Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Skal snart sette i stand hjemmekontoret og trenger en skjermanbefaling. Casual gaming, foto og Illustrator bruk på hobby basis og vanlig hjemmekontor bruk. Anbefalinger innenfor Ultrawide 34" 1440p? Kan ikke forsvare å blåse 12k på LG sin drømmeskjerm, så jeg er på jakt etter noe innenfor litt hyggeligere prisrammer. Finn.no er ett alternativ, men vil gjerne få noen tips på modell først og fremst. Skal drives av ett GF 970.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gled deg!

 

Gleder meg som et lite barn på juleaften.  :tease:

 

Håper bare jeg slipper å kjøpe ny pult.  :ohmy:

 

Ideelt sett skulle man kanskje hatt et stativ på denne. Synes den foten ser veldig klumpete ut og det er vel heller ikke mulig å rotere skjermen ved basen. Noe jeg synes man kunne forventet til denne prisen. Men det er litt vanskelig å montere stativ på denne pulten (tykk plate + åpning for kabel på bakre del av pulten), så derfor blir den stående på fot i starten i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg som et lite barn på juleaften. :tease:

 

Håper bare jeg slipper å kjøpe ny pult. :ohmy:

 

Ideelt sett skulle man kanskje hatt et stativ på denne. Synes den foten ser veldig klumpete ut og det er vel heller ikke mulig å rotere skjermen ved basen. Noe jeg synes man kunne forventet til denne prisen. Men det er litt vanskelig å montere stativ på denne pulten (tykk plate + åpning for kabel på bakre del av pulten), så derfor blir den stående på fot i starten i hvert fall. :)

Iiglo gassarm kommer typisk til 499kr på black friday @komplett :p

Lenke til kommentar

Gleder meg som et lite barn på juleaften.  :tease:

 

Håper bare jeg slipper å kjøpe ny pult.  :ohmy:

 

Ideelt sett skulle man kanskje hatt et stativ på denne. Synes den foten ser veldig klumpete ut og det er vel heller ikke mulig å rotere skjermen ved basen. Noe jeg synes man kunne forventet til denne prisen. Men det er litt vanskelig å montere stativ på denne pulten (tykk plate + åpning for kabel på bakre del av pulten), så derfor blir den stående på fot i starten i hvert fall. :)

 

Fot er alltid noe herk uansett, så bare å kjøpe seg et stativ. 

 

U4919DW veier litt, så det er kjekkest med gassarm. 

 

Anbefaler https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/iiglo-skjermfeste-gassarm-gm100#

Endret av DiskusjonBrukerenMin
Lenke til kommentar

Og der kansellerte Komplett hele ordren min faktisk. Begrunnelse var at leverandør ikke klarte å skaffe skjermen :(

Jeg hadde samme problem med Komplett da jeg bestilte 2080 ti hos dem. Hadde forhåndsbestilt timen etter RTX var avduket.

 

Komplett utsatte, og utsatte orderen min, helt til de plutselig kansellerte den uten å si fra eller gi begrunnelse. Kjipeste var at jeg så at andre nettbutikker fikk det på lager, samtidig som komplett bare utsatte og lovte at det hadde det inne om bare noen dager.

 

Tok vel derfor 3 mnd før jeg fikk det, og hadde fått kortet tidligere om jeg ikke hadde forhåndsbestilt men kun stått i kø som alle andre på hvilken som helst annen butikk.

 

Noen ganger er systemet til komplett uproft og amatørmessig dessverre.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Iiglo gassarm kommer typisk til 499kr på black friday @komplett :p

 

Nice! :) Får se om jeg greier å vente til da.

 

Fot er alltid noe herk uansett, så bare å kjøpe seg et stativ. 

 

U4919DW veier litt, så det er kjekkest med gassarm. 

 

Anbefaler https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/iiglo-skjermfeste-gassarm-gm100#

 

Men nå argumenterte jeg jo delvis mot å kjøpe 49" for å slippe stativ og å slippe å bruke penger på stativ. :p

 

Men greier den armen en så stor skjerm? Står maks 9 kg. Fraktvekt på Dell-skjermen er jo 26,43 kg. Så da antar jeg at skjermen veier i hvert fall 20 kg.

 

Må stativet faktisk skrues gjennom pulten? Eller bruker du klemme?

 

Jeg har en pult som er oppbygd og har total høyde 12 cm. Ser at maksimum høyde for klemmen er angitt til 12 cm. Så kanskje det går akkurat.

 

Nå har beistet ankommet posten, så får håpe jeg greier å hente den med meg hjem i dag. Har pådratt meg senebetennelse i armene, så uvisst om jeg greier få den med meg alene.

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Nice! :) Får se om jeg greier å vente til da.

 

 

Men nå argumenterte jeg jo delvis mot å kjøpe 49" for å slippe stativ og å slippe å bruke penger på stativ. :p

 

Men greier den armen en så stor skjerm? Står maks 9 kg. Fraktvekt på Dell-skjermen er jo 26,43 kg. Så da antar jeg at skjermen veier i hvert fall 20 kg.

 

Må stativet faktisk skrues gjennom pulten? Eller bruker du klemme?

 

Jeg har en pult som er oppbygd og har total høyde 12 cm. Ser at maksimum høyde for klemmen er angitt til 12 cm. Så kanskje det går akkurat.

 

Nå har beistet ankommet posten, så får håpe jeg greier å hente den med meg hjem i dag. Har pådratt meg senebetennelse i armene, så uvisst om jeg greier få den med meg alene.

Gleder meg til å høre hva du synes! Kan friste med en så stor skjerm pga. "produktivitet" ;) 

Lenke til kommentar

Gleder meg til å høre hva du synes! Kan friste med en så stor skjerm pga. "produktivitet" ;)

 

Skal gi en tilbakemelding på hva jeg synes. :)

 

Har hatt en kvasi-løsning til nå som har fungert bra. 2 x 24 " (1920x1080) + laptop, men de to skjermene har litt ulik bildekvalitet og laptopskjermen blir også litt kvasi siden den står litt dårlig orientert og naturligvis er en helt annen størrelse. Og selv med så mye skjermplass har jeg savnet litt ekstra plass slik at jeg kan ha 'alt' åpent samtidig. Så dette blir forhåpentligvis en mer 'produktiv' løsning.

Lenke til kommentar

Nice! :) Får se om jeg greier å vente til da.

 

 

Men nå argumenterte jeg jo delvis mot å kjøpe 49" for å slippe stativ og å slippe å bruke penger på stativ. :p

 

Men greier den armen en så stor skjerm? Står maks 9 kg. Fraktvekt på Dell-skjermen er jo 26,43 kg. Så da antar jeg at skjermen veier i hvert fall 20 kg.

 

Må stativet faktisk skrues gjennom pulten? Eller bruker du klemme?

 

Jeg har en pult som er oppbygd og har total høyde 12 cm. Ser at maksimum høyde for klemmen er angitt til 12 cm. Så kanskje det går akkurat.

 

Nå har beistet ankommet posten, så får håpe jeg greier å hente den med meg hjem i dag. Har pådratt meg senebetennelse i armene, så uvisst om jeg greier få den med meg alene.

 

Jeg bruker den armen med U4919DW. 

 

Den veier overhodet ikke så mye, den veier 11.4 og det fungerer fint. Bruker klemme. 

 

Kjempekult at den har kommet fram. 

Endret av DiskusjonBrukerenMin
Lenke til kommentar

Jeg bruker den armen med U4919DW. 

 

Den veier overhodet ikke så mye, den veier 11.4 og det fungerer fint. Bruker klemme. 

 

Kjempekult at den har kommet fram. 

 

Nice. Får se hvordan den rigger på pulten, men det blir vel til at jeg kjøper en arm. Regner med foten gjør at den kommer ganske langt frem på pulten, så da kan arm nesten bli en nødvendighet for å få den lenger mot veggen.

 

Men jeg ser nå at total høyde på pulten er 14 cm (stålramme med "skuffepult") og ikke 12 cm, så jeg får vel ikke festet det stativet der - uten at jeg eventuelt skrur gjennom pulten. Og kanskje selv ikke da. 

 

Ellers er beistet i hus, men foreløbig i esken. Måtte låne en tralle av posten for å få den hjem. Hva er det jeg har gjort nå, var det første jeg tenkte når jeg så pakken.  :)  

Lenke til kommentar

Nice. Får se hvordan den rigger på pulten, men det blir vel til at jeg kjøper en arm. Regner med foten gjør at den kommer ganske langt frem på pulten, så da kan arm nesten bli en nødvendighet for å få den lenger mot veggen.

 

Men jeg ser nå at total høyde på pulten er 14 cm (stålramme med "skuffepult") og ikke 12 cm, så jeg får vel ikke festet det stativet der - uten at jeg eventuelt skrur gjennom pulten. Og kanskje selv ikke da. 

 

Ellers er beistet i hus, men foreløbig i esken. Måtte låne en tralle av posten for å få den hjem. Hva er det jeg har gjort nå, var det første jeg tenkte når jeg så pakken.  :)  

 

Ja, en slik arm eller veggfeste er helt nødvendig. Skjermen tar hele pulten om ikke.  :p 

 

Lenke til kommentar

Hvordan er denne skjermen opp imot deres "beste" skjermer om man bare spiller Xbox One X (CoD)

Svive 35" Curved gamingskjerm Pyx3440x1440 VA, 100hz, 2ms, 2000:1, FreeSync, 3xHDMI/DP - https://www.komplett.no/product/1077847/gaming/gamingskjermer/svive-35-curved-gamingskjerm-pyx#productinfo

 

Er f.eks LG 34" LED Curved 34GK950G-B3440x1440 IPS, 120hz, 1ms MBR, G-SYNC, 10000:1, HDMI/DP mer verdt dobbel pris?

https://www.komplett.no/product/1127537/datautstyr/skjermer/skjermer/lg-34-led-curved-34gk950g-b#

Lenke til kommentar

Det er 1440P, altså 2560x1440 den støtter. Ultrawide vil ikke fungere.

Jeg var usikker, så jeg sendte og en mail til komplett og spurte om Svive 35" Curved gamingskjerm Pyx3440x1440 VA, 100hz, 2ms, 2000:1, FreeSync, 3xHDMI/DP ville takle å spille sammen med Xbox uten sorte sider, og fikk dette svaret(istedenfor å kjøpe skjerm, få den sendt til meg, for at jeg skal se selv de sorte sidene, for så sende den tilbake igjen):

 

 

Hei.

Skjermen er i 1440p format, så dette burde ikke være et problem.

 

Du kan endre oppløsning i innstillingene på Xboxen og normalt vil Xboxen kjenne igjen oppløsningen til skjermen den er koblet i.

 

Skulle det være nødvendig å endre kan du følge stegene i lenken under:

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/adjust-display-settings

 

Så nå er jeg vel tilbake til start igjen....

Lenke til kommentar

Jeg var usikker, så jeg sendte og en mail til komplett og spurte om Svive 35" Curved gamingskjerm Pyx3440x1440 VA, 100hz, 2ms, 2000:1, FreeSync, 3xHDMI/DP ville takle å spille sammen med Xbox uten sorte sider, og fikk dette svaret(istedenfor å kjøpe skjerm, få den sendt til meg, for at jeg skal se selv de sorte sidene, for så sende den tilbake igjen):

 

 

Så nå er jeg vel tilbake til start igjen....

Da skal jeg gi deg svaret. Det er enkelt, nei. Xbox one støtter ikke 21:9 format.

 

Det eneste som skjer er at man kan strekke vinduet, men den kan ikke rendre i 21:9. Xbox one er låst til 16:9 format, dessverre.

 

Spørre på komplett blir det samme som å spørre kassedama på kiwi. Stort sett lik kompetanse. Iværtfall av de jeg har møtt på supporten så kan man lure om de faktisk har noe som helst kompetanse på området. Virker mer ut som de bare gjetter og antar ting, men egentlig ikke har snøring.

 

Men jeg har prøvd xbox one på skjermen min, og de sorte barene på siden er der, med mindre du strekker bilder, og da ser det ikke så veldig bra ut.

 

At xbox one støtter 1440p, betyr at den kan rendre i 2560x1440 oppløsning. Skal du fylle en 3440x1440 skjerm er du nødt til å strekke bilde.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...