Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaling av UW 1440p skjerm til 3070 og Ryzen 7 5800X?

Tenker 120/144 Hz,
men kan gå lavere viss det er nødvendig for å ha alle innstillinger på maks i spill.
(Noen eldre og noen nye spill,  type Division 2 ol.)

Får jeg noe duganes til under 10k eller må jeg åpne opp lommeboka enda mer?

Endret av Malmern
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Mulig å ta det på innboforsikring eller noe?

Fikk tatt det på innbo! Fikk dekket prisen men pga. stygg  egenandel så ble det i realiteten halv pris på ny skjerm. Greit nok, sånt skjer. Surt, men har råd. Hadde nok kjøpt ny til fullpris om det ikke gikk da jeg elsker denne skjermen.

Malmern skrev (35 minutter siden):

Anbefaling av UW 1440p skjerm til 3070 og Ryzen 7 5800X?

Tenker 120/144 Hz,
men kan gå lavere viss det er nødvendig for å ha alle innstillinger på maks i spill.
(Noen eldre og noen nye spill,  type Division 2 ol.)

Får jeg noe duganes til under 10k eller må jeg åpne opp lommeboka enda mer?

Jeg anbefaler fortsatt den jeg har og som du kan se av samtalen over jeg har måttet kjøpte 2 ganger. LG 34GN850-B.

3440x1440p, 144 hz, G-Sync, Freesync, IPS, lav responstid. Og kanskje like viktig er en skikkelig bra kurve. Den føles jevn ut og er ganske svak i forhold til mange andre. 1900R tror jeg det er (høyere tall er svakere kurve). Har prøvd skjermer med 1000R og det ser ganske jævlig ut synes jeg.

Endret av Comma Chameleon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6
On 10/17/2022 at 8:26 PM, Olsenhower said:

Etter nitidig googling er jeg på nippet til å bestille 34GP950G-B. Har allerede Asus PG279Q og 3080. Vurderte i utgangspunktet GN850-B , men etter å ha lest og lest er jeg i tvil om jeg vil ha Gsync-compatible. Hva synes dere? Ønsker ikke 38" eller større da det blir for dyrt. 

Hva endte du opp med? Er den verdt 1700kr ekstra i forhold til 34GN850-B og har den en vifte?

Lenke til kommentar
=Øyvind= skrev (35 minutter siden):

Hva endte du opp med? Er den verdt 1700kr ekstra i forhold til 34GN850-B og har den en vifte?

Jeg sitter ennå i tenkeboksen og lener mer mot QD Oled til Alienware. Men er ikke helt sikker, til å bli sprø av. Er noen forhåndsregler en må ta med oled for å forhindre burn in, men det blir nok en vanesak. Men mtp spørsmålet ditt; jeg synes hvertfall den er verdt 1700 kr ekstra bare fordi den har Gsync-ultimate. 850-B har freesync og Gsync-compatible.

Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (7 minutter siden):

Men mtp spørsmålet ditt; jeg synes hvertfall den er verdt 1700 kr ekstra bare fordi den har Gsync-ultimate. 850-B har freesync og Gsync-compatible.

Den er jo NVIDIA Certified og jeg vil nok tro du skal slite med å merke forskjell på den og en som er G-Sync Ultimate. Jeg har hatt full G sync før og merker ikke at min 850-B er noe som helst dårligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

G-sync ultimate drar med seg noen krav som merkes - deriblandt skikkelig HDR med krav til lysstyrke og ytelse. I praksis må det til lokaldimming på skjermer med LCD-teknologi for å oppnå ultimate-sertifisering. Standardmodulen for g-sync ultimate inkluderer også en driver for FALD, så det er ganske vanlig å finne det på skjermer med ultimate-sertifisering.

Men det går jo bare på HDR... tar man bort det så står man igjen med hvor godt adaptivt sync fungerer. Forskjellen mellom "Vanlig" g-sync og ikke-gsync/"g-sync Kompatibel" er ikke nødvendigvis merkbar, kommer helt ann på hvor god alternativ adaptiv refreshrate er gjort med akkurat de løsninger som er valgt.

Displayvesa HDR-sertifiseringer indikerer også HDR-ytelse, og dersom HDR er viktig ville jeg tatt en titt på hva de ulike nivåene der krever.

Noen som har klart å finne ut av hvorvidt 34GP950G-B har vifte? Har begynt å få litt småproblemer med min pg348 og må se meg om etter alternativer... (1-2 cm med linjer/flicker/støy nederst på skjermen når den har vært kald og skrus på. Går bort etter noen minutter... Kjent problem, og kan visst bli verre etterhvert...)

Lenke til kommentar
4 hours ago, Jann - Ove said:

Hjelper ikke om den er nærmest lydløst. Vifte er 100% uaktuelt i en skjerm, og uønsket ellers for min del... har passiv vannkjøling og herlig lavt støygulv ellers.

Må jeg, så kan jeg finne på å kutte vifta i en skjerm med vifte, men det er jo nesten for dumt.

Ser ut som du bruker headset da :p Sikkert lukket også :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
23 hours ago, Jann - Ove said:

Hjelper ikke om den er nærmest lydløst. Vifte er 100% uaktuelt i en skjerm, og uønsket ellers for min del... har passiv vannkjøling og herlig lavt støygulv ellers.

Må jeg, så kan jeg finne på å kutte vifta i en skjerm med vifte, men det er jo nesten for dumt.

Vurderte diverse DIY-løsninger selv når jeg hadde en 38GL950G med irriterende vifte. Men de fleste legger ikke merke til denne, så det er nok ikke en dårlig skjerm.

Takk for info rundt G-Sync Ultimate. Har hatt problemer med Freesync tidligere på noen skjermer, men regner med 34GN850 var et greit kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Mulig dette er litt OT, men gjelder jo 34" UW.
Har en Predator 34" som jeg i dag kjører på en relativt primitiv monitor arm. Det irriterer meg at det er styret å justere høyde på den osv, så jeg vurderer å gå over til en gassarm. Er det noen "standard anbefalinger" her for hhv 1 og 2 skjermer? Har 1 skjerm i dag, men har vurdert å gå for en ekstra etterhvert så begge alternativer er bra. 

Lenke til kommentar
tjwesterby skrev (På 9.11.2022 den 10.30):

Mulig dette er litt OT, men gjelder jo 34" UW.
Har en Predator 34" som jeg i dag kjører på en relativt primitiv monitor arm. Det irriterer meg at det er styret å justere høyde på den osv, så jeg vurderer å gå over til en gassarm. Er det noen "standard anbefalinger" her for hhv 1 og 2 skjermer? Har 1 skjerm i dag, men har vurdert å gå for en ekstra etterhvert så begge alternativer er bra. 

Har selv 3 stk av Komplett sin egen Igloo gass arm etter anbefaling tidligere i denne tråden, og har fungert helt utmerket. Har 1 pr skjerm i stedet for 1 dobbel, syntes det ser bedre ut med ett feste ca midt på skjermen, enn mellom 2. Fordelen med den er at du kan velge om du skal feste på bordplaten, eller med skrue igjennom. Jeg tok sistnevnte og aldri hatt problemer, men det er ikke anbefalt hvis man har lett Ikea plate som er luft og papp inni uten om i rammen rundt.

Eneste irriterende, hadde nok vært på alle armer, er at på de 2 MSI skjermene jeg har så har de ett idiot design som gjør at VESA festet ikke har ett firkantet hull, slik at jeg måtte ha mellomstykke og lenger skruer for å få festet, da festet ikke gikk helt inn i hullet. På min LG UW var det ikke noe problem. Går bra med trykk DP kabel, samt HDMI, strøm og USB i kabelkanalen som henges på den også.

https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/skjermstativ-og-skjermfeste/iiglo-mantis-monitor-arm-med-usb

Prisen nå er bra. Normalt så har den ligget på 999,- og ofte vært på tilbud til 790,- som jeg ventet og kjøpte de på.

Har hatt de nå i godt over 2 år eller lenger hvis jeg ikke husker feil, og enda ikke oppdaget noe siging eller problemer med de.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (14 timer siden):

I morgen kommer denne til meg:
Dell 34" Skjerm Alienware AW3423DW QD-OLED Curved Gaming Monitor - Hvit - 1 ms NVIDIA G-Sync Ultimate

Håper den ikkje bråker :p

Har siklet på denne, har du mulighet å gjøre meg en liten tjeneste når du får den, og måle hullet for VESA festet?

På bilder så ser det smalt ut i bredden, og hvis selve VESA brakketten bygger litt mye så kan det bli problemer, selv om skruene står på riktig avstand.

Lenke til kommentar
1 hour ago, AndersT2 said:

Har siklet på denne, har du mulighet å gjøre meg en liten tjeneste når du får den, og måle hullet for VESA festet?

På bilder så ser det smalt ut i bredden, og hvis selve VESA brakketten bygger litt mye så kan det bli problemer, selv om skruene står på riktig avstand.

Har gassarm som jeg skal bruke, så den MÅ passe :p

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (3 timer siden):

Har siklet på denne, har du mulighet å gjøre meg en liten tjeneste når du får den, og måle hullet for VESA festet?

På bilder så ser det smalt ut i bredden, og hvis selve VESA brakketten bygger litt mye så kan det bli problemer, selv om skruene står på riktig avstand.

Det er en brakett som passer i hullet som gjør skjermen vesa kompatibel. Har den på gassarm selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...