Gå til innhold

[Løst] Jeg er helt blakk - finnes det måter å tjene raske penger på?


sitron1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heng opp lapp på nærbutikken om at du tar på deg vaskeoppdrag. Et par jobber og du har 6-800kr.

 

Ring strømselskapet og be om regning kvartalsvis i stedet for hver mnd. Lånekassen søker du om betalingsfri mnd. Mobil kan du kanskje få kvartalsvis. Ville ha sjekket.

Takk for tips! Det skal jeg faktisk gjøre :)

Lenke til kommentar

Selg brukte truser. Har en venninne som driver på med dette (ikke spør hvem  :hrm:), og hun tar 3000-10000 for en stk. brukt truse. Ja, det er marked for det, og ja du kan bli styrtrik. Men så er det verdigheten da!

 

Mastercard kan hjelpe deg, men bruk det fornuftig; dvs kun på det du virkelig behøver for å overleve denne måneden.

Lenke til kommentar

Selg brukte truser. Har en venninne som driver på med dette (ikke spør hvem  :hrm:), og hun tar 3000-10000 for en stk. brukt truse. Ja, det er marked for det, og ja du kan bli styrtrik. Men så er det verdigheten da!

 

Mastercard kan hjelpe deg, men bruk det fornuftig; dvs kun på det du virkelig behøver for å overleve denne måneden.

 

Jeg hadde solgt brukte truser så fort at prisen i markedet hadde krasjet!

Lenke til kommentar

 

Selg brukte truser. Har en venninne som driver på med dette (ikke spør hvem  :hrm:), og hun tar 3000-10000 for en stk. brukt truse. Ja, det er marked for det, og ja du kan bli styrtrik. Men så er det verdigheten da!

 

Mastercard kan hjelpe deg, men bruk det fornuftig; dvs kun på det du virkelig behøver for å overleve denne måneden.

 

Jeg hadde solgt brukte truser så fort at prisen i markedet hadde krasjet!

 

 

Haha så sykt enig! Av og til er det for lett å være jente(sorry TS, men det er sant) :p

Lenke til kommentar

Hvis du ser på luksusfellen på TV er gjengangeren denne:

 

1. Selg ting du ikke absolutt MÅ ha. Møbler, gadgets , ting og tang. Du kan bruke finn.no på dette eller qxl.no osv.

2. Regn sammen alle smålån du har på kredittkort, ulike lån osv. Spør banken om de kan refinansiere alle dine smålån.
Dersom de svarer "nei" kan du søke forbrukslån uten sikkerhet. Det finnes mange lånetilbydere. På X-in.no kan du angi alder og inntekt, så finner systemet hvilke banker som kan gi deg lån. Du kan låne fra 5.000 opp til 400.000 uten sikkerhet.

 

Selfølgelig er renten mye høyere (for å dekke risiko) men i lukusfellen har de tydd til dette knepet dersom banken ikke vil gi lån med sikkerhet. Her kan du sjekke muligheter for lån uten sikkerhet og du kan bruke pengene til hva du vil.

 

3. I luksusfellen setter de opp fysisk cash på ulike poster du bruker penger på.
Prøv følgende som vil gi deg aha opplevelser (fremfor å bare skrive tall)

- Ta ut 10.000 i ekte penger
- Lag 4 kolonner på et ark
- I Kolonne 1 skriver du: Mat
- I kolonne 2 skriver du: Pleasure
Her lager du liste på ting som kino, kjøp av gadgets , godteri osv
- I kolonne 3 skriver du: Transport
Her lister du opp buss, bensin, tog
- I kolonne 4 skriver du Annet
Her setter du opp liste for ting du mener du kan klare deg uten de neste 3 mnd.

5. Summere sammen hver kolonne. Hvis kolonne 1 har totalt 4000 , så legger du 4000 i ekte kontanter på den kolonnen.
Deretter regner du sammen kolonne 2 og gjør det samme.

Hvis 10.000 ikke er nok, så kan du "låne" fra kolonne 1 eller 2, men SE PÅ pengene før du tar de.
Husleie er ikke tatt med , men det er utgifter jeg mener man ikke kan kutte på.

6. Du kan tjene ekstra penger via internett ved å bli såkallt affiliate marketer. Du kan Google dette.
Eksempel clickbank.com osv.

Lykke til !!

Lenke til kommentar

Hva med barnepass?

 

Bør da være en småbarnsfamilie eller to i nærheten som ønsker å ta seg en svingom en kveld....

 

Du kan jo kontakte dem og forklare din situasjon.

Det har jeg tenkt på ja, men har ikke funnet så mange som trenger det. Kun ett par, men de bor langt unna og trenger nattevakt for barna sine, til klokken 06:30 om morgenen, og jeg har jobb fra 07 og utover, så det blir ikke å gå. Men jeg skal skrive en annonse på Facebook :)

 

Selg brukte truser. Har en venninne som driver på med dette (ikke spør hvem  :hrm:), og hun tar 3000-10000 for en stk. brukt truse. Ja, det er marked for det, og ja du kan bli styrtrik. Men så er det verdigheten da!

 

Mastercard kan hjelpe deg, men bruk det fornuftig; dvs kun på det du virkelig behøver for å overleve denne måneden.

Oi!! Visste ikke at det var en ting!? hahaha.... Hvor selger folk trusene sine da??  :lol:

 

Uber? Om det er 100% lovlig får du sjekke opp selv, men kjenner et par stk som har tjent en 5-10 lapper i uken i tillegg til vanlig jobb

Hva er det? Er det som taxi, bare privat? I så fall kan jeg ikke, for jeg har ikke lappen. :)

 

Hvis du ser på luksusfellen på TV er gjengangeren denne:

 

1. Selg ting du ikke absolutt MÅ ha. Møbler, gadgets , ting og tang. Du kan bruke finn.no på dette eller qxl.no osv.

2. Regn sammen alle smålån du har på kredittkort, ulike lån osv. Spør banken om de kan refinansiere alle dine smålån.

Dersom de svarer "nei" kan du søke forbrukslån uten sikkerhet. Det finnes mange lånetilbydere. På X-in.no kan du angi alder og inntekt, så finner systemet hvilke banker som kan gi deg lån. Du kan låne fra 5.000 opp til 400.000 uten sikkerhet.

 

Selfølgelig er renten mye høyere (for å dekke risiko) men i lukusfellen har de tydd til dette knepet dersom banken ikke vil gi lån med sikkerhet. Her kan du sjekke muligheter for lån uten sikkerhet og du kan bruke pengene til hva du vil.

 

3. I luksusfellen setter de opp fysisk cash på ulike poster du bruker penger på.

Prøv følgende som vil gi deg aha opplevelser (fremfor å bare skrive tall)

 

- Ta ut 10.000 i ekte penger

- Lag 4 kolonner på et ark

- I Kolonne 1 skriver du: Mat

- I kolonne 2 skriver du: Pleasure

Her lager du liste på ting som kino, kjøp av gadgets , godteri osv

- I kolonne 3 skriver du: Transport

Her lister du opp buss, bensin, tog

- I kolonne 4 skriver du Annet

Her setter du opp liste for ting du mener du kan klare deg uten de neste 3 mnd.

 

5. Summere sammen hver kolonne. Hvis kolonne 1 har totalt 4000 , så legger du 4000 i ekte kontanter på den kolonnen.

Deretter regner du sammen kolonne 2 og gjør det samme.

 

Hvis 10.000 ikke er nok, så kan du "låne" fra kolonne 1 eller 2, men SE PÅ pengene før du tar de.

Husleie er ikke tatt med , men det er utgifter jeg mener man ikke kan kutte på.

 

6. Du kan tjene ekstra penger via internett ved å bli såkallt affiliate marketer. Du kan Google dette.

Eksempel clickbank.com osv.

 

Lykke til !!

Takk for så mange gode tips! Jeg har brukt å se mye på luksusfellen ja. Veldig mye nyttig informasjon å få der. :) Jeg vet ikke om jeg tør å låne penger (forbrukslån), i tilfelle jeg skulle ende opp med gjeld som jeg ikke klarer å betale. Det er jo en lur måte å få penger på kjapt, men det er jo hvis man vet at man er økonomisk sikker i nærmeste framtid og at man vil ha pengene snart så man kan betale tilbake. Jeg er ikke i den situasjonen; jeg KAN tjene alt mellom 0-20 000 i måneden. Men jeg vet aldri...  :sleep2:

 

Men jeg skal gjøre alt i min makt for å tjene penger nå, og søker som en gal på Finn.

 

 

 

Ser jeg at jeg ikke får jobb denne måneden (har ikke fått jobb så langt; er vikar, så vet aldri når jeg har jobb), så kan det hende jeg selger en brukt truse eller to  :scared: hahaha!  :lol:

Lenke til kommentar

 

Oi!! Visste ikke at det var en ting!? hahaha.... Hvor selger folk trusene sine da??  :lol:

 

 

 

 

Ser jeg at jeg ikke får jobb denne måneden (har ikke fått jobb så langt; er vikar, så vet aldri når jeg har jobb), så kan det hende jeg selger en brukt truse eller to  :scared: hahaha!  :lol:

 

 

Med den siste setningen skal du ikke se bort i fra at du får meldinger om folk som vill kjøpe her inne, finnes vell noen truse elskere her også :rofl:

 

Ellers finnes det andre forum i Norge hvor dette er mer aktuelt, usikker på om det er lov til å reklamere for slikt :p

Lenke til kommentar

 

 

Oi!! Visste ikke at det var en ting!? hahaha.... Hvor selger folk trusene sine da??  :lol:

 

 

 

Ser jeg at jeg ikke får jobb denne måneden (har ikke fått jobb så langt; er vikar, så vet aldri når jeg har jobb), så kan det hende jeg selger en brukt truse eller to  :scared: hahaha!  :lol:

 

 

Med den siste setningen skal du ikke se bort i fra at du får meldinger om folk som vill kjøpe her inne, finnes vell noen truse elskere her også :rofl:

 

Ellers finnes det andre forum i Norge hvor dette er mer aktuelt, usikker på om det er lov til å reklamere for slikt :p

 

Hahaha! Ja det kan godt hende...  :eek:

Lenke til kommentar

 

 

Uber? Om det er 100% lovlig får du sjekke opp selv, men kjenner et par stk som har tjent en 5-10 lapper i uken i tillegg til vanlig jobb

Hva er det? Er det som taxi, bare privat? I så fall kan jeg ikke, for jeg har ikke lappen. :)

 

Jepp, så da er vel det uaktuelt. Må ha en bil av nyere dato også. Hvis jeg var deg ville jeg brukt kredittkort eller lånt av venner og familie. Så får du heller ta en vanlig jobb på si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...