Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Solidaritet med hvem? Jeg ser ikke hvordan noen kommer godt ut av streiken. Jeg har ingen glede av den og det har sikkert ikke de togpassasjerene som blir strandet i tre timer. Jeg tilbrakte noen måneder i Tyskland i fjor, der fagforeningen GDL (Gewerkschaaft Deutscher Lokomotivführer) jevnlig streiker på kort varsel. De har mest av alt oppnådd å ødelegge både for seg selv og alle andre.

 

Jeg har også en annen ting å klage på. Familien er bortreist, de svarer ikke på mobilen og det er ikke noe mat i huset. Enda så sliten jeg er og gjerne skulle spist litt næringsrik mat, må jeg altså ut og kjøre til Ski for å få gatekjøkkenmat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solidaritet med dine kolleger i jernbanen. Synes du det er feil at de signaliserer at denne jernbanereformen er helt hull i hodet? Jeg synes faktisk at de har vært grei med passasjerene sine mtp. at streiken er fra 10 til 13, og ikke midt i rushen. Det er også informert om i god tid på forhånd slik at folk har mulighet for å skaffe seg alternativ transport.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å ikke ha mat i huset? Det er sånn som jeg ikke forstår meg på. Kom det et troll og åt opp ris, pasta, gryn, mel, sukker, knekkebrød, syltetøy og langtidsholbart nødpålegg mens du var på jobb, eller var du rett og slett ikke godt nok forberedt?

 

Jeg bor vanligvis ikke hjemme, så det er ikke jeg som tar ansvar for å holde skapene med mat. Mel, sukker og liknende har vi, samt knekkebrød og syltetøy, men det er jo ingen akseptabel middag.

 

Solidaritet med dine kolleger i jernbanen. Synes du det er feil at de signaliserer at denne jernbanereformen er helt hull i hodet? Jeg synes faktisk at de har vært grei med passasjerene sine mtp. at streiken er fra 10 til 13, og ikke midt i rushen. Det er også informert om i god tid på forhånd slik at folk har mulighet for å skaffe seg alternativ transport.

 

Ja.

Lenke til kommentar

Akkurat. Bosituasjonen min nå er slik at jeg nylig har fullført bachelorgraden min i Bergen og bor midlertidig hjemme hos mamma, stefar og brødrene mine inntil jeg finner et annet sted å bo i/ved Oslo, der jeg skal jobbe i høst.

 

Det er altså en annen jobb enn den jeg har hos NSB nå, som er mer relevant for utdannelsen min.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

 

Jeg har også en annen ting å klage på. Familien er bortreist, de svarer ikke på mobilen og det er ikke noe mat i huset. Enda så sliten jeg er og gjerne skulle spist litt næringsrik mat, må jeg altså ut og kjøre til Ski for å få gatekjøkkenmat.

 

Et soleklart førsteverdensproblem. Stakkar.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Pass på og kjøp din egen mat da vel.

 

Det var jo det jeg endte med å gjøre. Det var bare det at jeg forventet at det var mat hjemme da jeg ble bedt om å holde bikkja med selskap i kveld og jeg ikke hadde spist en pizza som ble kjøpt til meg tidligere denne uka. Jeg prøvde jo også å ringe for å høre om det var noe mat eller om jeg måtte gå innom butikken på vei hjem. Da jeg ikke fikk svar, tok jeg en råkjangs og satset på at det løste seg.

 

Har jo brød på Shell da.

 

Ja, men jeg ville jo ha en slags middag, noe varm mat. Og min nærmeste Shell er rett over veien for den pizzeriaen jeg endte med å handle på, så jeg hadde ikke spart noe tid.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg ville jo ha en slags middag, noe varm mat. Og min nærmeste Shell er rett over veien for den pizzeriaen jeg endte med å handle på, så jeg hadde ikke spart noe tid.

 

Høres mer fristende enn ut enn "babb"...

 

Her om dagen fikk jeg en pizza uten tomatsaus. Det var på Dollys. Det var de "italienske" typene deres... bunnen er så god. Men uten tomatsaus? Ikke at det ikke smakte godt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...