Gå til innhold

Arkham Knight-utvikleren svarer på kritikken


Anbefalte innlegg

Jeg tror nok at de som de som sier at 30 fps er "godt nok" har et poeng. Det er ikke det at det ikke er dårligere, men om man blir for opphengt i feil og mangler så får man en dårligere spillopplevelse. (Dette er selvsagt ingen unnskyldning for utviklere som kaster smuler til Pc-folket og forventer at de skal betale fullpris og være glade for det attpåtil.

 

Jeg tror enkelte trekker for mye ut av utsagn, man kan fint å ha glede av et produkt uten å ukritisk lovprise alle egenskaper ved produktet og se bort ifra alle feil, personlig tror jeg man får glede av ting om man ikke går rundt å later som alle problemer er ikke-eksisterende eller ikke merkbare.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva det er med oppsettet mitt men jeg har 100fps i 1440P oppløsning med alt makset t.o.m gameworks.

 

Men veldig kjipt for dere andre, men selve spillet i seg selv er noe av det råeste jeg har spilt på lenge. Fy faen kor bra det er. Er mer filmatisk og ikke så tegneserie aktig som det var før. Føles mer som en Christopher Nolan regissert actionfilm.

Lenke til kommentar

So? Jeg syntes det ser dritbra ut, og storkoser meg. Det er et mye større problem at de driver og presser meg til å ta med meg den jævla ola-bilen inn i bygningene for å løse gåtene i spillet.

 

Hvis du virkelig bekymrer deg for at et tall er lavere enn det kunne vært, så høres det ut som om du har feil fokus.

Det er ingen som sitter og teller tall. Ingen sjekker fpsen og ser, ja den var dårlig dette går ikke. Du spiller spillet, og hvis det kjører i 30 fps merker du det ganske kjappt. Det blir rett og slett en dårligere opplevelse når du kjører alt i 60 eller høyere. Dette er ikke tall, det er opplevelse. Tallene bruker du for å klassifisere den dårlige opplevelsen. Når du skriver 30 fps vet alle hvordan det føles, og folk vet at dette er lavt. Spiller du med 30 virker det gjerne ikke slik, men når du spiller spill i 60 så blir 30 svært vanskelig å spille på. Folk som har PC er oftest mer opptatt av å nyte spillene enn de som har konsoll. De som har PC investerer ofte langt mer for å nyte spillene til sitt fulleste. 

 

Stor forskjell mellom 30 og 60 fps uansett spill! Men mellom 60 og 120 merker man det ikke (unntatt hvis man har 144 Hz og G-Sync skjerm da).

Selvfølgelig kan du ikke se 120 fps på en 60 Hz skjerm. Du må jo ha en skjerm som oppdaterer seg like raskt som fpsen for å legge merke til de ekstra framsene. G-Sync er irrelevant her. Det får bare lav framerate til å se mykere og bedre ut.

 

Jeg tror nok at de som de som sier at 30 fps er "godt nok" har et poeng. Det er ikke det at det ikke er dårligere, men om man blir for opphengt i feil og mangler så får man en dårligere spillopplevelse. (Dette er selvsagt ingen unnskyldning for utviklere som kaster smuler til Pc-folket og forventer at de skal betale fullpris og være glade for det attpåtil.

30 fps for folk som er vant med 60 er automatisk dårligere spillopplevelse, uansett om de vil eller ikke. Du skal liksom prøve å sette deg inn i spillet. Da fungerer det ikke hvis du plutselig blir gitt en interaktiv powerpoint. Det er umulig å ignorere slike ting som dette. Dette er en alvorlig feil, en alvorlig mangel. Du får ikke det produktet du hadde forventet, det når ikke opp til den kvaliteten det bør ha. Istedenfor får du noe som er ødelagt. Hvordan kan du bare ignorere noe som er ødelagt og spille videre som ingenting?

 

du må og huske på at folk som kjøper PC gjerne gjør det for å få en bedre opplevelse. Hvis du er på konsoll er du ikke der pga den gode opplevelsen, samme med budsjett PCer. Det er jo de som har investert penger i PC som ikke liker dette. De har brukt pengene på en opplevelse som de ikke får. Det føles langt dårligere enn det de er vant til. Hvis du ikke bryr deg noe om framerate eller grafikk og bare kan ignorere det helt, da investerer du ikke 7000 kr + i en PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer sikkert. Alle spilldemoer er jo fake. Alle xbox, Wii og ps4 demoer er PCer alt sammen, skjult bak vegger. Går du på E3 har de bare PCer overalt. De har og massevis av fake videoer som de har lagd. Trailere til spill har vel under 1% troverdighet. Må nok over til enkelte indie utviklere for at det skal stemme.

Lenke til kommentar

Dear Batman: Arkham Knight PC owners,
 
We want to apologize to those of you who are experiencing performance issues with Batman: Arkham Knight on PC. We take these issues very seriously and have therefore decided to suspend future game sales of the PC version while we work to address these issues to satisfy our quality standards.  We greatly value our customers and know that while there are a significant amount of players who are enjoying the game on PC, we want to do whatever we can to make the experience better for PC players overall.
 
Thank you to those players who have already given valuable feedback. We are continuously monitoring all threads posted in the Official Batman: Arkham Knight Community and Steam forums, as well as any issues logged with our Customer Support (support.wbgames.com). If you purchased your copy of the game and are not satisfied with your experience, then we ask for your patience while these issues are resolved. If desired, you can request a refund at help.steampowered.com (Steam refund policies can be found here: http://store.steampowered.com/steam_refunds)or the retail location where you purchased the game. 
 
The Batman: Arkham fans have continually supported the franchise to its current height of success, and we want to thank you for your patience as we work to deliver an updated version of Batman: Arkham Knight on PC so you can all enjoy the final chapter of the Batman: Arkham series as it was meant to be played.

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare å innse det. Det blir mindre og mindre support for pc gamere, har merket det selv. Skjønner det godt og. Spill blir mer og mer avansert og hvordan i all verden skal de klare å teste all slags hardware som kan være på en pc? Må innrømme at i dette tilfelle var det ekstremt og de har gjort en dårlig jobb. Men når jeg skaffer meg ett spill som feks Battlefield 4 (jeg spiller stort sett multiplayer) på pc som er et veldig avansert spill å lage, så rekner jeg med litt bugs på pc. På konsoll er det litt enklere. Du har noen få konsoller å forholde deg til med samme hardware specs på de enkelte merkene. Så jeg har gått til det skrittet å anskaffe meg en Xbox One...bedre support og myyyye mindre sjans for at andre jukser. Juksing var faktisk hovedgrunn nr 1 for at det ble konsoll på meg til slutt. Hadde man fjernet de folka som ødelegger onlinespilling så hadde spill på pc vært best den dag i dag. Men sånn er det ikke lenger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

So? Jeg syntes det ser dritbra ut, og storkoser meg. Det er et mye større problem at de driver og presser meg til å ta med meg den jævla ola-bilen inn i bygningene for å løse gåtene i spillet.

 

Hvis du virkelig bekymrer deg for at et tall er lavere enn det kunne vært, så høres det ut som om du har feil fokus.

 

Nå har det seg sånn at "tallet" faktisk sier endel om hvordan det er å spille.

 

AtW

 

For deg. Jeg ser ikke forskjell på 30, 60 eller 600. Jeg spiller Batman, jeg sitter ikke og teller fps.

 

 

Da bør du kanskje sjekke synet, nesten alle ser forskjell på feks 30 og 600 fps, har du faktisk testet?

 

AtW

 

Jepp. Det er ikke at jeg ikke ser forskjell, men jeg LETER ikke etter forskjellen. Jeg sitter i stedet og SPILLER.

De fleste som spiller på PC har blitt vant til 60fps+ gameplay, spesielt de med 144Hz monitorer som meg, og hvis et spill dipper under 60 går det bare ikke an å sitte seg ned å spille. Forskjellen er så utrolig stor at 60fps burde alltid ha førsteprioritet over grafikk, men så lenge folk nøyer seg med en sub-par opplevelse vil det aldri skje.

Lenke til kommentar

Sukk... Hvis dere har lyst til å sitte og irritere dere over et tall dere ikke har kontroll over, så vær så god. Jeg har ikke hørt NOEN klage på PS4-versjonen, tvert imot har den fått 10/10 på Polygon.

 

Mens PC-versjonen dere driver og skryter av frameraten av allerede har blitt trukket fra markedet!

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Glad jeg spiller på PS4, går som smurt og ingen bugs!

 

Joa, med "alt på low", 720 p og låst til 30 fps ja

 

AtW

 

 

PS4 er 1080p http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-on-ps4-is-a-technical-tour-de-force

 

 

Ok, beklager, "alt på low", 1080p og 30fps

 

AtW

 

 

Tror ikke du skal være så veldig bastant Atw. Flere melder om at PC-versjonen, selv med alt skrudd opp, ser verre ut enn PS4-versjonen. Se f.eks her: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-pc-lacks-console-visual-features

 

 

Just as baffling is the fact PC lacks key visual effects seen on PS4 even at its top settings. Ambient occlusion is cut from the game, bokeh depth of field is noticeably dialed back, and the transparency layer used for raindrops is cut from all surfaces as well. Gotham City is stripped of a great deal of atmosphere as a result, with areas appearing lighter without SSAO in place - despite this setting clearly being enabled in the .ini file.

Likewise, rain doesn't appear on Batman or the Batmobile as it does on PS4. The reflective, dewy sheen is missing across the city, though specular and normal maps remain identical to the console release. The PC's highest settings show very little difference otherwise to Sony's console, barring a tweak to motion blur velocity settings.

 

Eurogamer melder at selv kraftige skjermkort sliter med å få stabile 60 FPS, selv på low. (Eksempelet brukt i artikkelen over er GTX 780 TI)

 

I tillegg er visst PS4-versjonen svært, svært god. Spillet ser veldig pent ut, og selv om det kjører i 30 FPS så har utviklerne vært flinke med bruk av motion blur og adaptive V-sync, sånn at frameraten visstnok føles veldig smooth.

 

"Batman: Arkham Knight is a technical tour de force": http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-arkham-knight-on-ps4-is-a-technical-tour-de-force

 

Jeg spiller primært på PC selv, og er enig i at en god PC vanligvis alltid vil trumfe PS4/Xbox One-versjonene. Men du bør gjøre litt mer research på spillet før du kommer med så bastante, krasse meninger. 

 

Og vi kan alle være enig om at dette er en helt horribel port. Selv om spillet fungerer for noen er ikke det akseptabelt når de fleste sliter med lav fps og stuttering, selv med maskiner som er langt kraftigere enn både PS4 og Xbox One. 

 

Jeg anbefaler sterkt at alle som har kjøpt spillet gjennom Steam, og som har problemer, refunder spillet. Ikke vent på en mirakuløs patch som kanskje aldri kommer. Masse refunds sender et langt tydeligere signal til WB om at dette ikke er greit. Du kan alltids kjøpe spillet på nytt senere når/hvis det blir fikset.

 

EDIT: Tror kanskje dette må være den verste PC-porten jeg kan huske. I alle fall hvis man sammenligner med konsollversjonene, og tidligere Arkham-spill. Latterlig.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sukk... Hvis dere har lyst til å sitte og irritere dere over et tall dere ikke har kontroll over, så vær så god. Jeg har ikke hørt NOEN klage på PS4-versjonen, tvert imot har den fått 10/10 på Polygon.

 

Mens PC-versjonen dere driver og skryter av frameraten av allerede har blitt trukket fra markedet!

De på konsoll vet ikke bedre, så derfor nøyer de seg med 30fps. Når man har blitt vant til 60fps eller mere så merker man fort når det går ned mot 30 tallet med at spillet ikke går like smooth. Jeg kjøpte PC fordi jeg vil ha en bedre opplevelse enn det jeg får på konsoll å når jeg får en dårligere opplevelse på PC så er det jo noe som skurrer en plass.

Lenke til kommentar

Sukk... Hvis dere har lyst til å sitte og irritere dere over et tall dere ikke har kontroll over, så vær så god. Jeg har ikke hørt NOEN klage på PS4-versjonen, tvert imot har den fått 10/10 på Polygon.

 

Mens PC-versjonen dere driver og skryter av frameraten av allerede har blitt trukket fra markedet!

 

Folk tar vel mer til takke på konsoll da, eller så er de mer opptatt av grafikk en gameplay, om de ikke bryr seg om lav framerate.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...