Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, Nizzen said:

Min feil. Litt vanskelig å vite med like navn.

Ja, de, Samsung, gjør det ikke enkelt for oss. 

Men likevel og til tross for de vanlige feilene dems med kvalitetssikring, så ser denne skjermen veldig spennende ut. 

Det at den ikke har gsync modul er i mine øyne bare positivt da man får hdmi 2.1 og ikke minst DSC over DP.  Man lever bare én gang og når som helst kan man falle død om, hehe.

 

TLDR: jeg fikk smaken på hdr i spill av G7en for et par år siden men det er kun entry level. Mååå oppleve ekte hdr nå. Men ikke bare det, pixel respons og fargerom som OLED kan vise ❤️ Håper bare QD OLED vil kunne øke lysstyrken nok til at det blir himmelsk bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Nizzen said:

Er den søppel? Jeg har ikkje testet den :)

Virker som mange er fornøyde med skjermen. Vennligst forklar, så slipper noen å gå på en "blemme"

Skjermen er ikke søppel. Vel. Utenom det å vise tekst 

Det er modulen som er utdatert søppel med begrensninger i form av ingen HDMI 2.1 ei heller DSC over DP. Og ikke minst en vifte, som heh... Ikke er av kvalitet engang og kan, ikke nødvendigvis må, men kan lage lyd og eller vil på sikt lage lyd.

 

Modulen er som Jensen sitt ego etter korona: utdatert og blåst opp.

Lenke til kommentar
52 minutes ago, KimRL said:

Skjermen er ikke søppel. Vel. Utenom det å vise tekst 

Det er modulen som er utdatert søppel med begrensninger i form av ingen HDMI 2.1 ei heller DSC over DP. Og ikke minst en vifte, som heh... Ikke er av kvalitet engang og kan, ikke nødvendigvis må, men kan lage lyd og eller vil på sikt lage lyd.

 

Modulen er som Jensen sitt ego etter korona: utdatert og blåst opp.

Så du har testet skjermen altså. Da er du en av de heldige som bestillte tidelig...

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Så du har testet skjermen altså. Da er du en av de heldige som bestillte tidelig...

Har hatt den i noen måneder selv. Helt fantastisk skjerm (spesielt hdr), men den er som nevnt ikke egnet til produktivitet mtp tekst renderinga og den g-sync vifta kan være irriterende hvis resten av systemet er stille

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil gjerne anbefale denne utvidelsen til Chrome/Brave, som gjør at du kan se på youtube og andre streaming-sider uten å ha noe interface rundt videoen. Det blir altså en slags "fullscreen", men bare på halve skjermen, så du kan jobbe på den andre delen. Du kan også resize dette vinduet, så du kan ha en liten "tv" nederst på skjermen om du vil det, som legger seg over andre vinduer, slik at du kan se på dette mens du jobber med andre ting. Er så utrolig fornøyd med denne :)

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

*Tror* ikke du trenger en utvidelse for den funksjonaliteten 🤔 Mener det er en eksponert funksjon i Chrome. Vivaldi har denne på som default vet jeg, ihvertfall tilsvarende.

Men jeg ser at i 2020 så er kommentarene at utvidelsen gjør funksjonaliteten bedre.

https://support.google.com/chromebook/thread/55646711/how-can-i-actually-use-the-floating-video-feature?hl=en

Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 28.9.2022 den 22.27):

Hva er den store forskjellen, sånn rent praktisk? Kompitabel va Ultimate? 

Jeg er litt usikker da jeg ikke har prøvd kompatibel. Har kun hatt G-sync. Men den nye versjonen skal visstnok støtte konsoller også. VRR opp til 120hz for konsoller. Jeg bruker G-sync sjelden, så for meg betyr det ikke så mye.

Og det er litt forskjell på inputs. 2 dp input og 1 HDMI input på den nye. Motsatt på den gamle, mener jeg.

Andre forskjeller er en ny joystick for at menyen skal bli lettere å navigere i.

Ser for meg at dette kan være et bedre valg for en del folk.

Lenke til kommentar
djorgen skrev (På 24.9.2022 den 14.18):

Ser tråden gjelder 34" Ultrawide, men siden det er helg skal jeg pushe grensene litt og melde at jeg denne uken kjøpte en LG 38" Ultrawide (38GN950) da Elkjøp hadde et godt tilbud på den. Flott skjerm altså! Kom fra en Asus 27" og det er virkelig natt/dag forskjell. Den nye har HDR600, IPS, så ikke den beste kontrasten, men i spill som ikke (kun) har mørke partier så funker HDRen veldig bra! Cyberpunk ser helt rått ut, og Flight Simulator + 38" Ultrawide er som hånd i hanske. :D

Gikk noen runder mtp. å gå for f.eks. LG C2 42" eller AW 34" (OLED) men etter å ha nilest reviews på blant annet Rtings gikk jeg for nevnte 38". For mitt bruk, med miks av hjemmekontor og gaming, så var LGen det rette valget. 🙂

Satt og funderte lenge på c2 og aw34 sjæl, men endte opp med 38" (37'5) LG 950 etter å ha lest denne brannfakkelen. Det ble veldig bra.  Overraskende hvor fort jeg synes 34" begynte å bli litt for lite arbeidsplass.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (7 timer siden):

Du kan jo reklamere på den?

Hvordan da? Det er ikke en produksjonsfeil, selv om skjermen i seg selv ikke har noen sprekker så er det jo en skade i selve LCD-panelet som må ha kommet av noe ytre. Klarer ikke helt se hvordan butikken skal godkjenne dette som en defekt som ikke er forårsaket av meg.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Hvordan da? Det er ikke en produksjonsfeil, selv om skjermen i seg selv ikke har noen sprekker så er det jo en skade i selve LCD-panelet som må ha kommet av noe ytre. Klarer ikke helt se hvordan butikken skal godkjenne dette som en defekt som ikke er forårsaket av meg.

Visste ikke at det var du som hadde skadet den

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvordan det oppsto, men utifra mønsteret og den sprukket glass-looken nede så ser det absolutt ut som en ytre skade og derfor jeg tipper at det er noe som har hendt her i huset. Hadde det kun vært stripene vertikalt så hadde jeg kanskje tippet produksjonsfeil.

Jeg ville nå prøvd å reklamere uansett. Kan hende det er en produksjonsfeil. Verste som kan skje er at de ikke godtar den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...