Gå til innhold

Rart spørsmål, men.. Er DS bare for barn?


Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet ..  :D

 

Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! 

Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg  :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet ..  :D

 

Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! 

Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg  :nei:

 

Har et par kompiser i starten av tredveårene/slutten av tyveårene som har både DS og så og si alle andre konsoller osv som er vanlig i Europa.

Lenke til kommentar

Er 40 selv og har opplevd å bli uglesett av et barn på T-banen fordi jeg spilte på DSen. "Spiller DUUUUU Nintendo?" med kjempestore øyne som om jeg var en rosa enhjørning. Man skulle tro barn i utgangspunktet ikke hadde innsigelser på slike ting, må ha vært noe feil i oppdragelsen til det barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet ..  :D

 

Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! 

Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg  :nei:

Bare spill så mye DS du vil, er da slett ikke mer barnslig enn andre som spiller. Og om det nå i det ubegripelige at det skulle være barnslig, så hva gjør det? Er jo bare flott å ha muligheten til å være litt barnslig. ;)

 

Har ikke noen klare målinger på dette, men ut fra min egen vennekrets, så er det flere unger som spille "voksne" spill på "voksne konsoller, sånn som GTA, CoD og BF. Og flere voksne/eldre som spiller pokemon, zelda, layton, fire emblem osv på 3DS. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal føle meg kjempebarnslig når jeg sitter som 23 åring og spiller DS på toget eller flyet ..  :D

 

Ser jo at DS i degselv er barnlig, med hvor enkle menyene er og spillene, men likevel så koselig! 

Men værsåsnill å fortell meg at det er voksne som også bruker denne konsollen og ikke bare barn.. Og meg  :nei:

Resident Evil, Grand Theft Auto, Castlevania, Metal Gear Solid... bare barnespill der, ja. :p Videre kan man jo nevne at GameBoy i sin tid på oppfunnet fordi Gunpei Yokoi satt og så en godt voksen forretningsmann sitte på toget og leke med kalkulatoren sin. Litt usikker på om dette førte til Game & Watch, eller om han gikk rett på GameBoy. Men uansett, håndholdte konsoller ble oppfunnet så godt voksne forretningsfolk ikke skulle kjede seg på toget. Det er bare her i vesten vi voksne "må" være så forbannet seriøse hele tiden.

Lenke til kommentar

Er 40 selv og har opplevd å bli uglesett av et barn på T-banen fordi jeg spilte på DSen. "Spiller DUUUUU Nintendo?" med kjempestore øyne som om jeg var en rosa enhjørning. Man skulle tro barn i utgangspunktet ikke hadde innsigelser på slike ting, må ha vært noe feil i oppdragelsen til det barnet.

 

Det er jo en voldsomt stigma fremdeles å spille spill som "voksen". Spesielt om det ikke heter Battlefield eller Call of Duty. De fleste assosierer Nintendo med Pokemon og Mario, og er dermed barnslig. 

Lenke til kommentar

DS er uten tvil ikke bare for barn. Det stopper nok (dessverre?) ikke konsollen fra å fremstå som noe barnslig...men what can u do?

What u can do er å gi blaffen i om folk ler av deg, og vær stolt av å spille på DS og 3DS i full offentlighet. At folk synes den bare er for barn er fordi de ikke vet hva de snakker om. Vis dem spill som Resident Evil, Grand Theft Auto og Dementium, så skjønner de nok kjapt at dette ikke bare er for barn. :)

Lenke til kommentar

 

DS er uten tvil ikke bare for barn. Det stopper nok (dessverre?) ikke konsollen fra å fremstå som noe barnslig...men what can u do?

What u can do er å gi blaffen i om folk ler av deg, og vær stolt av å spille på DS og 3DS i full offentlighet. At folk synes den bare er for barn er fordi de ikke vet hva de snakker om. Vis dem spill som Resident Evil, Grand Theft Auto og Dementium, så skjønner de nok kjapt at dette ikke bare er for barn. :)

 

Det var forsåvidt et retorisk spørsmål. Det er ikke så mye en kan gjøre annet enn å spille og drite i hva andre synes.

 

Du har neppe mulighet til å motbevise at DS er barnslig konsoll til alle mennesker som måtte se deg sitte å spille i offentligheten, men folk en kjenner eller kommer i snakk med kan en jo alltids prøve å overbevise.

 

Jeg synes derimot det er noe som skurrer hvis du må trekke frem Resident evil og GTA for å bevise at DS ikke bare er for unger. Poenget må jo være at det er helt greit å spille DS for voksne, uavhengig om man spiller pokemon eller GTA.

Lenke til kommentar

Jeg synes derimot det er noe som skurrer hvis du må trekke frem Resident evil og GTA for å bevise at DS ikke bare er for unger. Poenget må jo være at det er helt greit å spille DS for voksne, uavhengig om man spiller pokemon eller GTA.

Poenget med sånne spill er at de har 18-års aldersgrense. Da er det litt vnaskelig å forklare hvorfor DS bare er for barn. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...