Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis hun vet  om sånt, please spør for meg?? pretty pretty please with a cherry on top??

Kan ikke si jeg har merket stor forskjell på alle riskokerne jeg har brukt opp i gjennom. De fungerte til sitt formål, alle sammen.

 

Noen har noen ekstrafunksjoner, som damping o.l. men om det er bare for å lage ris, så ser jeg ikke helt vitsen med å investere i noe dyrt.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har merket stor forskjell på alle riskokerne jeg har brukt opp i gjennom. De fungerte til sitt formål, alle sammen.

 

Noen har noen ekstrafunksjoner, som damping o.l. men om det er bare for å lage ris, så ser jeg ikke helt vitsen med å investere i noe dyrt.

Jeg pleier å gjerne bruke litt penger når jeg først kjøper noe sånt for å ha det lengre, trodde det samme gjaldt riskokere :( 

 

I går ble den god på smak da, krydderet var perfekt, men det ble jo mer som grøt :( i give up

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har også en riskoker.. Blir ikke akkurat god ris ut av det nei.. 

 

Fulgte bruksanvisningene nøyaktig og lot risen stå etter den var ferdig. Grøøøøøøøt....  :( Grøt er godt og greier men ikke når man prøver å bare koke ris. Er som om riskokeren koker dritten ut av risen så den blir altfor bløt og riskorna myke. 

 

Ris generelt skal jo være ganske mykt, men det du beskriver er nok hakket for mykt.. Det beste er nok å koke det i en kjele. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Har også en riskoker.. Blir ikke akkurat god ris ut av det nei.. 

 

 

Ris generelt skal jo være ganske mykt, men det du beskriver er nok hakket for mykt.. Det beste er nok å koke det i en kjele. 

Har faktisk hatt best hell med ris i en form i ovnen, 1 del ris + 2 deler vann (pluss litt til hvis nødvendig). Er sånn moren min alltid har lagd ris, og den blir perfekt må jeg innrømme. Jeg bare svir ris i kjeler D: 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har faktisk hatt best hell med ris i en form i ovnen, 1 del ris + 2 deler vann (pluss litt til hvis nødvendig). Er sånn moren min alltid har lagd ris, og den blir perfekt må jeg innrømme. Jeg bare svir ris i kjeler D: 

 

Det er en enkel måte å gjøre det på uten å svi det.. Du må jo ha det på lav varme først og fremst da du aldri skal koke ris på høy varme.. 

 

Du skal ha tre fingre mer vann enn ris når du koker i vanlig kjele, så skal du koke opp vannet og hive i risen.. Når du hiver i risen så må det være lav varme. Ris blir jo egentlig dampet og ikke kokt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...