Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

Har fått min nye nå.

 

Skjerm: mye bedre. Må konse hardt for å ane noe rosa skjær i kantene. Grått er imidlertid veldig forskjellig oppe og nede på skjermen. Usikker på om det er slik disse er bare, og at man må leve med det. Jeg tror egentlig det. Vanskelig å finne noe om grått og 6p noe sted, mens mange er opptatt av blått/hvitt/gult skjær. Denne nye er veldig jevn på de fargene, ingen er spesielt fremtredende, og den gir vesentlig mindre blåskjær når man ser på den fra sidene sammenlignet med den første.

 

Video: hører den tikkingen dere har snakket om, og blir usikker på om jeg kan være sikker på at den ikke var slik på den gamle. Bekymrer meg lite for det. Regner med at det kommer en bekreftelse på om dette er hw eller sw etterhvert.

 

Oppsummert: Den nye ser ut til å være så bra man kan håpe på. Beholder den nok! Dere som kjenner at skjermen plager dere litt, bytt den i en ny, det er verdt det.

 

Nå har jeg hatt både alu og grå, og begge ser i grunnen fantastiske ut. Smak og behag.

Hva med den plagsomme feilen ved bruk av speaker i for eksempel Hangouts?

Det har jeg ikke testet, og forsåvidt ikke på den forrige heller. Men ut fra hva jeg har lest om det, er ikke det en sw-feil som alle antakelig har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har fått min nye nå.

 

Skjerm: mye bedre. Må konse hardt for å ane noe rosa skjær i kantene. Grått er imidlertid veldig forskjellig oppe og nede på skjermen. Usikker på om det er slik disse er bare, og at man må leve med det. Jeg tror egentlig det. Vanskelig å finne noe om grått og 6p noe sted, mens mange er opptatt av blått/hvitt/gult skjær. Denne nye er veldig jevn på de fargene, ingen er spesielt fremtredende, og den gir vesentlig mindre blåskjær når man ser på den fra sidene sammenlignet med den første.

 

Video: hører den tikkingen dere har snakket om, og blir usikker på om jeg kan være sikker på at den ikke var slik på den gamle. Bekymrer meg lite for det. Regner med at det kommer en bekreftelse på om dette er hw eller sw etterhvert.

 

Oppsummert: Den nye ser ut til å være så bra man kan håpe på. Beholder den nok! Dere som kjenner at skjermen plager dere litt, bytt den i en ny, det er verdt det.

 

Nå har jeg hatt både alu og grå, og begge ser i grunnen fantastiske ut. Smak og behag.

Hva med den plagsomme feilen ved bruk av speaker i for eksempel Hangouts?
Det har jeg ikke testet, og forsåvidt ikke på den forrige heller. Men ut fra hva jeg har lest om det, er ikke det en sw-feil som alle antakelig har?

Håper det er software, det kan kanskje løses. Mulig 6.0.1 løser det? Enkelte på Reddit hevder det, andre ikke...

Lenke til kommentar

kun 53,67 gb som kan brukes på 64 gb versjonen. Ville ikke gått for mindre enn 64 gb nei. Noen som vet hvorfor nesten 10 gb er forsvunnet ? er det oset ?

Det er OSet ja. Har 32 GB versjonen og har kun brukt ca. 5 GB av plassen. Mye går opp i skyen, så for min del har det holdt i massevis. Var litt skeptisk før jeg kjøpte den, men angrer ikke så langt.

 

32 GB = 25.01 GB

64 GB = 53.67 GB

128 GB = 111 GB

 

Har noen fått OTA til 6.0.1 enda?

Greide ikke å vente, så installerte den ved hjelp av "adb sideload" og OTA-filen.

Lenke til kommentar

kun 53,67 gb som kan brukes på 64 gb versjonen. Ville ikke gått for mindre enn 64 gb nei. Noen som vet hvorfor nesten 10 gb er forsvunnet ? er det oset ?

Wow. Det er drøyt. Hvis det mangler 10gb på min 32gb så blir jeg ganske så skuffet. Et operativsystem og standard-apper burde da umulig ta mer enn 5gb? Tenker jeg bruker 7-10gb på Spotify og så får resten bli apps og bilder.

 

 

Har egentlig tenkt at jeg minimum må ha 64gb versjonen. Bruker ikke skylagring så da blir det kanskje litt snaut med 32 gb?

Tør jeg spørre hva som tar så mye plass og hvorfor du ikke bruker skylagring? De fleste har jo mulighet til i alle fall backe opp bilder og video gratis i skyen. 

 

edit: 

 

 

Det er OSet ja. Har 32 GB versjonen og har kun brukt ca. 5 GB av plassen. Mye går opp i skyen, så for min del har det holdt i massevis. Var litt skeptisk før jeg kjøpte den, men angrer ikke så langt.

 

32 GB = 25.01 GB

64 GB = 53.67 GB

128 GB = 111 GB

25gb kan jeg leve med, selv om det ikke er veldig mye. Spesielt med tanke på at jeg etter lengre tid fint kan slette bilder og video da det ligger i google-appen like raskt tilgjengelig over nettet som via albumet. 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Dag 1

Bluetooth: av

Wi-Fi: av

4G: på

 

21:30: 100%

6:30: 97%

 

Dag 2

Bluetooth: på

Wi-Fi: på/aldri

4G: på

 

21:30: 100%

6:30: 94%

 

Dag 3

Bluetooth: på

Wi-Fi: på/alltid

4G: på

 

23:30: 100%

8:00: 56%

Skjønner ikke hvordan det kan ha så mye å si å endre innstillingene for Wi-Fi under dvalemodus, særlig når flere her rapporterer at Doze fungerer utmerket med "Alltid". Noen som har noen idéer eller kommentarer på hva årsaken kan skyldes? Eneste logiske jeg kan komme på er at routeren her hjemme spiller en rolle. Mulig jeg prøver en fabrikkresetting, selv om det antageligvis ikke hjelper (har ihvertfall ikke gjort det for de andre som har opplevd samme problem). Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

Dag 1

Bluetooth: av

Wi-Fi: av

4G: på

 

21:30: 100%

6:30: 97%

 

Dag 2

Bluetooth: på

Wi-Fi: på/aldri

4G: på

 

21:30: 100%

6:30: 94%

 

Dag 3

Bluetooth: på

Wi-Fi: på/alltid

4G: på

 

23:30: 100%

8:00: 56%

Skjønner ikke hvordan det kan ha så mye å si å endre innstillingene for Wi-Fi under dvalemodus, særlig når flere her rapporterer at Doze fungerer utmerket med "Alltid". Noen som har noen idéer eller kommentarer på hva årsaken kan skyldes? Eneste logiske jeg kan komme på er at routeren her hjemme spiller en rolle. Mulig jeg prøver en fabrikkresetting, selv om det antageligvis ikke hjelper (har ihvertfall ikke gjort det for de andre som har opplevd samme problem).

 

Du kan jo prøve å slå av Bluetooth når WiFi er på.

Test gjerne med mobildata av. Nå er det kanskje ikke noe forskjell med mobildata av så lenge man er koblet til et nettverk, men på min forrige mobil så merket jeg ihvertfall at mobildata brukte mye mer strøm enn WiFi.

Kan godt hende at den jobber i bakgrunnen ved å søke etter basestasjoner og nettverk.

Det siste kan egentlig være problem uansett, hvis det er mange basestasjoner i nærheten av deg så kan det hende at mobilen varierer på hvilken den er koblet til.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

KLWP er virkelig noe av det beste innen brukertilpasning på Android!

 

 

CX7G9Gs.jpg

 

 

 

Det er en på XDA som har laget temaet, men jeg flyttet de knappene opp slik at de ikke havnet bak navigasjonsmenyen. Bildet hentet jeg fra Google.

Når man trykker på Events så får man opp kalenderoppføringer der hvor datoen og været er. Trykker man på Music erstattes bildet med album art sammen med sanginfo som overlay på bunnen av bildet. Man får også knapper til å styre musikken der hvor dato og været er.

Lenke til kommentar

KLWP er virkelig noe av det beste innen brukertilpasning på Android!

 

 

CX7G9Gs.jpg

 

 

 

Det er en på XDA som har laget temaet, men jeg flyttet de knappene opp slik at de ikke havnet bak navigasjonsmenyen. Bildet hentet jeg fra Google.

Når man trykker på Events så får man opp kalenderoppføringer der hvor datoen og været er. Trykker man på Music erstattes bildet med album art sammen med sanginfo som overlay på bunnen av bildet. Man får også knapper til å styre musikken der hvor dato og været er.

Sweet! Funker den musikk-delen med spotify? Går utifra at den ikke gjør det, men hadde vært greit å vite.

Lenke til kommentar

Fungerer glimrende. Men første gangen så måtte jeg starte musikken fra Spotify for at det skulle fungere. Går også an å krysse ut musikken fra varsler og starte den igjen fra temaet, men den bugger litt hvis man tvingavslutter Spotify.

Må også sies at man må kjøpe pro-versjonen for å kunne laste inn presets.

Også tror jeg du må ha Nova Launcher Prime (e: ikke helt nødvendig tror jeg, men du får noen innstillinger som kan være greie å ha). Men det anbefaler jeg uansett.

Dette temaet har ikke egen knapp for appskuffen så jeg har gjort at dobbel-tapping åpner appskuffen gjennom Nova-innstillingene.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å slå av Bluetooth når WiFi er på.

Test gjerne med mobildata av. Nå er det kanskje ikke noe forskjell med mobildata av så lenge man er koblet til et nettverk, men på min forrige mobil så merket jeg ihvertfall at mobildata brukte mye mer strøm enn WiFi.

Kan godt hende at den jobber i bakgrunnen ved å søke etter basestasjoner og nettverk.

Det siste kan egentlig være problem uansett, hvis det er mange basestasjoner i nærheten av deg så kan det hende at mobilen varierer på hvilken den er koblet til.

Takk for tipset! Skal teste å skru av Bluetooth samtidig som Wi-Fi er på ("Alltid"). Tviler på at mobildata har skylden da du kan se at mobilen bruker minst strøm nå mobildata er på og Bluetooth og Wi-Fi er av. Har mine mistanker om at det skyldes Wi-Fi/Bluetooth eller en app...  :hm: Men skal uansett teste det ut! :)

Lenke til kommentar

 

Du kan jo prøve å slå av Bluetooth når WiFi er på.

Test gjerne med mobildata av. Nå er det kanskje ikke noe forskjell med mobildata av så lenge man er koblet til et nettverk, men på min forrige mobil så merket jeg ihvertfall at mobildata brukte mye mer strøm enn WiFi.

Kan godt hende at den jobber i bakgrunnen ved å søke etter basestasjoner og nettverk.

Det siste kan egentlig være problem uansett, hvis det er mange basestasjoner i nærheten av deg så kan det hende at mobilen varierer på hvilken den er koblet til.

Takk for tipset! Skal teste å skru av Bluetooth samtidig som Wi-Fi er på ("Alltid"). Tviler på at mobildata har skylden da du kan se at mobilen bruker minst strøm nå mobildata er på og Bluetooth og Wi-Fi er av. Har mine mistanker om at det skyldes Wi-Fi/Bluetooth eller en app...  :hm: Men skal uansett teste det ut! :)

 

 

I følge andre forum jeg har lest så er det dårlig kodede apper som forårsaker bluetooth wakelock og til dels wifi wakelock. Som jeg skrev tidligere så fungerte det for meg å avinstallere testversjonen av facebookappen. Andre rapporterer problemer med andre for meg ukjente apper.

 

Siden det ikke er mulig uten tredjepartsapper å se hva som forårsaker wakelock må man bare prøve seg frem i forhold til hvilke apper det gjelder. Google har for vane å tulle det til med bluetooth på nye versjoner av android, får håpe på en fiks!

 

Er en tråd på blant annet Reddit om dette, men er på jobb så gidder ikke lete den opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...