Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, bshagen said:

Det var bare flås. Drakk et par glass med vin i går :p 

Haha så bra! Litt hygge må til.
Her ble det litt HL gaming til sent på natt. Måtte jo kjøpe spillet når jeg så idiotenes ønsker om boikott :D 

And the best part, de verste av dem insisterte på twitter at man heller spiller bloodborn. Et spill basert på Lovecraft universet. Da forstår man at det ikke er mye rasjonelt det de holder på med. No surprises there.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 minutes ago, bshagen said:

Nice! Fornøyd så langt? Kjøper det selv etter første patch. Jeg syns Harry Potter er litt gøy, så gleder meg litt til dette :) 

Kremt.. asså jeg skulle spille så ble jeg sittende å se på en streamer som spilte det isteden 😅 Men fikk fyrt det opp litt i hvertfall så blir det nok mer i dag. Eller om jeg venter til første patch siden det er litt issues ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Useless Lesbian said:

Ja de idiotene ødeleger for alle oss andre, gir oss et dårlig navn de idiotene. Må skaffe meg det spillet selv, vet dere om det supporter ultrawide/hdr?

Vil ikke si at de går så langt som å "gi oss et dårlig navn"/kjøpere av spillet (for å være klar på det). Så oppegående og slagkraftige er de rett og slett ikke :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Useless Lesbian said:

Ville flytte meg vekk fra Windows generelt for Linux hvis jeg ikke trengte det. Sadly Linux har ikke 10 bit eller HDR support enda

Tidligere hadde jeg sterke ønsker om å gå for eks. Ubuntu el. lignende. Testet ut Linux Mint og for en stund siden - Suse, Mandrake, Fedora på klientsiden. Fiklet mye med Wine ol. Men nå er jeg litt mer i "I dont care anymore" - selv med all telemetrien i Windows. Vi får se om det endrer seg i fremtiden.

Nå er jeg der at jeg ønsker å bruke minst mulig tid på slikt og bruker kun tid på det jeg virkelig har lyst til :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 minutter siden):

Absolutt. Men av flere årsaker går jeg ikke for Win11 på denne maskinen ennå.

Du kan laste 11 for så å bytte tilbake om du ikke liker det :) 

EDIT: tilhører også campen som helst skulle brukt noe annet en Windows. Likte Linux Mint godt og brukte det lenge. MacOS er nok kanskje det OSet jeg liker best. Men gaming på disse OSene er jo ikke en ting dessverre :( 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
2 minutes ago, bshagen said:

Du kan laste 11 for så å bytte tilbake om du ikke liker det :) 

Jeg bruker Win11 på flere andre maskiner så det er ikke snakk om å ikke like :) Mer at jeg ikke oppgraderer eller helt spesifikt, ikke reinstallerer maskinen om jeg ikke ser behovet eller nødvendigheten. På denne liker jeg å ha det slik som den er nå forløpig. Kanskje det endrer seg i løpet av 2025.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/5/2023 at 4:59 PM, MuppetOwl said:

Alle mine problemer ble løst med å bruke HDMI istedenfor Display Port, ink dvale problemet :)

Sendte sak om de til Nvidia og de viste det var et problem mot noen skjermer på 40xx serien. Forsto det slik at det skulle komme enda en ny UEFI, DisplayID firmware update etterhvert, men fulgte det ikke noe mer opp siden jeg beholder HDMI 2.1 da det er bedre enn DP 1.4 uansett. 

 

Har du hatt den velkjente buggen som gjør at volumet justerer seg opp uten at du rører fjernkontrollen? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...