Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

 

Hovedteorien min er at så lenge innvandrerne (uavhengig av bakgrunn) tilpasser seg det norske samfunnet og ikke stiller store krav, så er de velkommen. Kvinnen i artikkelen har ikke gjort noe galt. Hun jobber og betaler skatt - noe som ikke er vanlig i det somaliske miljøet. Hun er velkommen til Norge, og jeg håper de straffer naboen hardt!

 

Jeg syns synd på kvinner som jobber og tilpasser seg det norske samfunnet, selvom dette strider mot det somaliske miljøet.

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

 

Det er heller ikke første episoden på denne skolen:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/fryktet-muhammed-braak-paa-sogn-videregaaende/a/181691/

 

Det er i det store og hele ikke særlig vanskelig å finne i overkant hissige muslimer. En kommer ikke vekk fra at muslimer flest har en ukultur med seg som er voldelig og diktatorisk.

 

Fra linken din:

 

"Situasjonen var imidlertid hele tiden under kontroll, og det var ikke mer enn fire-fem skoleelever som ropte ut slagord mot karikaturtegningene. Det går omkring 1600 elever på Sogn videregående skole, og omkring 40 prosent er fremmedspråklige."

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

 

 
Fortell gjerne mer om det.
 

Geir :)

 

Respekt for andre kulturer finnes ikke. Islam og arabisk kultur anser alle andre kulturelle elementer som uønsket, og disse skal bekjempes med alle midler.

 Slavearbeid er tillat, prostitusjon og menneskehandel foregår i det skulte, og om du som kvinne rapporterer overgrep så blir du straffet. Viser du et hvilket som helst symbol for hvilken som helst annen religion risikerer du både bøter og fengsel. Ytrere du deg kritisk om religionen så straffes du med bøter, fengsel og eventuelt pisking/stokkeslag.

 

Kvinner har ikke noe selvstendig liv og er alltid en mann sin eiendom.

 

Alt, absolutt alt, kan ordnes med penger. Ergo, den som har penger slipper unna med de groveste forbrytelser.

 

Dette er standard islamsk og arabisk kultur. En kultur de søker å påtvinge alle andre. Igjen, reis til et arabisk land, og beveg deg utenfor turistområdene og observer hva som faktisk skjer. UAE, Quatar, Kuwait, Oman, besøk disse landene, og se utenfor turistområdene. Det er alt annet enn oppløftende det en opplever der.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Det er heller ikke første episoden på denne skolen:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/fryktet-muhammed-braak-paa-sogn-videregaaende/a/181691/

 

Det er i det store og hele ikke særlig vanskelig å finne i overkant hissige muslimer. En kommer ikke vekk fra at muslimer flest har en ukultur med seg som er voldelig og diktatorisk.

 

Fra linken din:

 

"Situasjonen var imidlertid hele tiden under kontroll, og det var ikke mer enn fire-fem skoleelever som ropte ut slagord mot karikaturtegningene. Det går omkring 1600 elever på Sogn videregående skole, og omkring 40 prosent er fremmedspråklige."

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

 

Fortell gjerne mer om det.

 

Geir :)

"Fortell mer om det"? Jeg vil ikke skrive det jeg tenker, men er du seriøs? Jeg tro du lever på en annen planet helt for deg selv. Jeg regner med du skriver slik for å provosere.

 

Vel, jeg var like naiv og blåøyd selv til jeg fikk se araberland fra innsiden.

Lenke til kommentar

Dessverre har du rett i at det fremdeles er så alt for få innvandrere fra Somalia, og egentlig de fleste afrikanske land som jobber. Arbeid er ikke bare grunnsteinen  det norske hus - for å kopiere Jagland - men også det ABSOLUTT beste integreringstiltaket som finnes for voksne innvandrere. 

 

Jageland er en av svært få politikere som er mindre kloke på venstre siden. Han er ikke smart til tenke langsiktig, og jeg vil helst unngå å forklare det nærmere - måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar

 

Respekt for andre kulturer finnes ikke. Islam og arabisk kultur anser alle andre kulturelle elementer som uønsket, og disse skal bekjempes med alle midler.

 Slavearbeid er tillat, prostitusjon og menneskehandel foregår i det skulte, og om du som kvinne rapporterer overgrep så blir du straffet. Viser du et hvilket som helst symbol for hvilken som helst annen religion risikerer du både bøter og fengsel. Ytrere du deg kritisk om religionen så straffes du med bøter, fengsel og eventuelt pisking/stokkeslag.

 

Kvinner har ikke noe selvstendig liv og er alltid en mann sin eiendom.

 

Alt, absolutt alt, kan ordnes med penger. Ergo, den som har penger slipper unna med de groveste forbrytelser.

 

Dette er standard islamsk og arabisk kultur. En kultur de søker å påtvinge alle andre. Igjen, reis til et arabisk land, og beveg deg utenfor turistområdene og observer hva som faktisk skjer. UAE, Quatar, Kuwait, Oman, besøk disse landene, og se utenfor turistområdene. Det er alt annet enn oppløftende det en opplever der.

 

Dette innlegget er det beste innlegget i denne diskusjonen. Vurdere å poste på hovedinnlegget, slik dere kan diskutere denne påstanden (faktaen vil jeg si). Jeg kjenner meg 100 % igjen i de situasjonene du beskriver, når jeg leser artikler og diverse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen forskjell på beskrivelsen av "Araberland" i 2015 og Norge i 1915. Kanskje du må tilbake til 1815 for å finne fysisk straff for religionskritikk, men selve loven som forhindret dette ble jo nettopp fjernet. 

 

Hvis du går litt lenger tilbake i tid var "Araberland" sett på som verdens metropol. "Christendom", som europa ble kalt, var å se på som et treigt bygdestrøk hvor bare idioter bodde og hvor folk ikke en gang hadde religionsfrihet. Det var nemlig full religionsfrihet i Dar al-Islam. Det er bare nå nylig at dette har forandret seg.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ingen forskjell på beskrivelsen av "Araberland" i 2015 og Norge i 1915. Kanskje du må tilbake til 1815 for å finne fysisk straff for religionskritikk, men selve loven som forhindret dette ble jo nettopp fjernet. 

 

Hvis du går litt lenger tilbake i tid var "Araberland" sett på som verdens metropol. "Christendom", som europa ble kalt, var å se på som et treigt bygdestrøk hvor bare idioter bodde og hvor folk ikke en gang hadde religionsfrihet. Det var nemlig full religionsfrihet i Dar al-Islam. Det er bare nå nylig at dette har forandret seg.

Jeg vet ikke helt om det er vanskelig å forstå, men det er nåtid Og fremtid vi snakker om. Er du muslim selv siden du på død og liv forsvarer alt negativt som skjer rundt denne ideologien

 

Hvis du ikke forstår hvordan du kan bruke fortiden for å forstå fremtiden, så spør en voksen.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ingen forskjell på beskrivelsen av "Araberland" i 2015 og Norge i 1915. Kanskje du må tilbake til 1815 for å finne fysisk straff for religionskritikk, men selve loven som forhindret dette ble jo nettopp fjernet. 

 

Hvis du går litt lenger tilbake i tid var "Araberland" sett på som verdens metropol. "Christendom", som europa ble kalt, var å se på som et treigt bygdestrøk hvor bare idioter bodde og hvor folk ikke en gang hadde religionsfrihet. Det var nemlig full religionsfrihet i Dar al-Islam. Det er bare nå nylig at dette har forandret seg.

Jeg vet ikke helt om det er vanskelig å forstå, men det er nåtid Og fremtid vi snakker om. Er du muslim selv siden du på død og liv forsvarer alt negativt som skjer rundt denne ideologien

 

Jeg vil tro han har en tilhørighet til Islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om det er vanskelig å forstå, men det er nåtid Og fremtid vi snakker om. Er du muslim selv siden du på død og liv forsvarer alt negativt som skjer rundt denne ideologien

Diskusjonen går ofte på om X er en iboende egenskap i muslimer og/eller arabere. Da regner jeg med du ser relevansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke helt om det er vanskelig å forstå, men det er nåtid Og fremtid vi snakker om. Er du muslim selv siden du på død og liv forsvarer alt negativt som skjer rundt denne ideologien

Diskusjonen går ofte på om X er en iboende egenskap i muslimer og/eller arabere. Da regner jeg med du ser relevansen.

 

Ah, raseteori fra 30-tallet... Glimrende. Akkurat det denne tråden trengte. 

 

Jeg er ikke muslim. Ikke at det har noe med diskusjonen å gjøre.

 

Og når er det jeg har forsvart noe negativt med NOEN religioner? Jeg har bare påpekt historiske trender som dere ignorerer.

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom vi ser bort ifra at muslimsk kultur stiller store krav til samfunnet, slik at jenter må gå med hijab etc.. Hva er de farligste med muslimsk kultur mener dere, dersom den vil dominere over Norge i framtiden?

 

Hva mener du? Dersom man ser bort i fra kravene til muslimsk kultur er det jo egentlig ikke mye igjen å frykte av den muslimske kulturen.

Endret av Viking Chieftain of Gains
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom vi ser bort ifra at muslimsk kultur stiller store krav til samfunnet, slik at jenter må gå med hijab etc.. Hva er de farligste med muslimsk kultur mener dere, dersom den vil dominere over Norge i framtiden?

Den vil nok aldri dominere i Norge. Men man kan jo få franske tilstander, det må vel være det verste.

Når det blir store motsetninger, er dette i seg selv et problem. Problemet med innvandring er hovedsaklig der kun i en sosialdemokratisk velferdsstat, hvor folk blir tvunget til å finansiere innvandrerne, og innvandringen. Dersom de som kom hit måtte skaffe seg en jobb, og bidra til samfunnet, så ville de jo bidratt økonomisk, og de ville blitt raskere integrert, og motsetningene ville blitt borte. Men innvandrerne blir plassert i ghettoer. De blir plassert på bestemte steder, i asylmottak etc, slik at de ikke blir integrert fra dag én. De får flyktningeboliger, og benytter seg av støtteordninger som er passiviserende, og som sørger for at de forblir isolert. Dette er selvsagt skadelig. Så min mening er at det er politikernes feil, og ikke innvandrernes feil, at ting utvikler seg som de gjør.

Lenke til kommentar

"De vil nok aldri dominere i Norge". Det var jammen godt å høre. Det var også beroligende å høre at alle problemer ikke skyldes lnnvandrerene. Godt med litt fakta.

 

Tror man at muslimene og deres tro vil dominere i Norge? :) Du må vel da ha tilsvarende med muslimer her, eller faktisk mer enn det finnes nordmenn fra før av. Det er ikke realistisk å tro at det kommer til å skje. I alle fall ikke med det første. Innvandrerne har ikke skyld i alt som måtte være galt. Det er fakta. Men at ingen av dem gjør noe galt, og at ingen av dem er skyldige i å ha skapt problemer er en annen ting. Det er mange innvandrere som bidrar og som integreres og som ikke er noen som helst belastning på økonomien, men faktisk en resurs. Med innvandrere mener jeg ikke bare muslimer, men alle som innvandrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...