Gå til innhold

RYKTE: Den norske iPhone 6s-lanseringen kan være rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

 

 

 

Spent på den endelige prisen, dette kan faktisk bli min første iPhone. :)

Har dere ikke sett at de norske prisene er lansert?

 

iPhone 6S 16GB 7490,-

iPhone 6S 64GB 8590,-

iPhone 6S 128GB 9690,-

 

iPhone 6S Plus 16GB 8590,-

iPhone 6S Plus 64GB 9690,-

iPhone 6S Plus 128GB 10790,-

 

Dette er neppe de norske prisene, regner med at du har funnet de på Cyberphoto eller noe?

Vent til Apple, Telenor eller Netcom kommer ut med pris.

Apple vil lansere disse prisene. Bare vent å se :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette trolig blir min første iPhone så følger jeg spent med på prisene. Hvis de legger seg på samme nivå som 6 og 6+ er i dag, kjøper jeg nok fra Norge. Hvis de blir dyrere, så vurderer jeg å få slekta i USA til å shippe en over(gjorde det da fruen kjøpte iPhone 4S får noen år tilbake siden, men da var jo kronekursen også vesentlig lavere)

Husk å legge til moms i prisen da (25%). Hvis ikke kan du få en ubehagelig overraskelse :)

Lenke til kommentar

 

Siden dette trolig blir min første iPhone så følger jeg spent med på prisene. Hvis de legger seg på samme nivå som 6 og 6+ er i dag, kjøper jeg nok fra Norge. Hvis de blir dyrere, så vurderer jeg å få slekta i USA til å shippe en over(gjorde det da fruen kjøpte iPhone 4S får noen år tilbake siden, men da var jo kronekursen også vesentlig lavere)

Husk å legge til moms i prisen da (25%). Hvis ikke kan du få en ubehagelig overraskelse :)

 

Går vel an å få over noe sånt uten moms siden det blir sendt fra kjentfolk. Evt ta med på fly eller lignende.

Lenke til kommentar

 

 

Siden dette trolig blir min første iPhone så følger jeg spent med på prisene. Hvis de legger seg på samme nivå som 6 og 6+ er i dag, kjøper jeg nok fra Norge. Hvis de blir dyrere, så vurderer jeg å få slekta i USA til å shippe en over(gjorde det da fruen kjøpte iPhone 4S får noen år tilbake siden, men da var jo kronekursen også vesentlig lavere)

Husk å legge til moms i prisen da (25%). Hvis ikke kan du få en ubehagelig overraskelse :)

 

Går vel an å få over noe sånt uten moms siden det blir sendt fra kjentfolk. Evt ta med på fly eller lignende.

 

 

Du kan få til alt du vil så lenge du ønsker å bryte reglene for import. Om det er særlig smart, er noe helt annet.

Det er jo småpenger man sparer på å gjøre seg til kjeltring. Ikke noe poeng å bli smugler...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Det var bare et forslag, jeg oppfordrer ikke til lovbrudd. Nå er vel ikke graden av brudd særlig alvorlig heller, streng talt.

 

Nei, det kan ikke kalles et alvorlig lovbrudd, men jeg tror ikke Tollmyndighetene ville gått på det argumentet uansett...:-)

 

 

Min oppfordring; gjør dine kjøp så lokalt som mulig så beholder du kanskje din lokale forhandler og støtter opp om ditt lokale næringsliv.

Jeg tror det er smart på sikt.

 

(det gjelder ikke nødvendigvis kun deg, kremt...:-)))

Lenke til kommentar

nah...nope! litt svakere batteri og flere ting som bruker bruker strøm, ser ikke noen grunn for å oppgradere fra 6'rn. Dette blir nok min siste fruitphone :p

 

Nå er det riktig at det er noe mindre batteri. Men det er ny tech under panseret som er mer strømeffektiv +  iOS 9 virker å være veldig godt sydd sammen. Men jeg er litt enig i at om en sitter på en iPhone 6/+ så er det jo ikke SÅ ufattelig mye å springe sokkene sine av etter å stø først i køen i grunn. Om man da ikke MÅ ha siste skrik fra Apple selvsagt, da kjøper man jo den uansett.

 

Jeg tror dette går opp i opp. Uansett vil det nok være mye fokus på dette i de kommende testene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Spent på den endelige prisen, dette kan faktisk bli min første iPhone. :)

Har dere ikke sett at de norske prisene er lansert?

 

iPhone 6S 16GB 7490,-

iPhone 6S 64GB 8590,-

iPhone 6S 128GB 9690,-

 

iPhone 6S Plus 16GB 8590,-

iPhone 6S Plus 64GB 9690,-

iPhone 6S Plus 128GB 10790,-

 

Dette er neppe de norske prisene, regner med at du har funnet de på Cyberphoto eller noe?

Vent til Apple, Telenor eller Netcom kommer ut med pris.

Apple vil lansere disse prisene. Bare vent å se :)

 

 

 

Spiller vel fint liten rolle om disse vil stemmer eller ei, du legger opp til at prisene er lanserte og det er det jo åpenbart ikke så du er jo litt ute på viddene her...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går vel an å få over noe sånt uten moms siden det blir sendt fra kjentfolk. Evt ta med på fly eller lignende.

Man kan sende det som "gift" med "value" under 1000 kroner. Det kan da normalt gå gjennom tollen uten problemer. Men det er to ting ikke alle er klar over.

 

-Tollvesenet utfører hyppige stikkontroller av varer som kommer inn i landet. Jeg har, selv med få forsendelser fra utlandet, flere ganger selv opplevd å måtte bekrefte verdien av varer de ikke tror har riktig verdi påsatt pakken (jeg har heldigvis hatt papirene i orden). De skjønner at en iPhone 6s er verdt mer enn 1000 kroner så den får man ikke vridd seg unna.

 

-Blir pakken borte eller varen skadet på veien, er man kun forsikret for påsatt verdi.

 

Alternativet er å ta med seg selv, men om man ikke uansett skal ta turen så er det ikke økonomisk forsvarlig. Uansett, blir man stoppet, og de ser en så ny vare som iPhone 6s, så er det i utgangspunktet eierens ansvar å kunne bevise at den er kjøpt i Norge. Ja, også mister du norsk reklamasjonsrett i fem år.

 

Jeg vil ikke anbefale noen av tingene, da det faktisk er lovbrudd.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

nah...nope! litt svakere batteri og flere ting som bruker bruker strøm, ser ikke noen grunn for å oppgradere fra 6'rn. Dette blir nok min siste fruitphone :p

 

Nå er det riktig at det er noe mindre batteri. Men det er ny tech under panseret som er mer strømeffektiv +  iOS 9 virker å være veldig godt sydd sammen. Men jeg er litt enig i at om en sitter på en iPhone 6/+ så er det jo ikke SÅ ufattelig mye å springe sokkene sine av etter å stø først i køen i grunn. Om man da ikke MÅ ha siste skrik fra Apple selvsagt, da kjøper man jo den uansett.

 

Jeg tror dette går opp i opp. Uansett vil det nok være mye fokus på dette i de kommende testene.

 

De kunne uansett ha slengt inn litt bedre batteri, hjelper ikke med optimalisert hardware og software hvis batteritiden er den samme før som før (still all day battery-life, yeah right), og iPhone sine konkurrenter har langt bedre batteri tid enn dem selv. Hver gang de har kommet ut med ett nytt tilskudd til segmentet og sagt at batteriet skal vare så og så lenge, så har den estimerte tiden alltid bommet, de har også alltid holdt tilbake informasjon om spec på hver eneste lansering.

 

iOS 9 benytter seg av strømmen på en smartere måte ja, men den merkbare forskjellen tror jeg et mye større på 6" som har et litt større batteri og ikke 6s som har sine stusselige 1715.mAh.

 

 

"iOS 9 also offers Apple's most comprehensive update to how the iPhone manages battery life. In my testing, I was routinely able to use the iPhone 6S for a full day under normal circumstances. And I could push even farther by turning on the new low power mode, which cuts performance, minimizes animations, and turns screen brightness down. Of course, every new iPhone gets great battery life for the first few months and then starts to fade, so don’t get too excited. My guess is that the iPhone 6S won't offer you a power experience wildly different than previous iPhones you might have owned and used in your particular life / work patterns. Apple is very much just holding serve here, and if we’re going to eventually use our phones as our wallets and keys and everything else, they need to start lasting much longer.12 " 

 

kilde: http://www.theverge.com/2015/9/22/9368415/apple-iphone-6s-iphone-6s-plus-review

 

 

" iPhone 6s will have smaller 1715 mAh battery, but Apple advertises identical battery-life"

 

kilde: http://appleinsider.com/articles/15/09/10/iphone-6s-will-have-smaller-1715-mah-battery-but-apple-advertises-identical-battery-life

 

Skal Apple for alltid ha den samme tiden og aldri forlenge brukstiden? *sukk*

Er ingen dårlige telefoner sånt sett, men syns dem ikke er så flinke med batteriene sine.

 

Lenke til kommentar

 

nah...nope! litt svakere batteri og flere ting som bruker bruker strøm, ser ikke noen grunn for å oppgradere fra 6'rn. Dette blir nok min siste fruitphone :p

 

Får vel bare ønske deg lykke til med noe annet da...:-)

 

Takk, men lykke trengs ikke, bare et våkent øye ;-)  et allerede hva jeg skal ha om evt bytter.

Lenke til kommentar

Jeg syns i grunn batteriutbytte er noe all burde fokusere mer på. Ikke å gjøre det tynne som flis som igjen fører til grusomme vorter av noen kamera som stikker ut bak og mindre batteri osv. Ikke blir det bedre  holde i heller, kombinert med glatt overflate og avrundete kanter er det jo nesten bingo å ta den opp av lommen på en gate med mye passerende folk f.eks.

 

Piksel/hardware runkingen kan også tones ned til fordel for å få mer gang på batteritiden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...