Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er litt delt om det å få barn. På den ene siden kunne jeg godt tenkt meg ei jente, men på den annen side har jeg ikke lyst til å skvise ut noe på størrelse med en fotball og ødelegge ting der nede permanent. Så kanskje adopsjon er tingen for meg. Skulle gjerne hatt en som var forbi bleiestadiet. :p

 

Also, har fått tanker om å søke meg inn i militæret i det siste. Noen som vet hva den øvre aldersgrensen er for det?

Anbefale militæret på det meste! Spesielt då sjøforsvaret! :love: Og hvis du kjem deg inn må du huske å ta befal-utdanning før ein alder av 35. 

 

Prøv deg inn på FSK.

 

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Det er det absolutt. Står det noe om årsaken til det skjer fra kilden din, eller måter å unngå det på?

Jeg har nemlig hørt at å være godt trent i underlivet reduserer eller eliminerer faren for å måtte sy underlivet sitt.

Det er bare bullshit. Det har ingenting med muskulatur å gjøre.

 

Det som har en innvirkning er hvor stort barnet er, hvor raskt fødselen går og hvilken vei babyen ligger når den kommer ut. Det er også en finsk teknikk jordmødrene bruker for å forhindre ruptur. Det går blant annet ut på å holde litt igjen mot slutten av pressefasen.

 

Det er VELDIG vanlig at man blir litt klippet, og dette er for å forhindre større ruptur. Det finnes kvinner som revner hele veien bak, og dette kan forhindres dersom man foretar et kontrollert klipp. Derfor er det ikke like vanlig med total ruptur nå som før.

 

Jeg har født to barn, og har ikke ødelagt underlivet mitt. Jeg måtte sy et par pyntesting, men ikke pga at jeg revnet. Var små rifter. Ikke merket noe til det etterpå. Synd hvis man lar være å få barn pga frykt for underlivet. Det pleier da stort sett å gå veldig bra, og jeg har aldri hørt om noen som ikke har synes det har vært verdt å få barna de har fått!

Lenke til kommentar

 

Det er det absolutt. Står det noe om årsaken til det skjer fra kilden din, eller måter å unngå det på?

Jeg har nemlig hørt at å være godt trent i underlivet reduserer eller eliminerer faren for å måtte sy underlivet sitt.

Det er bare bullshit. Det har ingenting med muskulatur å gjøre.

 

Det som har en innvirkning er hvor stort barnet er, hvor raskt fødselen går og hvilken vei babyen ligger når den kommer ut. Det er også en finsk teknikk jordmødrene bruker for å forhindre ruptur. Det går blant annet ut på å holde litt igjen mot slutten av pressefasen.

 

Det er VELDIG vanlig at man blir litt klippet, og dette er for å forhindre større ruptur. Det finnes kvinner som revner hele veien bak, og dette kan forhindres dersom man foretar et kontrollert klipp. Derfor er det ikke like vanlig med total ruptur nå som før.

 

Jeg har født to barn, og har ikke ødelagt underlivet mitt. Jeg måtte sy et par pyntesting, men ikke pga at jeg revnet. Var små rifter. Ikke merket noe til det etterpå. Synd hvis man lar være å få barn pga frykt for underlivet. Det pleier da stort sett å gå veldig bra, og jeg har aldri hørt om noen som ikke har synes det har vært verdt å få barna de har fått!

 

Stor fare for sepsis med full revn?

Lenke til kommentar

 

Syns det virker litt lumpent å tvinge kvinner til verneplikt når de har det med fødsler.som vi slipper.

 

De slipper det også, så lenge de ikke er uforsvarlige.

 

 

Jo sånn sett. Men generelt utgjør det en forskjell. Så jeg tenkte..

 

Tror det er bedre at det er frivillig for alle når sant skal sies. Tvang blir feil.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det uansett ikke er så vanskelig å komme seg ut av verneplikt om man virkelig går inn for det. De har jo en (liten) kvote å fylle opp, er man en av de første kandidatene for å fylle opp årets kvote sliter man gjerne litt på sesjon, er man av de siste (kvoten er full) er det cake walk. Men selv om man ikke kommer seg unna på sesjon og blir kalt inn, fins det jo alltids metoder for å komme seg ut. Mest effektive er vel å få barn (fordi forsvaret må betale barnebidrag), bevise eller påberope seg skader i rygg eller kne, eller psykologiske lidelser. Sengevæting er jo også en gammel klassiker. 

Jeg er veldig for et 100% profesjonelt, frivillig forsvar. Synes selv at verneplikten var et kjekt år og anbefaler folk å gjennomføre det, spesielt 18-åringer, men synes ikke det er veldig forsvarlig mtp at hver soldat har en prislapp på kanskje en halv million kroner. 

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det uansett ikke er så vanskelig å komme seg ut av verneplikt om man virkelig går inn for det. De har jo en (liten) kvote å fylle opp, er man en av de første kandidatene for å fylle opp årets kvote sliter man gjerne litt på sesjon, er man av de siste (kvoten er full) er det cake walk. Men selv om man ikke kommer seg unna på sesjon og blir kalt inn, fins det jo alltids metoder for å komme seg ut. Mest effektive er vel å få barn (fordi forsvaret må betale barnebidrag), bevise eller påberope seg skader i rygg eller kne, eller psykologiske lidelser. Sengevæting er jo også en gammel klassiker. 

 

Jeg er veldig for et 100% profesjonelt, frivillig forsvar. Synes selv at verneplikten var et kjekt år og anbefaler folk å gjennomføre det, spesielt 18-åringer, men synes ikke det er veldig forsvarlig mtp at hver soldat har en prislapp på kanskje en halv million kroner. 

Nå skal det nevnas at ein kan faktisk bare sei at ein verkeleg ikkje ønskar å vera i forsvaret til ein psykolog, få nedsatt psykologisk score og mest sannsynleg ikkje får lov til å komme tilbake så er ein ute sjølv om ein er langt inne i rekrutten. 

Lenke til kommentar

 

Det er bare bullshit. Det har ingenting med muskulatur å gjøre.

Jammen da så. Var bare noe jeg hadde hørt, og jeg hentet uansett frem en Wikipediaartikkel om noe som faktisk fungerer. :)

Nå skal man ikke alltid ta alt som står på wikipedia for god fisk. Det var ikke akkurat dokumentert en større studie av dette såvidt jeg så etter å ha skumlest. Jeg vil ikke råde noen til å grafse i slufsa for å prøve å få den til å bli 10 cm 4-6 uker før fødsel. Det er ikke skjeden som skal ha 10 cm åpning, det er livmorhalsen - og den skal man i hvert fall holde seg unna når man er gravid mtp. bakterier. Livmorhalsen har heller ingenting med rift i underlivet å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Bundy: Njæ, de syr jo igjen. Blir en stor operasjon. Problemet i etterkant er vel heller problemer med muskulaturen.

Damer som har fått unger kan komme så hardt at du ikke greier å komme deg inn igjen så :)

Det tipper jeg er damer uten total ruptur ;). Men ja, damer generelt kan trene opp muskulaturen til å bli minst like sterk som før fødsel. Noen opplever også å bli trangere etter fødsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...