Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

 

Jeg ønsker folkestyre, ikke elitestyre (politikerstyre) :)

La meg korrigere det siste: "rettferdighetssans og integritet". Tar seg bedre ut med hermetegn, så man skjønner at det ikke er seriøst ment.

 

Du kommer, slik som alle andre før deg, til å stå igjen med ræva bar om du skal stille spørsmål ved Sanders integritet. Og at du ikke ser denne mannens sterke rettferdighetssans som han jo nettopp baserer store deler av politikken sin på, imponerer heller ikke voldsomt sånn i menneskekjenner øyemed ;)

Ikje alle er enige i hva som er "rettferdig". At han oppfører seg på en koherent måte som reflekterer hans ideologi og ikke lar seg påvirke av det han mener er korrupte krefter er sannt. Det er en grunn at han ble ganske populær, noe som er rart blant erfarne politikere. Problemet med det er at det er isolerende når en har en kompromissløs ideologi. Det gjør deg maktløs når denne ideologi står langtfra politiske sentrumet. Det var hovedgrunnen til at få amerikanere kjente Sanders før primærvalget. Han ble kjent bare som en rar Senator med rare meninger uten innflytelse.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg ønsker folkestyre, ikke elitestyre (politikerstyre) :)

La meg korrigere det siste: "rettferdighetssans og integritet". Tar seg bedre ut med hermetegn, så man skjønner at det ikke er seriøst ment.

Du kommer, slik som alle andre før deg, til å stå igjen med ræva bar om du skal stille spørsmål ved Sanders integritet. Og at du ikke ser denne mannens sterke rettferdighetssans som han jo nettopp baserer store deler av politikken sin på, imponerer heller ikke voldsomt sånn i menneskekjenner øyemed ;)

Ikje alle er enige i hva som er "rettferdig". At han oppfører seg på en koherent måte som reflekterer hans ideologi og ikke lar seg påvirke av det han mener er korrupte krefter er sannt. Det er en grunn at han ble ganske populær, noe som er rart blant erfarne politikere. Problemet med det er at det er isolerende når en har en kompromissløs ideologi. Det gjør deg maktløs når denne ideologi står langtfra politiske sentrumet. Det var hovedgrunnen til at få amerikanere kjente Sanders før primærvalget. Han ble kjent bare som en rar Senator med rare meninger uten innflytelse.

 

 

Jeg tror han tolker rettferdighet på lik linje med brorparten av det internasjonale felleskap. Og med meg også for den saksskyld.

 

Amerika skriker etter å gjenopprette integritet og stabilitet, nettopp hva Sanders hadde tilført dette nå vaklevorene imperiet. Han er også samlende og politikken ville bli bygget på langsiktighet, altså det eksakte botemiddelet til hva vi nå ser. Han hadde også videreført flere kunnskapsrike og erfarene Obama støttespillere, landet hadde vært på rett kurs og tatt verden med seg.

 

2020 kan ikke komme fort nok, verken verden eller Sanders har tid å miste ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker folkestyre, ikke elitestyre (politikerstyre) :)

 

La meg korrigere det siste: "rettferdighetssans og integritet". Tar seg bedre ut med hermetegn, så man skjønner at det ikke er seriøst ment.

 

Du kommer, slik som alle andre før deg, til å stå igjen med ræva bar om du skal stille spørsmål ved Sanders integritet. Og at du ikke ser denne mannens sterke rettferdighetssans som han jo nettopp baserer store deler av politikken sin på, imponerer heller ikke voldsomt sånn i menneskekjenner øyemed ;)

 

Du mener jeg viser dårlige egenskaper som menneskekjenner fordi jeg ikke ser fyrens urettferdiggetssans? Det synes som noe som er svært lett å hive i retur.

 

Nå vet jeg ikke hva du legger i "integritet", men fyren står for det han mener, 100%. Det er da noe. Men: det gjorde vel strengt tatt Hitler, også, så det er jo ikke ensbetydende med at han har flust av gode poenger.

Lenke til kommentar

Jeg tror han tolker rettferdighet på lik linje med brorparten av det internasjonale felleskap. Og med meg også for den saksskyld.

 

Amerika skriker etter å gjenopprette integritet og stabilitet, nettopp hva Sanders hadde tilført dette nå vaklevorene imperiet. Han er også samlende og politikken ville bli bygget på langsiktighet, altså det eksakte botemiddelet til hva vi nå ser. Han hadde også videreført flere kunnskapsrike og erfarene Obama støttespillere, landet hadde vært på rett kurs og tatt verden med seg.

 

2020 kan ikke komme fort nok, verken verden eller Sanders har tid å miste ;)

Hvis det er gjenoppretting du vil ha er jo Bernie sistemann på listen over folk en bør ønske seg, da USA (heldigvis) ikke har hatt noen slike presidenter før.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ønsker folkestyre, ikke elitestyre (politikerstyre) :)

La meg korrigere det siste: "rettferdighetssans og integritet". Tar seg bedre ut med hermetegn, så man skjønner at det ikke er seriøst ment.

Du kommer, slik som alle andre før deg, til å stå igjen med ræva bar om du skal stille spørsmål ved Sanders integritet. Og at du ikke ser denne mannens sterke rettferdighetssans som han jo nettopp baserer store deler av politikken sin på, imponerer heller ikke voldsomt sånn i menneskekjenner øyemed ;)
Ikje alle er enige i hva som er "rettferdig". At han oppfører seg på en koherent måte som reflekterer hans ideologi og ikke lar seg påvirke av det han mener er korrupte krefter er sannt. Det er en grunn at han ble ganske populær, noe som er rart blant erfarne politikere. Problemet med det er at det er isolerende når en har en kompromissløs ideologi. Det gjør deg maktløs når denne ideologi står langtfra politiske sentrumet. Det var hovedgrunnen til at få amerikanere kjente Sanders før primærvalget. Han ble kjent bare som en rar Senator med rare meninger uten innflytelse.

Jeg tror han tolker rettferdighet på lik linje med brorparten av det internasjonale felleskap. Og med meg også for den saksskyld.

 

Amerika skriker etter å gjenopprette integritet og stabilitet, nettopp hva Sanders hadde tilført dette nå vaklevorene imperiet. Han er også samlende og politikken ville bli bygget på langsiktighet, altså det eksakte botemiddelet til hva vi nå ser. Han hadde også videreført flere kunnskapsrike og erfarene Obama støttespillere, landet hadde vært på rett kurs og tatt verden med seg.

 

2020 kan ikke komme fort nok, verken verden eller Sanders har tid å miste ;)

Ledere med ideologier som ikke reflekterer deres stemmere til noe stor grad har lite sjanse for fremgang av deres agenda , særlig de som er kompromissløse. Sanders ville blitt kanskje EM mer stabil og rasjonell leder enn Trump men ville ha lite sjanse å endre mye. Vi ser for eksempel, at Obamacare skal ødelegges, Sanders single payer forslag ville null sjanse når flertallet ikke støtter Obamacare
Lenke til kommentar

Cenk vil aldri stille til noe som helst. 

 

Nei det er nå litt sånn halvveis synsing, men ryktene(JD selv) sier nå at flere sentrale personer i Bernie sin kampanje nå har gått til Justice Democrats og jobber for dem. Hadde Bernie vært LITT yngre, så hadde han vært en åpenbar kandidat. Men han blir vel nesten 80 ved neste valg... vet ikke jeg men det er mye. Personlig håper jeg Bernie sin skare og Justice Democrats kommer sammen og jobber sammen mot neste valg, de representerer jo de samme verdiene. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jo, amerikanerne er enige med Sanders. .

Påstand uten bevis. Amerikanske støtte for omfordeling av inntekt har endret seg lite i de siste 30 år

 

Linken din ser jo ut til å vise at flertallet støtter omfordeling. Undersøkelser viser også at amerikanere generelt er liberale. Langt til venstre for Republikanerne og Demokratene som egentlig ønsker å være Republikanere.
Lenke til kommentar

Her i landet har man jo sørget for full kontroll, minimale muligheter for at velgerne kan påvirke hvem som blir stemt inn, partiene filtrerer vekk alle som kan true status quo. Politikk har blitt sysselsettning for en meget eksklusiv gruppe, og de vet og passe seg og sitt.

 

Selv direkte ordfører valg ble for mye folkemakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her i landet har man jo sørget for full kontroll, minimale muligheter for at velgerne kan påvirke hvem som blir stemt inn, partiene filtrerer vekk alle som kan true status quo. Politikk har blitt sysselsettning for en meget eksklusiv gruppe, og de vet og passe seg og sitt.

 

Selv direkte ordfører valg ble for mye folkemakt.

Slik får man kompetente politikere. Så lenge du kan starte ditt nytt parti som støtter din politikk så går det bra

 

Her i usa beveger vi oss fra en velfungerende politikk som klarer å velge kompetente politikkere

 

Isteden hiver vi oss fra side til side med polariserende inkompetente politikere som ikke klarer å få et konsensus slik at nye lover kan adopteres og en koherent politikk kan følges

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Bernie ble offisielt presidentkandidat for noen dager siden. Han slo alle rekorder for innsamling. Han fikk inn seks millioner dollar fra over 200.000 givere bare den første dagen.

 

Han blir helt klart demokratenes kandidat med mindre de korrupte klarer å finne på noe for å svindle folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...