Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke glem statens nye ID-kort!

Det kommer vel ikke før 2017?
Jo noe sånn, men de slutter allerede nå med å ha bilde på bankkortet. Jeg kom. Å bestiltei siste liten for å få bank med foto. Teit.

 

Edit: en klem tkltil. Den soSkjønner hva tlf min prøver å skrive Sk

Endret av Overmoden2.0
Lenke til kommentar

Hatt lappen i 10 år. Men i dag ble jeg stoppet i min første kontroll. Lå bak en trailer og veien delte seg i 2 felt. Ble tatt i 95 i 70 sona. Akkselerte for mye rett og slett og de stod med laser på toppen av bakken. Fikk 3 prikker og ca 5k i bot.

 

Blir bare litt irritert. Kjørt i 8 timer i dag og holdt farta. Ligget 45 min bak traileren så tar de meg. Men min egen feil. Jaja er bare penger :p

 

Tror jeg var heldig dog. Tror 95 i 70 sona var nok til å miste lappen

Lenke til kommentar

ID på bankkort er en av de største kildene til id-tyveri, så jeg er glad for at de ikke lager sånne lengre. Det er alt for enkelt å svindle folk når man har både et bilde, signatur, personnummer og kontonummer på samme sted. Jeg har selv opplevd det.

 

Spesiellt med så elendig sikkerhet flere bank i butikk-uttak har. Kiwi på grønland i Oslo f.eks. der sjekker de bare såvidt ID'n på kortet hvis brukeren ikke kan PIN koden, og får ut penger likevel. Helt tragisk.

 

Jeg fikk kontoen min tømt på 3 uttak på bank i butikk i oslo. Metoden er å late som noe er "galt" med kortet, så får de skrive signatur istedet, og denne kan de jo bare øve på hjemme et par ganger, og sier "bildet er veldig gammelt". og vips, får ta ut 9900 kr.

 

Det skjedde også ekstremt mye ekkelt i mellomtiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hatt lappen i 10 år. Men i dag ble jeg stoppet i min første kontroll. Lå bak en trailer og veien delte seg i 2 felt. Ble tatt i 95 i 70 sona. Akkselerte for mye rett og slett og de stod med laser på toppen av bakken. Fikk 3 prikker og ca 5k i bot.

 

Blir bare litt irritert. Kjørt i 8 timer i dag og holdt farta. Ligget 45 min bak traileren så tar de meg. Men min egen feil. Jaja er bare penger :p

 

Tror jeg var heldig dog. Tror 95 i 70 sona var nok til å miste lappen

 

Den ryker ikke før på 106 i 70-sona

 

Fartsgrense til og med 60 = 26 km/t over

70 og oppover = 36 km/t over

På motorvei 41 km/t over. (Unntatt 110-sone, der ryker den også på 141, som i 100-sona)

Lenke til kommentar

 

 

Ikke glem statens nye ID-kort!

Det kommer vel ikke før 2017?
Jo noe sånn, men de slutter allerede nå med å ha bilde på bankkortet. Jeg kom. Å bestiltei siste liten for å få bank med foto. Teit.

 

Edit: en klem tkltil. Den soSkjønner hva tlf min prøver å skrive Sk

 

 

Ja, jeg fikk nytt bankkort i forrige uke uten ID, og ranta litt hist og her pga. at jeg måtte ha med meg passet overalt for å få henta ut pakker på posten, medisin på apoteket, og alkohol på polet, samt for å komme inn på utesteder når jeg går på byen (ja, jeg ser fortsatt ut som om jeg er under 20 ifg. dørvakter flest, og de som kjenner meg og vet hvor gammel jeg er, liker å tulle med meg og nekter meg å komme inn uten leg).

 

Men tok kontakt med banken, dro ned dit, tok nytt bilde og oppdaterte signaturen, og vips; ID igjen. Enn så lenge.

 

Lenke til kommentar

ID på bankkort er en av de største kildene til id-tyveri, så jeg er glad for at de ikke lager sånne lengre. Det er alt for enkelt å svindle folk når man har både et bilde, signatur, personnummer og kontonummer på samme sted. Jeg har selv opplevd det.

 

Spesiellt med så elendig sikkerhet flere bank i butikk-uttak har. Kiwi på grønland i Oslo f.eks. der sjekker de bare såvidt ID'n på kortet hvis brukeren ikke kan PIN koden, og får ut penger likevel. Helt tragisk.

 

Jeg fikk kontoen min tømt på 3 uttak på bank i butikk i oslo. Metoden er å late som noe er "galt" med kortet, så får de skrive signatur istedet, og denne kan de jo bare øve på hjemme et par ganger, og sier "bildet er veldig gammelt". og vips, får ta ut 9900 kr.

 

Det skjedde også ekstremt mye ekkelt i mellomtiden.

 

Ja, men da må du dra rundt med passet ditt istedet, så det er jo enda værre.

 

Har hatt problemer selv med ID, så jeg har bestilt 2 kort med bilde på.

 

Og det at du lever i Oslo, en by full av søppel, gjør jo ikke saken bedre. Blir du ranet så blir du ranet med våpen eller 4-5 stk mot 1.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...