Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvor er egentlig best å bestille med hensyn på garanti , kundeservice (jeg ser bort i fra pris)? Google store eller elkjøp? Noen som har erfaring? 

På kundeservice utover det man har etter loven tror jeg Google Store er en del bedre, de har i hvert fall veldig bra rykte i USA. Tror de godkjenner en del tvilstilfeller. Samtidig er det mye lettere å ha en fysisk butikk å levere den til, så for min del tenker jeg 50/50 der.

 

På Google I/O (nexus kunngjøringen) så var det vel snakk om at man kunne få en tilleggs garanti som dekker omtrent alt for $50, der man skulle få ny tlf dagen derpå?..

Lenke til kommentar

 

 

Hvor er egentlig best å bestille med hensyn på garanti , kundeservice (jeg ser bort i fra pris)? Google store eller elkjøp? Noen som har erfaring? 

På kundeservice utover det man har etter loven tror jeg Google Store er en del bedre, de har i hvert fall veldig bra rykte i USA. Tror de godkjenner en del tvilstilfeller. Samtidig er det mye lettere å ha en fysisk butikk å levere den til, så for min del tenker jeg 50/50 der.

 

På Google I/O (nexus kunngjøringen) så var det vel snakk om at man kunne få en tilleggs garanti som dekker omtrent alt for $50, der man skulle få ny tlf dagen derpå?..

 

 

De har Nexus Protect, som koster $69 for 5X og $89 for 6P, og varer i to år. Kanskje den største utfordringen er at hvert krav vil selv koste $79, så da er det ikke så billig likevel. Tviler dog sterkt på at det blir tilgjengelig i Norge.

 

(Forresten, Google I/O var i mars - Nexus telefonene ble kunngjort på sitt eget stevne)

Lenke til kommentar

 

 

Hvor er egentlig best å bestille med hensyn på garanti , kundeservice (jeg ser bort i fra pris)? Google store eller elkjøp? Noen som har erfaring? 

På kundeservice utover det man har etter loven tror jeg Google Store er en del bedre, de har i hvert fall veldig bra rykte i USA. Tror de godkjenner en del tvilstilfeller. Samtidig er det mye lettere å ha en fysisk butikk å levere den til, så for min del tenker jeg 50/50 der.

 

På Google I/O (nexus kunngjøringen) så var det vel snakk om at man kunne få en tilleggs garanti som dekker omtrent alt for $50, der man skulle få ny tlf dagen derpå?..

 

Nexus Protect er navnet, og såvidt jeg vet er dette foreløpig bare tilgjengelig i USA. Når det kommer til Google Store tror jeg de er det beste alternativet hva gjelder butikk. De har god kunnskap om Nexus produkter (naturlig nok) noe som gjør det enklere for dem å fikse produktene dersom feil skulle oppstå (hørt de er snille med tvilstilfeller, og sender raskt erstatningsprodukter). I tillegg tilbyr de 3 års garanti (ifølge hun jeg har mailet med) ved kjøp gjennom Google Store, og de er forhåpentligvis en av de billigste og raskeste til å levere. Eneste fordelen jeg ser ved Lefdal er at de har en fysisk butikk. Dersom Google Store har såpass god policy og kundeservice som det jeg har oppfattet, trenger man da egentlig en fysisk butikk?

 

For sikkerhetsskyld har jeg reservert en 32 GB Aluminium Nexus 6P hos CDON til 5 690,- (faktura), men blir nok å avbestille denne for så å kjøpe en 64 GB Aluminium via Google Store. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor er egentlig best å bestille med hensyn på garanti , kundeservice (jeg ser bort i fra pris)? Google store eller elkjøp? Noen som har erfaring? 

På kundeservice utover det man har etter loven tror jeg Google Store er en del bedre, de har i hvert fall veldig bra rykte i USA. Tror de godkjenner en del tvilstilfeller. Samtidig er det mye lettere å ha en fysisk butikk å levere den til, så for min del tenker jeg 50/50 der.

 

På Google I/O (nexus kunngjøringen) så var det vel snakk om at man kunne få en tilleggs garanti som dekker omtrent alt for $50, der man skulle få ny tlf dagen derpå?..

 

Nexus Protect er navnet, og såvidt jeg vet er dette foreløpig bare tilgjengelig i USA. Når det kommer til Google Store tror jeg de er det beste alternativet hva gjelder butikk. De har god kunnskap om Nexus produkter (naturlig nok) noe som gjør det enklere for dem å fikse produktene dersom feil skulle oppstå (hørt de er snille med tvilstilfeller, og sender raskt erstatningsprodukter). I tillegg tilbyr de 3 års garanti (ifølge hun jeg har mailet med) ved kjøp gjennom Google Store, og de er forhåpentligvis en av de billigste og raskeste til å levere. Eneste fordelen jeg ser ved Lefdal er at de har en fysisk butikk. Dersom Google Store har såpass god policy og kundeservice som det jeg har oppfattet, trenger man da egentlig en fysisk butikk?

 

For sikkerhetsskyld har jeg reservert en 32 GB Aluminium Nexus 6P hos CDON til 5 690,- (faktura), men blir nok å avbestille denne for så å kjøpe en 64 GB Aluminium via Google Store. 

 

Har CDON sagt noko om leveringsdato ? 

Lenke til kommentar

 

Android Central har en del kjekt lesestoff om Nexus 6p og 5x:

http://www.androidcentral.com

 

Som nevnt i innlegg over, har jeg bestilt 6p, men jeg kan muligens komme til å gå for den mer hendige 5x. Den er også en meget bra telefon, selv om den ikke er i samme klasse som 6p.

 

Bestilte den mørkegrå utgaven av 6p, som er litt av en fingeavrykkmagnet, men kommer nok til å bestille deksel til den.

Lenke til kommentar

Søndag er ein "tung" dag , lite oppdateringar på nettbutikkar, prisjakt osb :-) 

Jeg føler med deg!  :closedeyes:

 

Er vel ingen som tenker å bruke 6P uten deksel her? Husker min HTC One M7, var helt såpeglatt uten deksel.

Jeg tenker å kjøpe dette offisielle dekslet fra Google til kr 499 (Karbonsvart). Ser både bra ut, og det beskytter både foran og bak.

Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk det dekslet selv. Liker at det panelet bak ikke er dekket. Men jeg liker også idéen om at mobilen vil være låst opp når du ser på den etter å ha tatt den ut av lommen pga plasseringen av fingersensoren.

Men hvis skjermen skulle få sprekker så må man visstnok bytte ut hele panelet og da blir det naturligvis en del dyrere.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...