Gå til innhold

Arkham Knight-utvikleren svarer på kritikken


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Glad jeg spiller på PS4, går som smurt og ingen bugs!

 

Joa, med "alt på low", 720 p og låst til 30 fps ja

 

AtW

 

 

PS4 er 1080p http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-on-ps4-is-a-technical-tour-de-force

 

 

Ok, beklager, "alt på low", 1080p og 30fps

 

AtW

 

 

Tror ikke du skal være så veldig bastant Atw. Flere melder om at PC-versjonen, selv med alt skrudd opp, ser verre ut enn PS4-versjonen. Se f.eks her: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-pc-lacks-console-visual-features

 

 

Just as baffling is the fact PC lacks key visual effects seen on PS4 even at its top settings. Ambient occlusion is cut from the game, bokeh depth of field is noticeably dialed back, and the transparency layer used for raindrops is cut from all surfaces as well. Gotham City is stripped of a great deal of atmosphere as a result, with areas appearing lighter without SSAO in place - despite this setting clearly being enabled in the .ini file.

Likewise, rain doesn't appear on Batman or the Batmobile as it does on PS4. The reflective, dewy sheen is missing across the city, though specular and normal maps remain identical to the console release. The PC's highest settings show very little difference otherwise to Sony's console, barring a tweak to motion blur velocity settings.

 

Eurogamer melder at selv kraftige skjermkort sliter med å få stabile 60 FPS, selv på low. (Eksempelet brukt i artikkelen over er GTX 780 TI)

 

I tillegg er visst PS4-versjonen svært, svært god. Spillet ser veldig pent ut, og selv om det kjører i 30 FPS så har utviklerne vært flinke med bruk av motion blur og adaptive V-sync, sånn at frameraten visstnok føles veldig smooth.

 

"Batman: Arkham Knight is a technical tour de force": http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-on-ps4-is-a-technical-tour-de-force

 

Jeg spiller primært på PC selv, og er enig i at en god PC vanligvis alltid vil trumfe PS4/Xbox One-versjonene. Men du bør gjøre litt mer research på spillet før du kommer med så bastante, krasse meninger. 

 

Og vi kan alle være enig om at dette er en helt horribel port. Selv om spillet fungerer for noen er ikke det akseptabelt når de fleste sliter med lav fps og stuttering, selv med maskiner som er langt kraftigere enn både PS4 og Xbox One. 

 

Jeg anbefaler sterkt at alle som har kjøpt spillet gjennom Steam, og som har problemer, refunder spillet. Ikke vent på en mirakuløs patch som kanskje aldri kommer. Masse refunds sender et langt tydeligere signal til WB om at dette ikke er greit. Du kan alltids kjøpe spillet på nytt senere når/hvis det blir fikset.

 

EDIT: Tror kanskje dette må være den verste PC-porten jeg kan huske. I alle fall hvis man sammenligner med konsollversjonene, og tidligere Arkham-spill. Latterlig.

 

 

Poenget er at konsoller har lave oppløsning, lave grafiske instillinger og lav framerate, ting går ikke "smooth" med 30 fps uansett hvor mye blur man slenger på. Det var ikke for å protestere på at det er en elendig port, det er det. Det er bare det at standen det er i på konsoll heller ikke er god nok for hva man bør forvente av et PC-spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

Du merker stor forskjell på 30 fps og 60 fps. Spesielt i et actionspill. Hvis du spiller sjakk så har det ikke så mye å si igjen.

Lenke til kommentar

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

Du merker stor forskjell på 30 fps og 60 fps. Spesielt i et actionspill. Hvis du spiller sjakk så har det ikke så mye å si igjen.

 

DU merker stor forskjell. Påstår du. JEG har spilt over ti timer med Batman Arkham Knight og har ikke sett en eneste frame. Jeg har sett masse bad guys, skutt på masse bildroner, og flydd lenge og vel over Gotham med et stort smil rundt munnen. 

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Poenget er at konsoller har lave oppløsning, lave grafiske instillinger og lav framerate, ting går ikke "smooth" med 30 fps uansett hvor mye blur man slenger på. Det var ikke for å protestere på at det er en elendig port, det er det. Det er bare det at standen det er i på konsoll heller ikke er god nok for hva man bør forvente av et PC-spill.

 

AtW

 

 

Greit nok det, men "poenget" ditt bommer jo  på 2/3 punkter i dette tilfellet, om ikke mer. Konsollversjonen har ikke lavere oppløsning, eller lavere grafiske innstillinger. (Tar utgangspunkt i at de fleste PC-spillere vil spille på 1080P, ettersom det er mest vanlig for PC-monitorer og at Rocksteady har anbefalt å ikke ha høyere oppløsning for dette spillet.

 

Og jo, smooth 30 FPS kan være ganske behagelig, hvis spillet er bra kodet, bruker motion blur på en god måte og har stabil nok FPS til å ikke lage stuttering/tearing. 60 FPS er jo såklart best, men det er det jo få som klarer å oppnå på PC-versjonen av spillet uansett. Det er det jeg mente med at du burde gjøre mer research, før du skriver nesten troll-aktige innlegg.

 

Forza Horizon er et greit eksempel, det kjører i 30 FPS, men det oppleves langt bedre enn "vanlig" 30 fps, eventuelt fluktuerende 30-60, og nærmer seg 60 FPS i opplevd bildeflyt. (Selv om den såklart objektivt er lavere enn 60 FPS).

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Poenget er at konsoller har lave oppløsning, lave grafiske instillinger og lav framerate, ting går ikke "smooth" med 30 fps uansett hvor mye blur man slenger på. Det var ikke for å protestere på at det er en elendig port, det er det. Det er bare det at standen det er i på konsoll heller ikke er god nok for hva man bør forvente av et PC-spill.

 

AtW

 

 

Greit nok det, men "poenget ditt" bommer jo  på 2/3 punkter i dette tilfellet, om ikke mer. Konsollversjonen har ikke lavere oppløsning, eller lavere grafiske innstillinger på akkurat dette spillet. Og jo, smooth 30 FPS kan være ganske behagelig, hvis spillet er bra kodet, bruker motion blur på en god måte og er uten stuttering. 60 FPS er jo såklart best, men det er det jo få som klarer å oppnå på PC-versjonen av spillet uansett. Det er det jeg mente med at du burde gjøre mer research, før du skriver nesten troll-aktige innlegg.

 

(Tar utgangspunkt i at de fleste PC-spillere vil spille på 1080P, ettersom det er mest vanlig for PC-monitorer og at Rocksteady har anbefalt å ikke ha høyere oppløsning for dette spillet.

 

 

Trollaktig innlegg faktisk, hva med å roe seg litt ned her? Poenget bommer ikke på de punktene, poenget er at en PC-versjon som var like god som konsollversjonene fortsatt ikke er god nok. En PC-versjon som var like som PS4-versjonen ville hatt for lav framerate, for lav oppløsning, for for lave grafiske innstillinger.

 

Joa, folk akspeterer sikkert 30 fps om de er mer opptatt av grafikk enn spillbarhet, spesielt behagelig er det dog ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

 

 

Kan du ikke slutte å lyve om at du ikke merker forskjell? Du påstår det gjentatte ganger, men sier du merker forskjell når du blir konfrontert med det, og så påstår du det på nytt. Det er forskjell, forskjellen er stor og merkbar mellom 30 og 60 fps, også på LCD, noen folk prioriterer grafikk over gameplay og kjører 30 fps, det er dog en lite heldig trend.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen programvare utvikler, men mener at hvordan 3D motoren er satt opp, og type spill det der, har noe å si for hvor smooth en gitt fps vil oppleves.

 

Nå har ikke jeg spilt dette Batman spillet, men selv merker jeg stor forskjell i Battlefield 4 mellom f.eks 40 og 70 fps! Dette kan da ikke være helt subjektivt da Shruggie?

Lenke til kommentar

 

 

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

 

 

Kan du ikke slutte å lyve om at du ikke merker forskjell? Du påstår det gjentatte ganger, men sier du merker forskjell når du blir konfrontert med det, og så påstår du det på nytt. Det er forskjell, forskjellen er stor og merkbar mellom 30 og 60 fps, også på LCD, noen folk prioriterer grafikk over gameplay og kjører 30 fps, det er dog en lite heldig trend.

 

AtW

 

Nå har jeg rett og slett ikke lyst til å prate med deg lenger. Jeg har rapportert deg for personangrep, og forventer at tråden blir ryddet opp i. Når jeg sier at jeg ikke merker forskjell, så mener jeg det. Hvis jeg VIL merke forskjell, så kan jeg selvsagt sette to TVer ved siden av hverandre og spille samme grafikk på begge skjermene med forskjellig FPS. 

 

ELLER JEG KAN SPILLE BATMAN!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

 

Så nå så du forskjell på 30 og 120fps, mens i ditt tidligere innlegg så du ikke forskjell på 30-60 eller 600fps? Klarer du ikke å bestemme deg helt gamle mann? :p

Lenke til kommentar

Shruggie: Det du sier er verifiserbart ikke riktig, her er et sitat fra deg tidligere i tråden:

 

"Jepp. Det er ikke at jeg ikke ser forskjell, men jeg LETER ikke etter forskjellen"

 

Du sier rett ut at du ser forskjell, etter å ha blitt konfrontert med at du påstår du ikke ser forskjell, og så senere i tråden påstår du at du ikke ser forskjell igjen? Du må jaggu tåle at det blir påpekt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis man er vant til å spille med 30fps, er det ikke noe problem. Når man først har vendt seg til 60 fps, er det vanskelig å gå tilbake. Jeg skjønner ikke at folk ikke forstår hverandre mer. Mulig noen kverulerer, bare for å kverulere?

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden morer meg!  :xmas:

 

Men nå er PC versjonen av spillet trukket tilbake og er ikke i salg lengre. Så får vi se hvor lang tid det tar før spillet er friskmeldt og kommer tilbake i salg.

 

Frista til å plukke opp PS4 versjonen nå...men når jeg ser hvor ekstremt pent det er med GameWorks og 60fps på PC. Så venter jeg til det er ferdig...om det så tar et år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jaja, da har de indirekte innrømmet at PC-versjonen var langt fra ferdig. Forhåpentligvis vil 4-5 måneder med utvikling gjøre at den endelige versjonen framstår som noe helt annet enn det de har vist til nå. Kanskje dette vil føre til en skikkelig finpuss for å redde litt PR.

 

Når selv regneffektene i PS4/Xbone-versjonen mangler på PC er det noe virkelig galt.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...