Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Synd den ikke er 38" da hadde jeg slått til med en gang 😮

EDIT:
Ved nærmere ettertanke så kanskje det å gå ned fra 38" for vesentlig bedre bilde og egenskaper ikke er noe tap uansett hmm. Hadde ikke du også en 38" før @Nizzen

Er min 3. 34" 3440x1440.

Første gen Acer 3440x1440 120hz, Lg 950f og nå 1. Gen 3440x1440 oled.

 

Aldri hatt 38".

 

Max settings trenger hardware i dette spillet 😅

20221112_152933.thumb.jpg.542b96e0398e1b8b0ae13bc9c56062a7.jpg

Endret av Nizzen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 (takk for meg) said:

Fornøyd i BF også? I MW2 får jeg ca. 160FPS (med ram på XMP) i 3840x1600. Å gå ned i oppløsning vil nok gi meg litt mer.
Hvordan er skrivebord og tekst?

Tekst og slikt virker meget bra! Rett og slett fornøyd :)
Ikkje hørt noe vifte, så faktisk usikker på om det er noen vifte i skjermen :p

Lenke til kommentar
11 minutes ago, bshagen said:

Noen som har testet ut Better Cleartype Tuner sammen med Alienware-skjermen? Skal visstnok fikse endel av problemene med tekst mtp pixel layouten. Contrast skal settes til 2200 og man setter den i RGB-mode

Kilde? Bare noe jeg kom over på r/monitors

https://github.com/bp2008/BetterClearTypeTuner

Ser ikkje noe problemer med tekst. Hva er egentlig problemet? :p

Lenke til kommentar

Er sikkert noen enkle sjekker på høyde og bredde som blir lurt av at skjermen er så mye mer bred enn høy.

En normal scaling-rutine burde kunne ta høyde for dette og i det minste scale bildet til 1440p siden skjermen er bred nok i massevis.

Det er ikke noe tredjeparts-software du kan bruke for dette, eller bare sette skjermen i en mer Via-vennlig modus midlertidig ?

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Er sikkert noen enkle sjekker på høyde og bredde som blir lurt av at skjermen er så mye mer bred enn høy.

En normal scaling-rutine burde kunne ta høyde for dette og i det minste scale bildet til 1440p siden skjermen er bred nok i massevis.

Det er ikke noe tredjeparts-software du kan bruke for dette, eller bare sette skjermen i en mer Via-vennlig modus midlertidig ?

Jeg likte teorien din, så jeg endret oppløsning til 3440x1440 med et program som heter CRU (skjermen er egentlig 5120x1440). Men har samme problemet da. Er det noen som får til å spille av viaplay-filmer uten svart ramme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...