Jump to content

Eccer

Medlemmer
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 :)
  1. Bare liker ikke RTwP noe særlig, sure de har vel satt sine spor. Men fra grunnen av burde det vært turn based er min mening. Uten DnD er det ingen Baldurs gate heller. I det minste kunne de hatt for de fansene som liker RTwP en mulighet til og velge mellom turn based og real time.
  2. @Vorastra Jeg har spilt Baldurs gate 2, med et rimelig ferskt inntrykk. Og sånn jeg ser det, så er RTwP ikke helt hva dnd er. Faktisk skulle jeg ønske at BG2 var turn based, er vel det eneste elementet som manglet for min del Så det at Divinity folka kjører Baldurs gate med turn based combat er win for min del, og i grunnen burde det alltids ha vært det. Dnd skal gi deg frihet, og det er i grunnen en upgrade med tanke på hva Larian leverer. Alt de legger til Baldurs gate 3 er en oppgradering som alltids burde ha vært der, med tanke på hva dnd handler om. However, selve stemningen og utsende er helt bortevekk, det er vel kanskje det mest skuffende, at det har det samme filteret til Divinity er noe de virkelig burde ta til betraktning.
  3. Med denne muligheten burde de heller se på muligheten til og sekvens breake spillet, ala Super Metroid. Hvor ofte blir det gjort lenger? Er du god nok trenger du ikke kreftene dine, burde vært en fin belønning og samt gir mer replayability
  4. Morsomt at noen kaller de som vil beholde det slikt som det var for purister. Jeg gleder meg til å se dem si det samme om noen år når Elderscrolls 6 kommer ut, og det spillet ville være dobbelt så vannet ut som Skyrim, "Hvorfor autosaver spillet for hver eneste bevegelse jeg gjør! Hvorfor kan jeg ikke styre karakteren min i quests, han gjør jo alt for meg!! Hele mappet er flatt, jeg ser jo hvor alt er!!"
  5. Er ikke helt enig med denne anmeldelsen.
  6. Føler vi ikke har nok "open world" spill. Tvangstrøye får bli din egen fetisj. Føler vi har nok "open world" spill i denne sjangeren(action-RPG), så jeg er i grunn litt mettet av hele det konseptet, Setter derfor pris på når et spill fører litt strammere linjer. Grunnen til at han føler seg noen lunde mettet er fordi at ingen av de store åpen verden spillene, som er f. eks i den mer mainstream gaten som Skyrim og til og med The Witcher 3, faktisk gir et givende innhold. En flott historie så klart, men gameplayet er sløvt. Mye av spillverdenen idag har dessverre delt seg opp mellom store selskap og mindre selskap, de mindre selskapene kjører mer lidenskap i sine spill. Så det skal mye til for et indie company å kjøre på med store åpne spill med samme budsjett som de større selskapene har. De større selskapene som er i dag er et resultat av at de ikke lenger tørr og satse, noen av dem opplevde dårlige tider i sine yngre dager der de var nødt til og endre tilgjengeligheten og eye candy faktoren på sikt. Et selskap som Obsidian som er en blanding av old school gjengen fra Fallout 1 og 2, men med pluss ekstra nye folk idag, gjør at dem har en god finger innen givende gameplay, men som også gir i hvert fall noen lunde tilgjengelighet. De dypper smålig ifra noen hardcore elementer de hadde før merker jeg, men det de er ikke langt ifra.Du kan si at dem er på samme stadie som Bioware var når de ga ut Dragon Age: Origins. Kanskje litt lenger bak en hva Bioware var på den tiden.
  7. Vist du spilte Cyberpunk 2020 er det ikke rart at få spill interesserer lengre.
  8. Selskapet har penger, er populære. Blir mainstream, men det CD project Red skiller seg litt ut med at de lager ekte old school dlc pakker, jeg tror ikke det vil bli forandret. Historien vil være høy kvalitet, men vi så jo på gameplayet at det desverre lener seg mot "simplifisering"(hva nå en du skal kalle det, en verden bygd på at man følger den gule pilen til alle quests, et spill som geleider deg gjennom vanskelige valg), men sånn er markete idag vist man er en stor utvikler. Jo større, jo mer mainstream.
  9. Prøvde og slå av «Auto-centering», men ser ikke ut til å fungere? Noen som har noen tips?
  10. Synst åpnings sekvensen var veldig bra for historie delen. Og en grei måte å lære mekanikkene. Likte veldig godt den begynnelsen, synst det også symboliserer hva tutorial og mestring i etterkant er. Tror bare det er spørsmål om tålmodighet og hvor mye man har tid til å game
  11. Trenger vel ikke si snytt, men at de mista inspirasjonen og at spillet føltest uferdig ut. De vil nok lære av leksa, mangen temaer som var bra da.
  12. Tror du forvirrer Edgar allan poe's drikke problem med Lovecrafts, han fikk kreft. Ja han var depressiv, men ikke alkoholiker. Kul anmeldelse btw!
  13. «Klar, ferdig, sprut!» Hahah, kommer ikke over hvor perverst dette spillet virker til tider. Oh endless puns shall come, future awaits!
×
×
  • Create New...