Øystein.F. Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Nokre veteranar gjer seg best på benken.SNIKTITT: Star Fox Zero
protown Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Har skribenten prøvd Splatoon? Vil du i tilfellet si at kontrolleren er vanskeligere å venne seg til enn i det spillet?
entername Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Fatter ikkje korfor dei ikkje bygger spelet rundt tanken om at skjermen på kontrollen bidrar med ekstra info som gjer spelet artigare. Man kunne jo td hatt radaren der eller våpen seleskjonsskjermen. Tanken om å be spelaren splittet fokuset med sikte på ein skjerm og flyginga på ein anna er jo helt grusomt. 1
Eldrach Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Wii U kontrolleren kommer til å bli husket som en av de største blemmene i konsollhistorien
Mala Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 (endret) Huff, dette hørtes jo helt forjævlig ut. Hvorfor Nintendo surrer så mye med kontrollene bare for å tvinge frem muligheten med den jævla ekstra skjermen fatter jeg ikke. Endret 20. juli 2015 av Mala
bo1e Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Håpløst. Nintendo må slutte med disse gimmikene. To skjermer, og å spille med bevegelser (og annet fjas) er uting.
Schreiber Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Litt merkelig at gamer.no er så kritiske, når så godt som samtlige andre som har testet det (som jeg vet om) sier det stikk motsatte. Men for all del, bare heng dere på lasset uten engang å ha prøvd spillet selv. Gamer.no sier det er ræva, dermed er det ræva. Logisk. For øvrig kan gyro-kontrollene skrus av.http://www.nintendolife.com/news/2015/06/nintendo_says_that_star_fox_zeros_gyro_controls_can_be_turned_off Endret 21. juli 2015 av Schreiber 1
Taskekrabben Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Eg har alltid likt Star Fox. Håpar at dette også lever opp til å bli eit godt spel. At spel ikkje er så lette som dei fleste ynskjer, ser eg som ein stor styrke.
Endeby Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert.
NoirNow93 Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Platinum Games for StarFox!?!?! nei fy faen, im outta here. Det er ikke et dårlig studio i mine øyne men noen IPer forblir best ute av visse hender
ATWindsor Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert. Ja, for det vi alle elsker er jo spill som er vanskelige fordi de har dårlig kontroll AtW
Mala Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Fikk ikke den logikken til å stemme jeg heller. Men ok, om man kan slå av dritten er det jo fortsatt håp. Men de kjører vel hardt å fordele det ut over skjermen fortsatt da eller? Håper bare de grusomme oppdragene til fots i fra Star Fox Assault ikke blir å finne her, da bør de i hvertfall ikke være i nærheten av så bedritne som de var der. Endret 21. juli 2015 av Mala
Endeby Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert. Ja, for det vi alle elsker er jo spill som er vanskelige fordi de har dårlig kontroll AtW Dette vi alle frykter, men finnes heldigvis flust med spill som har blitt slaktet pågrunn av at annmelder ikke tar seg tid til å sette seg inn i mekanikkene. Et kroneksempel er The Wonderful 101, som Platinum Games også utviklet. En av de beste spillene denne generasjonen, men fikk slakt for å være for kronglete/vasnkelig. Nå er jo Furevik ikke den verste spilljournalisten der ute, men fortsatt lov å håpe at han, som så mange kolleger, er fullstendig på bærtur. Eventuelt kan ting fikses før lansering. Nintendo har de siste årene hatt en lei tendens til å ha oversimplifiserte kontrollsetup de siste årene, så noe i den andre retningen er ikke meg i mot. Endret 22. juli 2015 av Endeby
bo1e Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Litt merkelig at gamer.no er så kritiske, når så godt som samtlige andre som har testet det (som jeg vet om) sier det stikk motsatte. Men for all del, bare heng dere på lasset uten engang å ha prøvd spillet selv. Gamer.no sier det er ræva, dermed er det ræva. Logisk. For øvrig kan gyro-kontrollene skrus av. http://www.nintendolife.com/news/2015/06/nintendo_says_that_star_fox_zeros_gyro_controls_can_be_turned_off Det har sett rævva ut helt siden første gang de prøvde å presentere det (kontroll-opplegget altså). Ikke en gang de som har fått i oppdrag å presentere spillet hos Nintendo klarer å styre dritten. Og for å argumentere på samme måte som deg; så godt som alle jeg har sett som har testet spillet har hatt store problemer med å følge med på to skjermer samtidig, og ønsker seg spillet med normale kontrollere. De må være litt tett i nøtten for å tro at det er en god idé å tvinge folk til å se på én skjerm med det ene øyet og en annen skjerm med det andre. For det går ikke an. Denne journalisten (Jenni Lada @ technologytell.com - 21. juni) formulerte det godt: My impression is that the Gamepad support is shoehorned in, an obnoxious annoyance equivalent to the push to add motion controls in to everything. Which, by the way, the Star Fox Zero demo had too – and they couldn’t be turned off. Et steg i riktig retning hvis de nå sier at motion controls kan velges bort. Endret 22. juli 2015 av bo1e
Mala Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Bevegelses kontrollere burde alltid vært valgfritt. Jeg kan bare ikke bare få ytret det nok hvor helpung bedritent det er altså.
Schreiber Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Platinum Games for StarFox!?!?!nei fy faen, im outta here. Det er ikke et dårlig studio i mine øyne men noen IPer forblir best ute av visse hender Dette er bare et klassisk eksempel på at folk bryr seg om navnet på utviklerstudioet, men har null peiling på hvem som faktisk er utviklerne. Diablo 3 "måtte" jo utvikles av Blizzard. Noe annet ville vært utenkelig. Men samtidig er det få, om noen, som faktisk fikk med seg at ingen av de som lagde Diablo 1 og 2 faktisk var involvert i Diablo 3. Doom må jo helt klart lages av id Software, til tross for at verken John Romero eller John Carmack faktisk jobber der lengre. Ja, StarFox Zero lages av Platinum, men Miyamoto er fortsatt producer, og dermed svært viktig for spillet - akkurat som med de andre. *snip* Som sagt er gyrokontrollen helt frivillig, så hele posten din er meningsløs. Endret 22. juli 2015 av Schreiber 1
Øystein.F. Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Skrevet 22. juli 2015 Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert. Ja, for det vi alle elsker er jo spill som er vanskelige fordi de har dårlig kontroll AtW Dette vi alle frykter, men finnes heldigvis flust med spill som har blitt slaktet pågrunn av at annmelder ikke tar seg tid til å sette seg inn i mekanikkene. Et kroneksempel er The Wonderful 101, som Platinum Games også utviklet. En av de beste spillene denne generasjonen, men fikk slakt for å være for kronglete/vasnkelig. Nå er jo Furevik ikke den verste spilljournalisten der ute, men fortsatt lov å håpe at han, som så mange kolleger, er fullstendig på bærtur. Eventuelt kan ting fikses før lansering. Nintendo har de siste årene hatt en lei tendens til å ha oversimplifiserte kontrollsetup de siste årene, så noe i den andre retningen er ikke meg i mot. Som du sikkert såg i teksten har eg allereie sagt at dette i beste fall kan vere ei vanesak, men at det var frykteleg vanskeleg å kome i gong med. Eg fekk ikkje prøve spelet utan gyro, og eg kan berre skrive om det eg faktisk har fått prøve.
Schreiber Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Om folk kan slutte å klage over ting de ikke har peiling på i to sekunder er det jo bare å se hvordan spillet faktisk er i praksis. Jeg ser ikke problemet med kontrollene.
Schreiber Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Eg fekk ikkje prøve spelet utan gyro, og eg kan berre skrive om det eg faktisk har fått prøve. Problemet er at i våre dager er det mange som tror folk som deg (dvs spillanmeldere)har "fasiten" på hva som er bra, så når de ser på forsiden at StarFox Zero "ikke lover bra", har de allerede godtatt at spillet kommer til å bli elendig. Det er svært lett å gi folk feil inntrykk av spillet, og nesten umulig å rette det opp igjen. Denne tråden er et godt eksempel på det. Alt jeg har sett av spillet (inkludert videoen jeg linket til) tyder på at det blir et klassisk StarFox, bare med cockpit på gamepaden i tillegg til det vanlige "bakfra-kameraet". Det ser også pent ut, selv om videoen jeg linket til ikke viser det så godt, da det er litt dårlig kvalitet på den. Men jeg gleder meg enormt til spillet, fordi jeg ikke har sett noe som helst som tyder på at det ikke blir svært bra. Som sagt, jeg mener ikke å kritisere. Jeg vil bare anbefale at dere anmeldere tenker mer over hva dere skriver. Sier dere at spillet er svært bra, men har litt problemer med kontrollene, vil mange synes det er svært bra. Sier dere derimot at kontrollene er svært dårlige, men spillet ellers er svært bra, vil alt for mange henge seg opp i nettopp det at kontrollene er dårlige (og påstå at spillet derfor er elendig, før de i det hele tatt har prøvd det) - til tross for at det er nøyaktig samme spill det er snakk om. Endret 22. juli 2015 av Schreiber 1
ATWindsor Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Om folk kan slutte å klage over ting de ikke har peiling på i to sekunder er det jo bare å se hvordan spillet faktisk er i praksis. Jeg ser ikke problemet med kontrollene. Så godt du har inngående erfaring med kontrollene da, så vi kan bruke dine erfaringer som grunnlag til å vite at det ikke er noe problem... AtW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå