Gå til innhold

Dette skal være verdens minste minnepinne på 128 GB


Anbefalte innlegg

 

Min erfaring er også den at disse minnepennene med USB3.0 kontrollere skaper ofte mer krøll sammenlignet med de med USB2.0 kontrollere. Rufus som er applikasjonen jeg bruker og anbefaler for de som ønsker å lage seg en bootable Windows, Linux eller BSD installasjon nekter faktisk å kjøre på et par av USB3.0 minnepennene mine..

 

 

Rufus bør ta seg sammen  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg får ut av dette, er at det ikke lenger er lagringsplassen som fysisk krever mest plass (i hvert fall opp til 128GB), men heller usb-koblingen.

 

Hvorvidt det er noe poeng i å lage minnepinner som er fysisk mindre enn denne, har jeg ikke noe særlig ide om. Men hvis det er et marked for mindre, må vel neste steg bli å gå fra vanlig usb til mini- eller mikro-usb, og så videre over på trådløst etter hvert som de overvinner eventuelle problemer med overføringshastigheter ...?

 

Dog er det vel et problem som med "alt" annet at jo mindre, jo lettere å miste og vanskeligere å finne igjen?

 

Tja, nå er det nevnt under det å koble de til enheter der fysisk størrelse er særdeles viktig, men et poeng man glemmer er overgang til ny standard for USB, nemlig USB3-c.

 

Vil jo se rimelig dumt ut å først koble på en adapter, for så å koble til en usb lagringspinne som i seg selv er klumpete. Da er det fort et poeng å lage mindre minnepenner til denne porten.

 

Men utenom disse tre scenariene ser jeg ikke det store behovet for veldig små minnepinner. Og, ja, jeg har og mistet en slik liten sak, som opprinnelig sto i min mord Riks-TV-boks for å støtte pause og spolefunksjon. Ikke det at hun trengte det, men jeg ville gjerne ha muligheten når jeg var på besøk en helg, og f.eks. så på fotballkamper.

 

Når hun gikk over til flat-TV med cam, så sikret jeg meg denne minnepinnen som jeg hadde kjøpt til henne, men hadde den ikke lenge i lomma før den forsvant...

Lenke til kommentar

er det forsatt noen som påstår at de små minnepinne tar for mye plass ?

man skal jo ikke miste dem , og man skal jo heller ikke glemme hvor man har plassert dem

 

trang til kobling kan løse på mange måter

ikke bare ved å gjør dem mindre

 

Om noen år kommer det nok noe som er enda mindre  usb pico.

Skal man da bruke et spesialverktøy for plukke den ut fra tilkoblingen  ?

Lenke til kommentar

 

Poenget med disse små minnepinnene er ikke at de skal være lette å frakte i lomma. Til det duger de "normale" helt fint. Hele poenget er at de ikke skal være i veien når de er plugget i.

og når de ikke er plugget i ... ?

 

Et sikkert sted som en skuff el. vil sikkert fungere utmerket. Eventuelt kan du ha den i en kopp el. på pulten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Poenget med disse små minnepinnene er ikke at de skal være lette å frakte i lomma. Til det duger de "normale" helt fint. Hele poenget er at de ikke skal være i veien når de er plugget i.

og når de ikke er plugget i ... ?

 

Et sikkert sted som en skuff el. vil sikkert fungere utmerket. Eventuelt kan du ha den i en kopp el. på pulten.

 

Det høres ikke ut som du ville ha helt kontrollen på en slik minne pen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Poenget med disse små minnepinnene er ikke at de skal være lette å frakte i lomma. Til det duger de "normale" helt fint. Hele poenget er at de ikke skal være i veien når de er plugget i.

og når de ikke er plugget i ... ?

 

Et sikkert sted som en skuff el. vil sikkert fungere utmerket. Eventuelt kan du ha den i en kopp el. på pulten.

 

Det høres ikke ut som du ville ha helt kontrollen på en slik minne pen.

 

Det går fint. Blir som med de som Logitech bruker på musene sine. Veldig kjekt at man slipper å ta de ut når man pakker ned laptopen, så på den måten har man mer kontroll.

 

Hvis man skal frakte med seg filer på minnepinne, vil jeg heller valgt noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget med disse små minnepinnene er ikke at de skal være lette å frakte i lomma. Til det duger de "normale" helt fint. Hele poenget er at de ikke skal være i veien når de er plugget i.

og når de ikke er plugget i ... ?

 

 

Har 5 støkk. 2 minne og 3 Logitech. Én er koblet til. Den står fast i bil og en sjelden gang innom en pc for å overføre noe nytt. Den vil jeg helst ha så liten som mulig så den ikke stikker ut og blir i konflikt med giring.

 

Har ikke rota bort en eneste en på alle de årene jeg har brukt dem. De 4 andre står ikke plugget i, men jeg ville ikke byttet dem med en diger en fordi. Det kommer bare i veien. Når de fraktes, putter jeg dem i lomma. Har ikke hull i lomma, så det går bra.

 

...men så liker ikke jeg nøkkelknippe heller da... Liker ikke at nøklene henger sammen og slenger.

 

Tror du jeg er überryddig?... Nei... Ser helt bomba ut her (og det har det gjort nå i snart 6 uker grunnet oppussing).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det kunne i det minst leveres med et oppbevaringetui som er stor nok til at det ikke forsvinner 

 

Kan du ikke legge det i en zip-lock pose "elgen". Får kjøpt slike på alt fra Ikea til andre butikker. Kan brukes til mat man vil fryse ned. Eller samle en liten pen samling med skruer. Eller hva med minnepenner. Da blir det større, og værre å rote bort?

 

 

 

 

 

Tja, nå er det nevnt under det å koble de til enheter der fysisk størrelse er særdeles viktig, men et poeng man glemmer er overgang til ny standard for USB, nemlig USB3-c.

 

Vil jo se rimelig dumt ut å først koble på en adapter, for så å koble til en usb lagringspinne som i seg selv er klumpete. Da er det fort et poeng å lage mindre minnepenner til denne porten.

 

Men utenom disse tre scenariene ser jeg ikke det store behovet for veldig små minnepinner. Og, ja, jeg har og mistet en slik liten sak, som opprinnelig sto i min mord Riks-TV-boks for å støtte pause og spolefunksjon. Ikke det at hun trengte det, men jeg ville gjerne ha muligheten når jeg var på besøk en helg, og f.eks. så på fotballkamper.

 

Når hun gikk over til flat-TV med cam, så sikret jeg meg denne minnepinnen som jeg hadde kjøpt til henne, men hadde den ikke lenge i lomma før den forsvant...

 

La oss håpe det var Riks-TV-boksen som ble myrdet, og ikke din mor.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Kan du ikke legge det i en zip-lock pose "elgen". Får kjøpt slike på alt fra Ikea til andre butikker. Kan brukes til mat man vil fryse ned. Eller samle en liten pen samling med skruer. Eller hva med minnepenner. Da blir det større, og værre å rote bort?

 

Nå er det en grunn til at de 2 usb minnepenne jeg eier ikke er av micro typen

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...