Gå til innhold

KOMMENTAR: Spill kommer alltid til å bli «nedgradert»


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Konsoller er ren gift for de virkelig ambisiøse, dype og åpne spillene. Husker dere Crysis 1 og STALKER 1 i 2007. Dette er nå 8 år siden. Ja, vi har kommet lengre grafikkmessig, men ofte er den visuelle presentasjonen glorete, plastikk- og tegnefilm-aktig, og med blinkende objekter osv. Hadde det ikke vært for konsollene som ødelegger for de virkelig ambisiøse spillene, så hadde grafikken og innholdet vært mye bedre (inkl. i Witcher 3) - og spillselskapene hadde ikke trengt å forenkle begge deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Synes kanskje kommentaren kunne dukket litt dypere, hva er egentlig essensen her? Spilleselskaper lyver. Og , greit, det er vel de fleste enig i, men hva med det? hva gjør man? Er det berettiget å være misfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

Det er selvfølgelig berettiget å føle seg snytt og løyet til, men etter så mange år virker det ikke som om mønsteret brytes. Spill under utvikling er alltid i endring, og enkelte elementer skaleres opp eller ned underveis.

 

Anbefalingen min er å vente til etter lansering for å se om spillet oppfyller ditt personlige krav basert på analyser av de som graver dypt ned i piksel- og bildefrekvenstelling.

 

Mao. boikott alt av pre-orders. Mange gjør det men fler må gjøre det.

 

Ikke glem de som ikke følger med på hvert drypp underveis i utviklingen da de ikke vil ha for mange spoilers før det ligger i posten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mitt problem er ikke nedgradering i seg selv, ja dritt at watch dogs ble dårlug, med det er ubi soft hva forventer man?

 

Men CDPR har vært en pc utvikler først, de har startet gog...

 

også selger de seg ut for litt mer penger fra consoler (de hadde tjent flaust uansett )

 

I witcher 2 strakk de grensa for hvor god grafikk man kunne få på pc, nesten igen pcer greide witcher 2 på max når det kom ut.

 

 

Så de var en av de få virklig anerkjente og likte pc utviklerne, jeg tror de har mistet MASSE godvilje fra pc folk Pga. Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I witcher 2 strakk de grensa for hvor god grafikk man kunne få på pc, nesten igen pcer greide witcher 2 på max når det kom ut.

 

At PCer slet med å kjøre spillet betyr ikke nødvendigvis at grafikken var top notch. Se bare på GTA4, de fleste PCer kjørte det dårlig, og det var utelukkende pga dårlig optimalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns artikkelen er vinklet helt feil. "Spill kommer alltid til å bli nedgradert" som om problemet er markedsføringen, at utviklerne lyver.
Det er jo ikke det i det hele tatt. Men at spillutviklere ikke har råd og tid til å utvikle pc-spill seperat noe som kreves hvis man skal utnytte hardwaren i dagens pc'er. 

Problemet er rett og slett multiplattform og pc brukere lider kraftig pga det. Jeg husker tilbake i tid man kunne justere på Texture Quality og Detail Level for merkbar forskjeller i FPS. Det kan man ikke lenger, man ser knapt forskjeller på alt annet enn post-processing effekter. 

Man får bare håpe det blir store endringer på konsollfronten neste gang. Man kan jo se på eldgamle Crysis 1 som var et rent pc spill, det gruser Crysis 2 og 3 på absolutt alt. Bedre grafikk, 100x større omgivelser og forskjellen er at Crysis 2 og 3 gikk multiplattform. 

Samme driten ser man i Far cry dessverre. Det startet utrolig med eneren og så rett i dass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns artikkelen er vinklet helt feil. "Spill kommer alltid til å bli nedgradert" som om problemet er markedsføringen, at utviklerne lyver.

Det er jo ikke det i det hele tatt. Men at spillutviklere ikke har råd og tid til å utvikle pc-spill seperat noe som kreves hvis man skal utnytte hardwaren i dagens pc'er. 

 

Problemet er rett og slett multiplattform og pc brukere lider kraftig pga det.

Det er snakk om relativt små forskjeller som 90% av spillerne ikke legger merke til overhode.

 

Og uten multiplattform kunne ikke disse AAA-spillene eksistert i så stort omfang som de gjør. De koster penger å lage.

Endret av RadJostein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I witcher 2 strakk de grensa for hvor god grafikk man kunne få på pc, nesten igen pcer greide witcher 2 på max når det kom ut.

At PCer slet med å kjøre spillet betyr ikke nødvendigvis at grafikken var top notch. Se bare på GTA4, de fleste PCer kjørte det dårlig, og det var utelukkende pga dårlig optimalisering.

det var ikke tilfelle her, da pcer som kom senere kjører det helt fint.
Lenke til kommentar

 

Syns artikkelen er vinklet helt feil. "Spill kommer alltid til å bli nedgradert" som om problemet er markedsføringen, at utviklerne lyver.

Det er jo ikke det i det hele tatt. Men at spillutviklere ikke har råd og tid til å utvikle pc-spill seperat noe som kreves hvis man skal utnytte hardwaren i dagens pc'er. 

 

Problemet er rett og slett multiplattform og pc brukere lider kraftig pga det.

Det er snakk om relativt små forskjeller som 90% av spillerne ikke legger merke til overhode.

 

Og uten multiplattform kunne ikke disse AAA-spillene eksistert i så stort omfang som de gjør. De koster penger å lage.

 

Vi vet alle at AAA betyr mye penger, men helt spesifikt hva er det som koster så mye lage. Enorme åpne verdner med tonnevis av linjer tekst på hver NPC? Å hele tiden måtte gjøre om engine, rendering, modeller, animasjoner og teksturer fordi man gaper over for mye i denne "enorme åpne verdenen"?

 

Denne "enorme åpen verden" trenden har i mine øyne ødelagt mye og jeg styrer mer og mer unna det. Hvorfor i all verden bruke så mye penger på å lage ting størst mulig? Og adpåtil i så monsterous stor grad at det foringer mange andre aspekter?

 

Har dette virkelig blitt målestokken for hvor bra et spill er? Desto større åpen verden og jo flere monstre man må drepe jo bedre. Then this is really a sad day for gaming. :(. No mans sky må jo virkelig slå alle salgsrekorder i så måte, samme med Elite dangerous etc.

 

Årsaken til at dette har skapt så stor harme er fordi man trodde CDPR var de siste som ville følge den trenden man har sett i markedet med en stor andel stortitler.

 

The riskiest thing you can do is get greedy.

Lance Armstrong

 

EDIT:

Det beste spillet jeg har spilt på mange år er TLOU:RE. Det tar tid før noen slår det.

 

EDIT2:

Selv om jeg er heftig skuffet over å se CDPR gjøre dette så betyr ikke det at jeg ikke vil kjøpe spillet på et eller annet salg og nyte det i noen timer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Syns artikkelen er vinklet helt feil. "Spill kommer alltid til å bli nedgradert" som om problemet er markedsføringen, at utviklerne lyver.

Det er jo ikke det i det hele tatt. Men at spillutviklere ikke har råd og tid til å utvikle pc-spill seperat noe som kreves hvis man skal utnytte hardwaren i dagens pc'er. 

 

Problemet er rett og slett multiplattform og pc brukere lider kraftig pga det.

Det er snakk om relativt små forskjeller som 90% av spillerne ikke legger merke til overhode.

 

Og uten multiplattform kunne ikke disse AAA-spillene eksistert i så stort omfang som de gjør. De koster penger å lage.

 

Vi vet alle at AAA betyr mye penger, men helt spesifikt hva er det som koster så mye lage. Enorme åpne verdner med tonnevis av linjer tekst på hver NPC? Å hele tiden måtte gjøre om engine, rendering, modeller, animasjoner og teksturer fordi man gaper over for mye i denne "enorme åpne verdenen"?

 

Denne "enorme åpen verden" trenden har i mine øyne ødelagt mye og jeg styrer mer og mer unna det. Hvorfor i all verden bruke så mye penger på å lage ting størst mulig? Og adpåtil i så monsterous stor grad at det foringer mange andre aspekter?

 

Har dette virkelig blitt målestokken for hvor bra et spill er? Desto større åpen verden og jo flere monstre man må drepe jo bedre. Then this is really a sad day for gaming. :(. No mans sky må jo virkelig slå alle salgsrekorder i så måte, samme med Elite dangerous etc.

 

Årsaken til at dette har skapt så stor harme er fordi man trodde CDPR var de siste som ville følge den trenden man har sett i markedet med en stor andel stortitler.

 

The riskiest thing you can do is get greedy.

Lance Armstrong

 

EDIT:

Det beste spillet jeg har spilt på mange år er TLOU:RE. Det tar tid før noen slår det.

 

EDIT2:

Selv om jeg er heftig skuffet over å se CDPR gjøre dette så betyr ikke det at jeg ikke vil kjøpe spillet på et eller annet salg og nyte det i noen timer.

 

Er ikke enig i din mening her.

De beste spillene jeg har spilt siste årene er TES:Oblivion, TES:Skyrim, og nå TW3.

 

Ikke fordi de har åpen verden, men fordi jeg som elsker fantasybøker/serier/spill.

Det å kunne leve seg inn i en annen verden, og attpåtil gå hvor enn man selv vil.

Lenke til kommentar

Er jo helt soneklart at CDPR solgte ut til Microsoft rett før de utsatte spillet i flere mnd pga "finpussing"

 

Hvor ble av den PC UI'en som ble lovet? Den forsvant langt uti natta.

 

Det vi fikk har hatt latterlige bugs og var relativt dårlig optimalisert. Mye rettet seg etter 1.03 patchen, men dette fikset de etter klager og sier hvor mye de har giddet å bry seg om PC versjonen. Nada niks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er da hvert fall klar over det, og vist jeg kjenner det teamet rett vil de gjøre alt for å rette opp i det som kan bli rettest opp i. Men jeg hadde aldri trodd dette om CDPR...så kan ikke unngå og være skuffet. Nesten så jeg ikke gidder å invistere i ny pc pga dette..

 

http://www.gamespot.com/articles/witcher-3-dev-responds-to-graphics-downgrade-conce/1100-6427502/

Endret av Eccer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...