Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forhåpentligvis ikke så lenge til vi ser denne forandringen på ordentlig... :wee: Ingen andre som har hørt noe mer fra Google/Huawei hva gjelder lansering i Google Store?

 

GZC0cPm.gif

Korleis fekk du det til ? :-) Hadde vært veldig greitt å få ein dato å forholde seg til snart. 

 

Gikk inn i kildekoden på siden og endret blant annet noe som lå skjult. Hadde vært veldig kjekt med en dato ja!  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke vært dypt involvert i Apple sitt økosystem og fått forhandler rabatt på Nexus telefoner og, hadde dette blitt min nye telefon.

 

Har hatt kompiser som har sverget til nexus telefoner i årevis, men det har alltid vært noe "galt" med de. Enten at kamera har vært på grensen til ubrukbart, at batteritiden var dårlig etc etc. Nå virker det som endelig de har fått til en knakende god telefon. 

 

Samtidig så syntes jeg at telefonene med ren android føltes utrolig mye raskere enn telefoner med touchwiz eller andre skins på toppen.

 

Det som også er greit med ren android er at man slipper å vente i flere måneder på nye oppdateringer. Alltid kjipt å kjøpe en telefon og så nokså fort trekke det korteste strået når det kommer til fremtidig støtte/oppdateringer fra produsent. Dette slipper man her. Gleder meg til å lese hva folk her syntes. Reviews har jo vært veldig positive.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Prisene er egentlig ikke så ille. Nexus 6P 128 GB (7090,-)er billigere enn iPhone 6s 16 GB og Galaxy S6 Edge+ 32 GB som begge ligger på 7300kr. Kvalitetsforskjellen er definitivt ikke så stor. Man får perfekt tilpasset Android-versjoner rett fra Google til en mobil som også er designet av Google, for å ikke snakke om at det er ren Android uten bloatware. Det vil nok gi ganske god ytelse. Det er jo slik det er med iPhone hvor både softwaren og hardwaren er tilpasset hverandre.

 

Skal også sies at Nexus Imprint er raskere enn både Touch ID og Samsung sin sensor. Maskinvaren er bittelitt "dårligere" enn Edge+ sin, men kanskje litt bedre enn den på iPhone. Dette er definitivt et mye bedre kjøp. Er virkelig fristet til å kjøpe den på dagen den blir tilgjengelig på Google Store.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Blir å gå for 64gb. 128gb blir jeg nok aldri å bruke, selv når jeg kjører Spotify-listene offline i høy kvalitet. Ikke verdt pris-forskjellen for meg.

 

Ikke bestemt meg for hvilken finish enda da. Tenker den svarte, men på den andre siden så har absolutt alle av mine smart-telefoner vært svarte. Kanskje greit med forandring og ta den hvite/aluminium greia i stedet.

 

Aller helst så vil jeg se de i hånda mi for å se hvilken jeg liker best. 

Lenke til kommentar

Er dette den dyreste Huawei-telefonen? Vet at til denne prisen så blir det ingen andre telefoner som er bedre, men hvordan er prisnivået her i forhold til andre Huawei-telefoner? Føler at prisen er presset litt opp fordi det er en Nexus-telefon.

Verdt pengene blir det uansett, men har aldri kjøpt en telefon for mer enn 6k tidligere. Synes prisene er blitt helt vanvittige nå. At noen kjøper telefon til over 9 000 er ikke annet enn sinnsykt.

Er ikke enig i at prisen virker presset. Husk at kronekursen er elendig nå, mye av det som importeres blir 30-50% dyrere av den grunn alene.

 

Du må ikke ut med over 6000, 32GB koster 5790,- fra Google Store. Til sammenligning koster Galaxy S6 Edge+ 32GB 7590,-, Sony Xperia Z5 Premium 7790,-.

 

Skal du ha 64GB koster Nexus 6P 6190,- mens iPhone 6S Plus 64GB koster 9590,-. Det siste er jo helt vanvittig, men at den beste Android-telefonen på markedet koster +/- 6000 synes jeg er helt greit med dagens kronekurs.

Lenke til kommentar

Kor mange GB skal folk ha ? Eg lure på om eg greie meg med 32 GB. Hadde 64 GB på min Nexus 6, men eg trur eg berre brukte 17 GB av dei. 

Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for 32 GB, men siden prisforskjellen er såpass minimal mellom 32 GB og 64 GB på Google Store (400 kr), så ender jeg nok opp med 64 GB. Synd at ingen "ordentlige" nettbutikker selger den til en rimelig penge. Blir nok derfor å vente på 64 GB versjonen i Google Store (har for sikkerhetsskyld reservert 32 GB versjonen hos Dustin og CDON).  :)

 

Kan forøvrig nevne at Dustin har endret dato tilbake til 6.11.

Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er dette den dyreste Huawei-telefonen? Vet at til denne prisen så blir det ingen andre telefoner som er bedre, men hvordan er prisnivået her i forhold til andre Huawei-telefoner? Føler at prisen er presset litt opp fordi det er en Nexus-telefon.

Verdt pengene blir det uansett, men har aldri kjøpt en telefon for mer enn 6k tidligere. Synes prisene er blitt helt vanvittige nå. At noen kjøper telefon til over 9 000 er ikke annet enn sinnsykt.

Er ikke enig i at prisen virker presset. Husk at kronekursen er elendig nå, mye av det som importeres blir 30-50% dyrere av den grunn alene.

 

Du må ikke ut med over 6000, 32GB koster 5790,- fra Google Store. Til sammenligning koster Galaxy S6 Edge+ 32GB 7590,-, Sony Xperia Z5 Premium 7790,-.

 

Skal du ha 64GB koster Nexus 6P 6190,- mens iPhone 6S Plus 64GB koster 9590,-. Det siste er jo helt vanvittig, men at den beste Android-telefonen på markedet koster +/- 6000 synes jeg er helt greit med dagens kronekurs.

 

Ja, glemmer konstant av at kronekursen er så elendig for tiden. Triste saker for oss nett-shoppere.

 

Koster 64gb virkelig bare 6100 ca? Overkommelig det. Trodde det var mer i retning det DustinHome prøvde seg på, og de ligger på 6800 for den. Kjøpes uten tvil fra Google sin butikk i så fall. Samsung S6 og iPhone 6s er latterlig høyt priset. At noen kjøper de til fullpris er synd, for da ser de at det er et marked for det. 

 

Tenker at mellom 5 og 6 tusen er OK for en topp-telefon. Ikke billig, men overkommelig så lenge man har den en stund og evt får litt tilbake når man selger den. 

 

Får håpe kronekursen blir litt bedre snart. Har mye gadgets jeg har lyst på men som er alt for dyre atm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elkjøp og Lefdal har nå fått 32GB inn i nettbutikken med "release 9/11" og "Forhåndssalg! Telefonen blir sendt ut fra oss noen få dager før releasedato.".

 

Har ekstremt lyst til å bestille. Men skal holde ut og vente på 64GB.

Sidan den vert tilgjengeleg hjå Elkjøp og Lefdal frå 09.11 må den vel bli tilgjengeleg i play store snart ? 

Lenke til kommentar

 

 

Elkjøp og Lefdal har nå fått 32GB inn i nettbutikken med "release 9/11" og "Forhåndssalg! Telefonen blir sendt ut fra oss noen få dager før releasedato.".

 

Har ekstremt lyst til å bestille. Men skal holde ut og vente på 64GB.

Sidan den vert tilgjengeleg hjå Elkjøp og Lefdal frå 09.11 må den vel bli tilgjengeleg i play store snart ?
Regner med det, jeg sjekker i hvert fall daglig. Og med daglig mener jeg minst tre runder med å sjekke Google Store, Reddit, diskusjon.no, Prisguide, Prisjakt og Google Store en gang til for sikkerhets skyld.

 

Obsessed? Neida. Lover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Elkjøp og Lefdal har nå fått 32GB inn i nettbutikken med "release 9/11" og "Forhåndssalg! Telefonen blir sendt ut fra oss noen få dager før releasedato.".

 

Har ekstremt lyst til å bestille. Men skal holde ut og vente på 64GB.

Sidan den vert tilgjengeleg hjå Elkjøp og Lefdal frå 09.11 må den vel bli tilgjengeleg i play store snart ?
Regner med det, jeg sjekker i hvert fall daglig. Og med daglig mener jeg minst tre runder med å sjekke Google Store, Reddit, diskusjon.no, Prisguide, Prisjakt og Google Store en gang til for sikkerhets skyld.

 

Obsessed? Neida. Lover.

 

Går igjennom same rekka sjølv :-) 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Elkjøp og Lefdal har nå fått 32GB inn i nettbutikken med "release 9/11" og "Forhåndssalg! Telefonen blir sendt ut fra oss noen få dager før releasedato.".

 

Har ekstremt lyst til å bestille. Men skal holde ut og vente på 64GB.

Sidan den vert tilgjengeleg hjå Elkjøp og Lefdal frå 09.11 må den vel bli tilgjengeleg i play store snart ?
Regner med det, jeg sjekker i hvert fall daglig. Og med daglig mener jeg minst tre runder med å sjekke Google Store, Reddit, diskusjon.no, Prisguide, Prisjakt og Google Store en gang til for sikkerhets skyld.

 

Obsessed? Neida. Lover.

Går igjennom same rekka sjølv :-)
Må nok også henge meg på... :) Hun jeg har kontakt med i Google Store har forøvrig lovet å gi meg informasjon så snart hun vet noe mer angående lansering.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...