Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sumo, NRK og HBO nordic har ikke forberedt seg på Nougat... Spurte TV2 om de skulle gjøre noe å fikk dette til svar, er vel ganske feil også da første beta kom i mars:

 

 

 

"Takk for info!

 

På noen modeller av denne plattformen kommer Android sitt operativsystem før det blir oppdatert på alle andre. Dette er for så vidt bra, men i likhet med andre aktører får vi begrenset med muligheter for å teste og feilsøke vår egen applikasjon.

 

En annen faktor, er at vi ikke får tilgang til operativsystemet eller opplysninger om eventuelle endringer/oppdateringer. Derfor er det litt kundene og litt oss som registrerer feilene etter hvert, og i steden for å komme med forebyggende tiltak til oppdateringen, må vi tilpasse appen når den først er utgitt til de gitte plattformene.

 

Beklager enn så lenge."

NRK fungerer hos meg. Overrasker meg ikke at TV2 har problemer, de prioriterer ikke Android. Sist jeg sjekket lå de sikkert på et snitt på 1.2 for appen i Play Store når man tar tilbakemeldinger for de siste par månedene.

 

Sumo er forferdelig. Er helt tilfeldig om man får streamet noe derifra. HBO likeså.

 

Installerte forøvrig 7eren via Beta-programmet. Avregistrerte meg straks installasjonen var i gang. Installasjonen gikk mye raskere enn forventet! Alt ser ut til å fungere fint også, men så er jeg en "moderat bruker". :)

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Andre her som venter spent på Allo? Trudde den skulle komme likt som duo, som jeg er veldig fornøyd med. Og siden til Allo har blitt domene nå så tyder på at den kommer om ikke så alt for lenge nå.

https://allo.google.com

 

 

Savner en god meldings app, som tar sms og og over nettet slik som imassage men Allo blir så mye mer funksjonsrik. ??

Endret av mrchip
Lenke til kommentar

Merker ikke stor forskjell selv, men når har jeg vært på Nougat developer preview også en stund. Synes batteritiden på alle telefoner er ræva uansett, så jeg bare biter deg i meg og lader den litt oftere i stedet. Elsker Quick Charge!

 

edit: Selv om jeg ikke har merket noe til det, så er det visst et stort problem for en del med batteritiden ifølge reddit.

"PSA: Android Nougat has massive battery problems"

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Ser ut som "Android operativsystem" og "Android System" ligger øverst i batteriforbruk hos meg også. 15 timer siden lading nå, og 61% batteri igjen. De to nevnte står hver for 7% forbruk, og skjerm for 7% også med totalt 1t 32min skjermtid.

 

Når det gjelder oppetid er det imidlertid ingenting uvanlig fra Android 6 for min del.

Lenke til kommentar

Om det er flere her som bruker google keyboard, har dere også den irriterende knappen helt nede i høyre hjørne for bytte av språk/tastatur?

Den eneste måten å få den vekk på er å enten bruke kun et språk, eller å deaktivere tastaturet og heller bruke et annet..

Synd, da jeg likte google sitt. Noen ideer?

post-389521-0-06698800-1472156995_thumb.png

Lenke til kommentar

Ser ut som "Android operativsystem" og "Android System" ligger øverst i batteriforbruk hos meg også. 15 timer siden lading nå, og 61% batteri igjen. De to nevnte står hver for 7% forbruk, og skjerm for 7% også med totalt 1t 32min skjermtid.

 

Når det gjelder oppetid er det imidlertid ingenting uvanlig fra Android 6 for min del.

 

Android OS og android system ligger på topp hos meg også. 10% og 8% . Skjermen er nede på 7 %. Etter å ha lest på reddit ser det ut som mange har dette problemet.

 

Framstår som en gåte for meg at etter 5 mnd med betatesting ikke har rettet opp en slik feil.

Endret av schnoog
Lenke til kommentar

Lagde en liten oversikt som viser batteribruken på de ulike nettverkene om natta, og det er tydelig at 5GHz har vært skyld i dårlig batteritid og ingen Doze for min del. Det er et forholdsvis utbredt problem: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=197460

 

Nexus 6P Battery.jpg

Er ny nexusbruker og etter de 2 første dagene var jeg veldig fornøyd med batteritiden. Men oppdaget da at telefonen var koblet til 2,4 ghz nettet og koblet den da over på 5 ghz. Har siden den dag ikke vært like fornøyd med batteritiden. Finnes det en måte å blokkere for 5ghz? Slik at telefonen automatisk velger 2,4 ghz hvis tilgjengelig?

Lenke til kommentar

 

Lagde en liten oversikt som viser batteribruken på de ulike nettverkene om natta, og det er tydelig at 5GHz har vært skyld i dårlig batteritid og ingen Doze for min del. Det er et forholdsvis utbredt problem: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=197460

 

Nexus 6P Battery.jpg

Er ny nexusbruker og etter de 2 første dagene var jeg veldig fornøyd med batteritiden. Men oppdaget da at telefonen var koblet til 2,4 ghz nettet og koblet den da over på 5 ghz. Har siden den dag ikke vært like fornøyd med batteritiden. Finnes det en måte å blokkere for 5ghz? Slik at telefonen automatisk velger 2,4 ghz hvis tilgjengelig?
Var en slik mulighet på Android M, men den har tydeligvis blitt borte i Android N. Eneste du kan gjøre er som ExcaliBuR skriver, å separere nettverkene via ruteren.
Lenke til kommentar

 

 

Lagde en liten oversikt som viser batteribruken på de ulike nettverkene om natta, og det er tydelig at 5GHz har vært skyld i dårlig batteritid og ingen Doze for min del. Det er et forholdsvis utbredt problem: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=197460

 

Nexus 6P Battery.jpg

Er ny nexusbruker og etter de 2 første dagene var jeg veldig fornøyd med batteritiden. Men oppdaget da at telefonen var koblet til 2,4 ghz nettet og koblet den da over på 5 ghz. Har siden den dag ikke vært like fornøyd med batteritiden. Finnes det en måte å blokkere for 5ghz? Slik at telefonen automatisk velger 2,4 ghz hvis tilgjengelig?
Var en slik mulighet på Android M, men den har tydeligvis blitt borte i Android N. Eneste du kan gjøre er som ExcaliBuR skriver, å separere nettverkene via ruteren.

Var det jeg mente jeg hadde sett ja, men finner ikke det valget etter at jeg oppgraderte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...