Gå til innhold

Vidergående Elever Som Ikke Jobber I Sommerferien


Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dette? Har hatt et ganske røft år, og er rimelig klar for å slappe av i noen uker men får rimelig tyn av de rundt meg for at jeg ikke ønsker sommerjobb i år.

 

Lever billig, og skal ikke kjøpe eller gjøre noe spesielt i sommerferien. Hva mener dere? Burde jeg skamme meg??

 

-18

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å skamme deg, men hvis det er på grunn av foreldrene dine at du kan ta deg råd til å la være å jobbe, er det naturlig å forvente at du bidrar hjemme. Alle synes det er digg å slappe av. Det er ikke derfor man jobber.

 

Uansett er det for sent å skaffe sommerjobb nå.

Lenke til kommentar

slapp av, ta livet med ro. Det er ikke ofte man har lange sommerferier. Det er ofte andre unge som jobber hele tiden, eller voksne som har at sykt forhold til at andre må gjøre noe hele tiden som kommer til å klage. Man må da for svarten få tid til å slappe av, lade batteriene og bruke tiden på det som er best for seg selv. 

Men sett no av litt tid for å planlegge studier eller arbeid til høsten.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt opp til deg selv, men det er samtidig veldig lurt å jobbe. Alltid greit å ha litt arbeidserfaring på CV-en. Pengene kan alltids komme godt med. 8 uker med fri er lenge for å lade batteriene, og det er lett å være etterpåklok. Hvis du kan leve uten pengene og arbeidserfaringen, greit. Bare deg det går utover.

Lenke til kommentar

Ikke ta deg sommerjobb. Folk peste fælt på meg at jeg skulle jobbe da jeg gikk på VGS. Resultatet ble skyhøyt fravær fra skolen, og en gi faen-mentalitet uten like. Nyt den to måneder lange sommerferien, lad batteriene og kos deg. Foreldre har uansett plikt til å fø på deg frem til du er ferdig på VGS. Ingen kan pålegge deg å jobbe om du ikke vil. Arbeidslivet starter fortere enn du aner, og da kommer du til å kun ha 3-4 ukers ferie.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å skamme seg, man bør få bruke ferien som man vil.Jeg jobbet aldri i ungdomstiden og kan ikke si jeg angrer på det. Fikk gjort mye med venner osv, man bruker uansett ikke sånn forferdelig mye penger i den alderen der.

 

Problemet mitt når jeg begynte å jobbe var at forbruket skøyt i været. Litt kjedelig når man skal fortsette videre på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...