Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

@Windoge, dette handler om firmware. Tydeligvis er det forskjellige "pipelines" for HDR. Og Samsung har ikke implementert støtte for AMDs "versjon"? Jeg kan ingenting om det, men jeg er en del av Vanguard teamet hos AMD så jeg løftet dette tidlig sommer og Samsung har gitt tilbakemelding til AMD på problemet og har "lovet" en FW oppdatering i slutten av september.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/18/2023 at 3:57 PM, ExcaliBuR said:

Da er G8 HDR buggen med AMD skjermkort logget internt i teamet til AMD så får vi se om det resulterer i noe for "oss" med G8 OLED + AMD + HDR.

AMD er ikkje så raske til å få fikset noe med software akkurat. Kan ikkje skjønne at du orker AMD skjermkort :p

 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (9 timer siden):

AMD er ikkje så raske til å få fikset noe med software akkurat. Kan ikkje skjønne at du orker AMD skjermkort :p

 

Er ikke du for gammel til å være fanboy? Har vært litt krøll på CPU fronten, men med nyeste BIOS så fungerer alt knirkefritt.  På GPU fronten har ikke jeg hatt noe problemer, så at AMD har dårlige drivere er bare tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe feil med bildevaliteten ved min Alienware heller.  Har vært gjennom Panel refresh i vår, og er nok ikke så veldig lenge til neste refresh. Det eneste jeg har å utsette er at den av og til ikke vil ut av dvale. Det lyser på powerknapp, men svart skjerm. Må ta ut og inn stikkontakten for at det skal bli i orden. Skjer ikke så ofte, men irriterende når det skjer. Gidder ikke reklamere, må i såfall skje plagsomt ofte.

Lenke til kommentar
On 8/19/2023 at 6:01 PM, Olsenhower said:

Ikke noe feil med bildevaliteten ved min Alienware heller.  Har vært gjennom Panel refresh i vår, og er nok ikke så veldig lenge til neste refresh. Det eneste jeg har å utsette er at den av og til ikke vil ut av dvale. Det lyser på powerknapp, men svart skjerm. Må ta ut og inn stikkontakten for at det skal bli i orden. Skjer ikke så ofte, men irriterende når det skjer. Gidder ikke reklamere, må i såfall skje plagsomt ofte.

har faktisk opplevd det 1 gang på over 3000 brukstimer. Tok strøm og ok.

Lenke til kommentar
On 8/20/2023 at 10:31 PM, Theo343 said:

har faktisk opplevd det 1 gang på over 3000 brukstimer. Tok strøm og ok.

Ok. Det begynte med smått, så utviklet seg til å skje oftere og oftere for min del. Det skjedde med min første AW3423DW, og fikk deretter ny på reklamasjon. Etter noen måneder fikk den andre skjermen det samme problemet, så endte opp med en tredje skjerm. Den ble solgt, så bruker G8 OLED nå. Det finnes en ganske lang tråd om dette på Dell sitt offisielle forum.

https://www.dell.com/community/en/conversations/alienware-desktops/aw3423dw-does-not-wake-from-standby/647f9f5bf4ccf8a8de426d6f

Ser forresten at Asus nylig annonserte 34" skjermer av gen 2 panelet til Samsung. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/19/2023 at 6:01 PM, Olsenhower said:

Ikke noe feil med bildevaliteten ved min Alienware heller.  Har vært gjennom Panel refresh i vår, og er nok ikke så veldig lenge til neste refresh. Det eneste jeg har å utsette er at den av og til ikke vil ut av dvale. Det lyser på powerknapp, men svart skjerm. Må ta ut og inn stikkontakten for at det skal bli i orden. Skjer ikke så ofte, men irriterende når det skjer. Gidder ikke reklamere, må i såfall skje plagsomt ofte.

Se innlegget mitt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Windoge said:

Ok. Det begynte med smått, så utviklet seg til å skje oftere og oftere for min del. Det skjedde med min første AW3423DW, og fikk deretter ny på reklamasjon. Etter noen måneder fikk den andre skjermen det samme problemet, så endte opp med en tredje skjerm. Den ble solgt, så bruker G8 OLED nå. Det finnes en ganske lang tråd om dette på Dell sitt offisielle forum.

https://www.dell.com/community/en/conversations/alienware-desktops/aw3423dw-does-not-wake-from-standby/647f9f5bf4ccf8a8de426d6f

Ser forresten at Asus nylig annonserte 34" skjermer av gen 2 panelet til Samsung. 

Jepp jeg trodde nesten ikke på det før jeg fikk det 1 gang på min egen etter litt over 3000 timers påslått bruk. Ikke skjedd siden. Men en merkelighet helt klart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Theo343 said:

Jepp jeg trodde nesten ikke på det før jeg fikk det 1 gang på min egen etter litt over 3000 timers påslått bruk. Ikke skjedd siden. Men en merkelighet helt klart.

Mener jeg klaget over dette langt tidligere i tråden, og folk trodde jeg overdrev. 😛

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
1 hour ago, Windoge said:

Ok. Det begynte med smått, så utviklet seg til å skje oftere og oftere for min del. Det skjedde med min første AW3423DW, og fikk deretter ny på reklamasjon. Etter noen måneder fikk den andre skjermen det samme problemet, så endte opp med en tredje skjerm. Den ble solgt, så bruker G8 OLED nå. Det finnes en ganske lang tråd om dette på Dell sitt offisielle forum.

https://www.dell.com/community/en/conversations/alienware-desktops/aw3423dw-does-not-wake-from-standby/647f9f5bf4ccf8a8de426d6f

Ser forresten at Asus nylig annonserte 34" skjermer av gen 2 panelet til Samsung. 

Hvordan funker HDR funksjonene på G8 Oled'en? Den har HGIG sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...