Gå til innhold

[Løst] Knuste jobbtelefonen første dagen...


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått meg nye jobb og fikk derfor en jobbtelefon. Sjefen og jeg dro ut og jeg plukte ut en Sony Xperia Z3 Compact. Alt gikk glatt med setup av den og så videre men så skjedde det. Jeg satt på kontoret, dro den ut av buksa, mista den fra 40-50 cm høyde og skjermen knuste den. Skjermen ble bare litt knust men touchen sluttet å virke dessverre.

 

Lurer derfor på hva jeg skal gjøre? Finnes det noen garanti/kløne-forsikring/elns på dette kjøpet?

 

Kjøpte telefonen på Netcom.

 

 

Mvh

Ben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal vi vite hvilken forsikring eller garanti dere har kjøpt? 

Vansklig å si. Tenkte mer på om det var noen måte netcom eller sony kunne ha hjulpet meg? Mista en vanntett sony mobil i vann en gang og den ble ødelagt. Leverte den bare inn til Lefdal en dag og fikk igjen en helt ny telefon uka etterpå.

Lenke til kommentar

 

Hvordan skal vi vite hvilken forsikring eller garanti dere har kjøpt? 

Vansklig å si. Tenkte mer på om det var noen måte netcom eller sony kunne ha hjulpet meg? Mista en vanntett sony mobil i vann en gang og den ble ødelagt. Leverte den bare inn til Lefdal en dag og fikk igjen en helt ny telefon uka etterpå.

 

 

Det er litt forskjell når den skulle være vanntett.

Hadde Sony sagt at Z3 Compact skal være uknuselig hadde du kunnet bytte den.

Lenke til kommentar

Ja, sant det. Men synes det er dårlig at både touch og skjerm skal ryke når den ramla ned fra en stol bare :(

 

Etter det jeg har forstått, er det vanlig at touch slutter å virke når skjermen knuses på Sonytelefoner.

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

 

Hvis du googler litt på sony xperia z3 compact finner du fort ut at du har kjøpt katta i sekken... De tåler ingenting! Knuses når de ligger i lommen. Knuses ved fall på 2 cm. Sprekker mens de ligger rolig og lader.

Om du søker så finner du dette på de fleste mobiler... Jeg har hatt to og ingen har knust til nå... 

 

 

Ikke i så stor grad. Det er vel bakdekslet som er det største problemet, men uansett skal en telefon tåle å falle ned en liten halvmeter så lenge den ikke treffer noe annet enn et flatt gulv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

 

Hvis du googler litt på sony xperia z3 compact finner du fort ut at du har kjøpt katta i sekken... De tåler ingenting! Knuses når de ligger i lommen. Knuses ved fall på 2 cm. Sprekker mens de ligger rolig og lader.

Om du søker så finner du dette på de fleste mobiler... Jeg har hatt to og ingen har knust til nå... 

 

 

Ikke i så stor grad. Det er vel bakdekslet som er det største problemet, men uansett skal en telefon tåle å falle ned en liten halvmeter så lenge den ikke treffer noe annet enn et flatt gulv.

 

 

Mulig de har sluttet med det, men husker jeg fikk gjennomslag for en del år siden da min ble totalt ødelagt mens jeg var "ute på tur". 

 

Det gjør den også, mine har hatt sine fall de uten store skadene. Så det er tilfeldigheter som med andre mobiler. Iphone er jo også ett slikt eksempel, noen knuser bare du ser på de andre tåler mange knall og fall.

Lenke til kommentar

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

Da skal de oppdatere vilkårene sine. De kan ikke bare endre dekningen helt uten videre, og eg kan ikke huske å ha sett nye vilkår som endrer dette for min del. At det derimot skjerper undersøkelsene rundt innmeldte saker er noe annet.

Lenke til kommentar

 

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

Da skal de oppdatere vilkårene sine. De kan ikke bare endre dekningen helt uten videre, og eg kan ikke huske å ha sett nye vilkår som endrer dette for min del. At det derimot skjerper undersøkelsene rundt innmeldte saker er noe annet.

 

 

Jeg sjekka reiseforsikringa i fjor da mobilen min falt ut av lommen og ned i ei steinrøys da jeg var på telttur ei helg. Det var ingenting å få igjen på det hvertfall. Jeg har ikke lest vilkårene, men ringte inn og spurte...

Lenke til kommentar

 

 

 

Reiseforsikringen kan muligens dekke dette? 

 

Tvilsomt. Etter mye misbruk, har forsikringsselskapene sluttet å erstatte mobiltelefoner, med mindre den er stjålet eller noen har ødelagt den med vilje.

 

Da skal de oppdatere vilkårene sine. De kan ikke bare endre dekningen helt uten videre, og eg kan ikke huske å ha sett nye vilkår som endrer dette for min del. At det derimot skjerper undersøkelsene rundt innmeldte saker er noe annet.

 

 

Jeg sjekka reiseforsikringa i fjor da mobilen min falt ut av lommen og ned i ei steinrøys da jeg var på telttur ei helg. Det var ingenting å få igjen på det hvertfall. Jeg har ikke lest vilkårene, men ringte inn og spurte...

 

Men det kan like godt bety at vilkårene på den forsikringen du har har vært slik lenge, ikke at vilkårene har blitt endret i senere tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...