Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

41 minutes ago, CavemaNz said:

LG C2 42" OLED til 8990 på Elkjøp fra i morgen. Mer skjerm for pengene enn det skal du lete lenge etter. Knallfornøyd med min :)

Det er vel mere TV enn skjerm, siden den er så stor :D

Tv'n er sykt digg å se på, det er det ingen tvil om. Ble for stor for min del. Nabojenta gamer på den tv'n med xbox series X og COD/fortnite :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 (takk for meg) skrev (2 timer siden):

Absolutt en meget god skjerm/TV. Men som flere reviewers nevner så blir den ikke et alternativ for Alienware sin. Da har man andre ønsker :)
 

Er man ute etter "monitor" utgave så har Asus sin samme panel som LG C2. Men også denne blir da et annet type produkt.

 

Jeg droppa C2 pga. bakgrunnsbelysning i stua, samt behov for ekstra programmer og styr for at den skal oppføre seg som en PC skjerm. Håper på Asus sin på tilbud, som har matt skjerm og monitor funksjoner som passer PC. Men ser butikkene har lite inne av den, så blir neppe noe tilbud med det første. 

Men jeg tror en god 38" UW Oled hadde gjort seg også, er det noen i markedet som er aktuelle?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 16.11.2022 den 17.44):

Det er vel mere TV enn skjerm, siden den er så stor :D

Tv'n er sykt digg å se på, det er det ingen tvil om. Ble for stor for min del. Nabojenta gamer på den tv'n med xbox series X og COD/fortnite :p

Du solgte den til nabojenta eller hadde du den kanskje ikke? Usikker på hva du mener. Hva var eventuelle grunner til at du bytta den ut?

Hvor langt sitter du fra skjermen? 

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
4 minutes ago, OddZen said:

Ok, bare for å være sikker på at jeg foratår deg korrekt. Du har prøvd 42" fra LG og den ble for stor på 80 cm?

På hvilken måte var den for stor?

Er i tenkeboksen selv og sitter på ca. samme avstand. 

Ja har testet den og den ble for stor i størrelse, og så er jeg EKSTREMT glad i ultrawide :D

Lenke til kommentar
1 hour ago, AndersT2 said:

Godt jeg ikke trykket kjøp på Dell, venter til DWF versjonen kommer. Vil nok ikke merke store forskjellen, men litt billigere og litt bedre ser det ut til.

Jeg opplyste om DWF og 200$ lavere pris for et par siden siden men den er hovedsaklig aktuell hvis man vil ha freesync kontra g-sync ultimate (som er årsaken til at flere av oss kjøper DW). Mangel på FW oppdateringsmulighet på DW er heller ingen dealbreaker for meg. At den har 1 vifte kontra 2 og redesignet ventilasjon er heller ikke noe problem så lenge DW ikke er problematisk for de som har testet den der. Hva som ellers skulle være "bedre" med DWF vet jeg ikke.

For meg veide g-sync ultimate tyngre enn å vente på freesync utgaven.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Quakecry said:

Kjipe med ultrawide er at det gjør det vanskelig å ta bilder / video siden det vil bare se rart ut for folk på normale skjermer.. 

Hehe. Aldri slått meg slik de 6 årene jeg har hatt en 38" 21:9 skjerm. Har tatt mye video/recording i Teams og litt via nvidia shadowplay når det er "låste" zoom sesjoner med leverandører el. (aldri av folk men av faglig innhold for notatverdi). Teams er jo greit, det følger vinduet og ikke skjermen. 

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
On 11/10/2022 at 9:47 PM, Nizzen said:

I morgen kommer denne til meg:
Dell 34" Skjerm Alienware AW3423DW QD-OLED Curved Gaming Monitor - Hvit - 1 ms NVIDIA G-Sync Ultimate

Håper den ikkje bråker :p

Hei. Eg spiller ikke så mye high end spill, kun dota2 hehe. Men tror du denne skjermen vil gi en god opplevelse likevel? En skjerm er mye mer enn bare hertz og oppløsning slik eg har forstått det. Spesielt fargebildet eg vurderer. De sier OLED skjerm er noe helt eget.
Kanskje dette vil også komme til gode i gamle spill som Dota2.
Eg spør ikke om det er verdt prisen, men om du tror det er merkbar forskjell fra vanlig skjerm til en slik.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, hatredFan911 said:

Hei. Eg spiller ikke så mye high end spill, kun dota2 hehe. Men tror du denne skjermen vil gi en god opplevelse likevel? En skjerm er mye mer enn bare hertz og oppløsning slik eg har forstått det. Spesielt fargebildet eg vurderer. De sier OLED skjerm er noe helt eget.
Kanskje dette vil også komme til gode i gamle spill som Dota2.
Eg spør ikke om det er verdt prisen, men om du tror det er merkbar forskjell fra vanlig skjerm til en slik.

Jeg kjøper ikke skjermen pga. hertz og oppløsing men pga. de andre egenskapene du nevner. 175Hz er bare en bonus (hadde klart meg lenge med 120-144Hz) og jeg går ned på oppløsning fra 3840x1600 til 3440x1440 for å få ekstrem bildekvalitet på spill og multimediainnhold. (Den gamle er nok bedre til kontorarbeid).

Hvor mye forskjell man merker er veldig avhengig av hvilken skjerm man hadde før.

 

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Jeg kjøper ikke skjermen pga. hertz og oppløsing men pga. de andre egenskapene du nevner. 175Hz er bare en bonus (hadde klart meg lenge med 120-144Hz) og jeg går ned på oppløsning fra 3840x1600 til 3440x1440 for å få ekstrem bildekvalitet på spill og multimediainnhold. (Den gamle er nok bedre til kontorarbeid).

Hvor mye forskjell man merker er veldig avhengig av hvilken skjerm man hadde før.

 

Takk for svar, det var egentlig dette svaret eg håpte på og. Eg har ikke TV, ønsker det heller ikke, men pcbordet går på hjul, så eg drar det foran sofaen og ser på en 34" i en avstand som gjør at eg ikke trenger noe større skjerm. Så dette blir i så fall en spillskjerm og en tvserie/film skjerm.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...