Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

 

Fortell gjerne mer om det.

 

Geir :)

Jeg tror ikke han VIL FORSTÅ DET. Svaret blir nok, fortell gjerne mer om det :)

 

 

Vi får ta hensyn med at han er gammel og senil bestefar :). Jeg er skuffet over den norske nasjon. At vi etniske nordmenn fortsatt driver med slavehandel i en moderne form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

 

Fortell gjerne mer om det.

 

Geir :)

"Fortell mer om det"? Jeg vil ikke skrive det jeg tenker, men er du seriøs? Jeg tro du lever på en annen planet helt for deg selv. Jeg regner med du skriver slik for å provosere.

 

Du trenger ikke fortelle hva du tenker.

Bare skrive hva som fikk deg til å få opp øynene på den turen hvor farlig islamsk og arabisk kultur er.

Lenke til kommentar

"Fortell mer om det"? Jeg vil ikke skrive det jeg tenker, men er du seriøs? 

 

Ja, fortell mer om det. De færreste her - inklusive de som synes å vite hva som foregår i disse landene - har noen sinne satt sin fot i noen av dem. Det kunne være spennende å høre om inntrykkene til noen som faktisk har vært der.

 

Jeg tro du lever på en annen planet helt for deg selv. 

 

 

Jeg har alt sagt at jeg skal fortelle hvor jeg lever dersom du svarer på mine spørsmål i post 170. Så slipper du å tro.

 

Jeg regner med du skriver slik for å provosere.

 

 

Da regner du feil. Jeg skriver som sagt slik fordi det er interessant å høre fra noen som faktisk har vært der. Hvis du ikke vil dele dine erfaringer eller begrunne dine påstander er det helt greit, men da blir vi jo ikke noe klokere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi får ta hensyn med at han er gammel og senil bestefar :). Jeg er skuffet over den norske nasjon. At vi etniske nordmenn fortsatt driver med slavehandel i en moderne form.

 

Problemet med au-pair ordningen er at den er begrenset til nettopp det. Problemet ville være løst dersom au-pairer kunne få generell oppholds- og arbeidstillatelse. Da ville de kunne forlate familier som bruker tvang og overgrep. I dag tror de at de ikke kan si fra, fordi da blir de hevet ut av landet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mitt syn er at Islam, i dag, er hva kristendommen var for 500 år siden. Det er jo samme guden, og Jesus en stor profet. Allah hadde nemlig ikke barn. 

 

Med det som bakgrunn, synes jeg at kristne burde fokusere på å undervise muslimene om Jesu ord, hva det betyr å leve i det 21. år hundrede, og hva som fikk de kristne til å lykkes i å gå bort fra hat, terror og ondskap. (bortsett fra det med skeive folk, da)

 

Jeg ser det som en oppgave for så mange kristne som mulig å konvertere til Islam. Det hadde vært å ta problemet med aldersforskjell på alvor.

 

Få muslimene til å ta Koranen på alvor. Dropp Hadithene og Sharia. De er menneskeskapte tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke opp igjennom årene fått nok informasjon gjennom bred dekning i media til å forstå og få et inntrykk hvordan det er i muslimske land så vil du bare ikke forstå eller vite det. 

 

Joda, jeg har et tydelig inntrykk av hvordan det er. Men siden du faktisk hadde vært der hadde jeg lyst til å høre dine erfaringer også.

 

Kanskje Islam og sharia lover høres tiltalende ut for deg? Jeg vet nok til at det ikke er noe for meg.

 

 

Hvor har jeg sagt at jeg islam og sharia tiltaler meg? Tvert om, jeg er ateist og humanetiker og mener at religion skal være en privatsak. Islam er antagelig den religionen som tiltaler meg aller minst av de store, den er totalitær og krigersk.

 

Men klart det vil man kverulere så er det Tillatt det også

 

 

Hvor kverulerer jeg? Du sa at det var i arabiske land du hadde forstått hvor farlig islam og arabisk kultur var, og anbefalte andre å oppholde seg noen uker der også. Det burde vi kanskje, men det er vel ikke så realistisk at så mange av oss reiser dit, og siden du alt har vært der så kan jo du fortelle litt om dine erfaringer. Det er sikkert mer interessant for folk å få vite mer om enn hvilken planet jeg bor på...

 

Det er du som kommer med påstander her, alt jeg gjør er å be deg begrunne dem.  Er det så mye forlangt?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke opp igjennom årene fått nok informasjon gjennom bred dekning i media til å forstå og få et inntrykk hvordan det er i muslimske land så vil du bare ikke forstå eller vite det. Kanskje Islam og sharia lover høres tiltalende ut for deg? Jeg vet nok til at det ikke er noe for meg.

 

Men klart det vil man kverulere så er det Tillatt det også

Kan du ikke bare fortelle, da?

 

Selv har jeg bare vært i to land der flertallet var muslimer. Det ene landet var fantastisk, og en av de beste turene jeg har vært på. I det andre landet hadde jeg flere ubehagelige opplevelser. Mye av ubehaget var fordi jeg reiste med jenter, og den behandlingen de fikk. Men, jeg reiste med de samme jentene i det førstnevnte landet. Ironisk nok ble jeg advart mot ubehagelige opplevelser i det landet som viste seg å være helt supert, mens ingen reagerte noe særlig på den turen som viste seg å være mer tvilsom.

 

Hvilke slutninger bør jeg trekke fra disse opplevelsene? Og, hva med dine?

Lenke til kommentar

Aha! Nå ser jeg. Du siterte en annen bruker (CrvenaZvezda) når du i innlegg #179 spurte om jeg var seriøs og sa du "ikke ville skrive hva du tenker". My bad.  :blush:

 

Da får jeg rette den oppfordringen til CrvenaZvezda, da: Kan du fortelle litt om hva du opplevde i araberlandene som fikk deg til å mene som du gjør?

 

Og så må du gjerne svare på spørsmålene til deg fra innlegg #170, Gilmour.

 

Beklager misforståelsen.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...