Gå til innhold

[Løst] Knuste jobbtelefonen første dagen...


Benbels

Anbefalte innlegg

Ingen reiseforsikring jeg vet om dekker uhell. De dekker tyveri og skade som følge av annet lovbrudd (overfall, etc.), men ikke uhell. En del innboforsikringer har dekning for uhell, men det er gjerne en tilleggsdekning ("innbo pluss", "topp dekning" eller noe lignende).

 

Men snakk med sjefen, det er mulig bedriften har en tabbeforsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

Da skal de oppdatere vilkårene sine. De kan ikke bare endre dekningen helt uten videre, og eg kan ikke huske å ha sett nye vilkår som endrer dette for min del. At det derimot skjerper undersøkelsene rundt innmeldte saker er noe annet.

 

 

Jeg sjekka reiseforsikringa i fjor da mobilen min falt ut av lommen og ned i ei steinrøys da jeg var på telttur ei helg. Det var ingenting å få igjen på det hvertfall. Jeg har ikke lest vilkårene, men ringte inn og spurte...

 

Men det kan like godt bety at vilkårene på den forsikringen du har har vært slik lenge, ikke at vilkårene har blitt endret i senere tid.

 

 

De oppdaterer vilkårene hvert år, og vi er vel selv ansvarlig for å sjekke om det er endringer. Nå har jeg reiseforsikring hovedsakelig i tilfelle sykdom/personskade i utlandet og tap av baggasje. Om mobilen min var forsikra er ikke noe jeg har tenkt på, men sjekka da jeg var uheldig i fjor fordi noen sa at jeg kanskje kunne få det på reiseforsikringa.

 

Dette står i vilkårene til min reiseforsikring:

 

Plutselig tap av/skade på reisegods ved:

• Skadeverk. Med skadeverk menes at en annen person rettstridig ødelegger, skader, gjør ubrukelig eller forspiller eiendeler sikrede har i sin besittelse, jf. straffelovens §§ 291 og 292

• Naturskade. Med naturskade menes skade som direkte skyldes naturulykke som skred, storm, stormflo, jordskjelv eller vulkanutbrudd, jf. Lov om naturskadeforsikring

• Trafikkuhell med motorkjøretøy, båt, campingvogn eller sykkel. Med trafikkuhell menes f.eks. kollisjon, utforkjøring, grunnstøting og kantring

• Brann, nedsoting, direkte lynnedslag og eksplosjon. Med brann menes ild som er kommet løs

• Inntrengning av vann eller væske i bygning

 

 

 

 

 

Men det kan like godt bety at vilkårene på den forsikringen du har har vært slik lenge, ikke at vilkårene har blitt endret i senere tid.

 

 

I tillegg betyr det ikke at dette gjelder for alle reiseforsikringer.

 

 

Jeg aner ikke hvordan andre forsikringsselskaper forholder seg til slikt, men dama jeg snakka med sa at de fleste forsikringsselskapene har skjerpet inn på dette. Mulig hun sa det for å beholde meg som kunde, ikke vet jeg.

Jeg har selv fått forsikringsoppgjør for egen klumsethet (gjenglemt/tapt gjenstand) på reise for 7 år siden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men det kan like godt bety at vilkårene på den forsikringen du har har vært slik lenge, ikke at vilkårene har blitt endret i senere tid.

 

 

I tillegg betyr det ikke at dette gjelder for alle reiseforsikringer.

 

 

Problemet er at når du sier "ute på tur", så ringer flere bjeller hos meg. Hva skjedde, hva ble presentert osv. Det er gjengs at reise dekker det som skjer på reise, om skade er voldt av andre, egne uhell med mobil er veldig uvanlig at dekkes. MEN - det er forsikringer med utvidet dekning. Feks jeg har reise, den dekker ikke et slikt uhell, men via innboforsikringen pga fagforeningen er det en uhellsforsikring som gjelder hele verden som der imot dekker.

 

Problemet med måten du svarer er at "ute på tur" ikke gir noe som helst sammenlikningsgrunnlag what so ever, og da blir vanskelig å si deg imot eller videreføre din erfaring til andre..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men det kan like godt bety at vilkårene på den forsikringen du har har vært slik lenge, ikke at vilkårene har blitt endret i senere tid.

 

 

I tillegg betyr det ikke at dette gjelder for alle reiseforsikringer.

 

 

Problemet er at når du sier "ute på tur", så ringer flere bjeller hos meg. Hva skjedde, hva ble presentert osv. Det er gjengs at reise dekker det som skjer på reise, om skade er voldt av andre, egne uhell med mobil er veldig uvanlig at dekkes. MEN - det er forsikringer med utvidet dekning. Feks jeg har reise, den dekker ikke et slikt uhell, men via innboforsikringen pga fagforeningen er det en uhellsforsikring som gjelder hele verden som der imot dekker.

 

Problemet med måten du svarer er at "ute på tur" ikke gir noe som helst sammenlikningsgrunnlag what so ever, og da blir vanskelig å si deg imot eller videreføre din erfaring til andre..

 

 

Hva er det du prater om, min reiseforsikring starter så fort jeg er ute av døren. Trenger ikke å være en reise. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...