Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Når du lager ett spill for millioner av maskiner med ulike komponenter skal det en del til for at det er godt optimalisert for alle. Burde være lettere på konsoll siden alle sitter med det samme på hardware fronten, men nå begynner vi jo å se ulikheter der å pga pro og snart scorpio.

 

Tror jeg nærmer meg slutten av spillet, føles sånn ut. Spilt rundt 55 timer, og det lusker siste mission ikke så langt unna. Veldig fornøyd med alt, og det blir definitivt new game plus på Insanity og DLC kjøp som legger til mer historie, om det kommer. Dragon Age Inquisition hadde 3 relativt store single player DLC, så er en lovende fremtid! 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ett lite tips - Smart å låse opp alle minnene til Alec! 

NEEEI!!!  Why?

No hadde eg gledet meg til å se om det var noe spennende som skjedde eller om minnene bare var alt. Men no vet eg jo at det skjer noe! :p

Sorry! Bare vil ikke at folk skal gå glipp av ting. Hater meg selv litt nå.Glem alt jeg sa, minnene er ikke viktig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men EA skal ha det, på PS4Pro så ser spillet nydelig ut. Faktisk såpass bra at jeg heller spiller det på tv mens jeg halvveis ligger i senga enn sittende foran pc'en. 

Lenke til kommentar

Spilt et par timer nå og liker spillet så langt, men hvem i alle dager syntes det var en god ide å lage en 'superhomo' krogan? :p

 

I alle tidligere spill har de hatt ganske tydelige særpreg, men den første jeg møter her har en stemme som tatt ut av en parodi på en utpreget feminin homofil mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kesh er da en kvinnelig Krogan..?

 

Anyway. Ferdig med spillet nå. Klokka inn 50 timer og 91% completion. Er ikke sikker på om jeg skal fortsette for 100%, men jeg kan kjapt si at jeg digget det fra start til slutt, til tross for en rekke småproblemer, animasjoner, grafikk, bugs. For min del er Andromeda uten tvil at spill som fortjener å være i rekken av Mass Effect-utgivelser, og jeg håper (og gleder meg, i så fall!) allerede nå at spillet får en direkte oppfølger. Løp og kjøp, så Bioware får penger og incentiv til å fortsette med serien! 

Endret av Klatt3n
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kesh er da en kvinnelig Krogan..?

 

Anyway. Ferdig med spillet nå. Klokka inn 50 timer og 91% completion. Er ikke sikker på om jeg skal fortsette for 100%, men jeg kan kjapt si at jeg digget det fra start til slutt, til tross for en rekke småproblemer, animasjoner, grafikk, bugs. For min del er Andromeda uten tvil at spill som fortjener å være i rekken av Mass Effect-utgivelser, og jeg håper (og gleder meg, i så fall!) allerede nå at spillet får en direkte oppfølger. Løp og kjøp, så Bioware får penger og incentiv til å fortsette med serien!

Godt mulig det var denne jeg pratet med. Fremstod i allefall som en veldig utypisk Krogan. Nå traff jeg forøvrig verdens mest androgyne utseende kar (tror jeg) med supermaskulin stemme, så har en viss forståelse for at en del ikke helt 'kjøper' figurene. Hele tiden tenkt at de som klager på SJW tendenser overdriver, men etter å ha spilt noen timer får jeg inntrykk av at det kanskje kan være noe sannhet i det.

 

Uansett, herlig å være tilbake i Mass Effect universet igjen, selv om dry tidvis er et noe snurrig gjennsyn.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Kesh er en kvinne, er ganske mange kvinner av Turian, Krogan og Salarians denne gangen. I den originale trilogien var det nærmest ingen, de fleste ble bare sett i DLC. Godt å se flere av dem rundt omkring. De fleste raser er jo ofte 50 - 50 fordelt der.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Ok jeg er ferdig med spillet. Tok meg cirka 65 timer på Normal og gjorde nesten alle sideoppdrag jeg snubla over. Gjorde ikke 100% på å skanne alle planetene eller task som var samle 10 av ditt og datt. Kommer nok til å gjøre det etterhvert for jeg klarer ikke la være å få 100% i ting, saven min er på 90% nå.

 

Slutten var fantastisk! Beste slutten i ett Bioware spill siden Dragon Age Origins. Den føles komplett ut, det trenges ikke mer for å føle at slutten er verdig. Så mange ting kom inn i spill av valg og alt du har gjort at det føltes ut som en skikkelig belønning. Beste slutten i ett Mass Effect spill også for å legge det til på lista.

Absolutt verdig navnet det er under, og til tross for noen få tekniske feil og ruskete animasjoner de første timene er det noe av det beste jeg har spilt på lenge. Vet ikke om jeg og anmeldere har spilt forskjellig spill, eller om det noe feil med meg, men ser ikke hva dette ble trukket så mye for. 

Gleder meg til DLC, patches og hva enn som kommer fremover. Nå trenger jeg en ukes pause fra gaming, blir helt gåen av å spille rollespill, tapper alt man eier og har. Så er det rett på new game plus. 

 

Må også legge til det samme som Klatten, håper det kommer en oppfølger med Ryder og at vi får beholde følge vårt. Hvis vi gjør kan ting bli veldig spennende fremover på Mass Effect fronten.

Endret av Akrabra
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at det var en bra gjennomkjøring. Synes selv spillet så langt virker mye bedre enn anmeldelsene skulle tilsi.

 

Kanskje er det fordi jeg ikke har kommet så langt inn i spillet, men jeg merker at jeg så langt sliter litt med å like de andre figurene i spillet. Jeg tror det kommer av at en del av dem er litt for "typete" for min smak, og at det fort farger dem. I tidligere Mass Effect spill synes jeg figurene stort sett har vært ganske grå, og blitt mer interessante og dypere ettersom man blir kjent med dem, mens her er noen av mine første kompanjonger en fyr som ser ut som et lykketroll og en streng utseende dame med "lesbeklipp". Det var forøvrig noe som også irriterte meg med "vandrebiffen" i Mass Effect 3. Som nevnt er det et par stemmeskuespillere som på meg virker noe malplassert og ødelegger litt av innlevelsen, så har litt forståelse for den kritikken. Samtidig så er nok jeg farget av den negative omtalen, så satser på at det kommer seg med litt mer spilletid. 

Lenke til kommentar

Apropos dårlige animasjoner og dialoger, ett lite klipp fra sikkert blant det høyest rangerte spillet i år både når det kommer til story og det tekniske, Horizon Zero Dawn. Videoen spoiler et relativt ubetydelig sidemission slik jeg har forstått det, men ettersom jeg ikke har spilt spillet selv enda kan jeg ikke si det med sikkerthet, dere er herved advart.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DUpPYvELLB8

 

Nå viser jeg nok her det verste av det verste i spillet, men om en stor nok masse hadde gått ut å spredd dette som ilden slik svært mange gjør med det verste av det verste når det kommer til mass effect hadde sikkert den nå helt enormt positive mottagelsen til Zero dawn (som helt sikkert er fortjent) vært langt mer nedtonet. Poenget mitt her er at en må se på det litt i perspektiv å ikke bare bli dragd med i negativiteten som det virker som svært mange har blitt her.

 

Når det kommer til bugs er det eneste jeg har opplevd som noe betydelig at jeg har satt meg fast ett par ganger, men har alltid klart å komt meg fri med å skru på jetpacken. Ellers har jeg opplevd noen ubetydelige småbugs på ett par av holoene i "cultural centeret" på nexus hvor volumet varier litt opp og ned.

Blir feil å sammenligne det dårligste fra et spill med det beste fra ME. Den scenen der er likevel bedre enn alt annet jeg har sett i ME Andromeda så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...