 3450mAh, men kommer meg stort sett gjennom dagene med middels/mye bruk. I går hadde jeg 17% igjen kl. 23 etter en full dag på jobb, et par timer Netflix via Chromecast, litt musikk over bluetooth-høyttaler og tror jeg hadde 3:45 SOT.

 

Prøver å huske å ta den ut av lommen hvis jeg skal sitte i ro et par timer, så drar jeg litt nytte av Doze gjennom dagen.

Lenke til kommentar

Det rødskjæret ved lav belysning irriterer vettet av meg, men er ikke sikker på om det er vits å bytte. Får sikkert en med samme problem. Er for kresen :-(

Det rødskjæret er det på Nexus 6 også ved svak belysning. Noen mener det er en bug. Noen mener det er en feature. Noen nettbrett og mobiler har f.eks en egen lesemodus med en annen hvitbalanse for å "skåne" øynene, og da er heller ikke det hvite så hvitt lenger. Det er også mange søvneksperter som frarårder bruk av mobil/nettbrett om kvelden pga. at blåskjæret forstyrrer kan virke forstyrrende slik at man ikke får sove om kvelden. Da kan dette rødskjæret være en fordel :)

Lenke til kommentar

 

Det rødskjæret ved lav belysning irriterer vettet av meg, men er ikke sikker på om det er vits å bytte. Får sikkert en med samme problem. Er for kresen :-(

Det rødskjæret er det på Nexus 6 også ved svak belysning. Noen mener det er en bug. Noen mener det er en feature. Noen nettbrett og mobiler har f.eks en egen lesemodus med en annen hvitbalanse for å "skåne" øynene, og da er heller ikke det hvite så hvitt lenger. Det er også mange søvneksperter som frarårder bruk av mobil/nettbrett om kvelden pga. at blåskjæret forstyrrer kan virke forstyrrende slik at man ikke får sove om kvelden. Da kan dette rødskjæret være en fordel :)

 

 

Da er det en feature jeg ikke vil ha :p

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med skjermen, liker den bedre en iPhone 6.

 

Batteriet derimot er jeg ikke så imponert over. Ladet det fullt klokka 15 og har bare brukt den til litt surfing, litt musikk og noen få samtaler. SOT på ca 1t. Har rundt 62% igjen nå. Vurderer litt om jeg skal sende den tilbake, men syns dette nexus opplegget funker så bra.. Vet liksom ikke hvilken telefon det ellers skulle vært..

Lenke til kommentar

Fikk endelig min 6P på døra i går kveld! Veldig fornøyd med telefonen. Når det er stille og jeg filmer så merker jeg dog videosusingen det er snakk om. Satser på at det bare er software iom at det funker med andre apper ifølge borchgrevink. 
Nå mangler jeg bare å få spigen-glass og så vurderer jeg å bestille Toasted design for å beskytte den litt. Har forsikring så trenger ikke overdrive med beskyttelsen heller. Enten Toast eller Dbrand, får se hva jeg ender opp med. 

Deilig å ha en stock Android som er rask, og fungerer perfekt sammen med Nova Launcher. Har smått begynt å sette sammen designet på telefonen. Klarer sjeldent å bestemme meg så blir nok å bytte alt ut om en uke igjen, men liker det litt slik det er nå.

 

 

vVSe5Fp.png

 

 

Merker forresten at blitsen på 6P er utrolig dårlig i forhold til 5X. Hva er greia med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...