Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! :)

 

Hvorfor er det ikke flere som gjør dette til PC-bruk? Det eneste jeg tenker er at det kanskje blir litt høyt? Jeg ønsker heller å utvide plassen i bredden. 

 

Også bra tips vedr. NRK. ;)

 

Bare å kikke på Barnacules Nerdgasm på youtube, har 3stk 50" som PC skjermer.

Men det er som du nevner at det blir litt høyt, og at det er bedre å utvide i bredden. 43" funker nok ok, men du må nok 1meter eller litt mer unna for at det ikke skal bli for stort til PC bruk. har 49" selv som nevnt på hobbyrom, og valgte det fremfor monitor da den var enkel å kunne benytte til netflix i bakgrunnen når jeg driver med annet (Innebygd uten å behøve ekstra utstyr), og langt billigere enn en PC monitor av litt størrelse.

Lenke til kommentar

Er ikke noen med en 32:9 her da?

Har denne https://www.komplett.no/product/1119314/gaming/gamingskjermer/samsung-49-led-lc49rg90ssuxen?offerId=KOMPLETT-310-1119314

 

Er en helt ok skjerm. Typisk LCD med masse backlight bleed og sølvsvart. Ikke spesielt raske pixler, så det blir grøtete ved raske bevegelser. HDR fungerer, men er langt i frå overbevist. Med HDR så blir backlight bleed på latterkrampenivå, er jo som en lampe blir skrudd på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Bare å kikke på Barnacules Nerdgasm på youtube, har 3stk 50" som PC skjermer.

Men det er som du nevner at det blir litt høyt, og at det er bedre å utvide i bredden. 43" funker nok ok, men du må nok 1meter eller litt mer unna for at det ikke skal bli for stort til PC bruk. har 49" selv som nevnt på hobbyrom, og valgte det fremfor monitor da den var enkel å kunne benytte til netflix i bakgrunnen når jeg driver med annet (Innebygd uten å behøve ekstra utstyr), og langt billigere enn en PC monitor av litt størrelse.

 

Så den videoen nå. Ser litt overkill ut, men så er det jo 3 skjermer også. :) 

Lenke til kommentar

Du betaler for cutting-edge, så det er ikke mye for pengene, men sånn er det når man skal ha det nyeste. 

 

Men det finnes ingen andre alternativer som kan erstatte denne skjermen. Alt er på en flate uten forstyrrelser eller irritasjoner som kanter mellom skjermer.

 

Jeg har ingen problemer med å forsvare prisen på denne, ikke minst så er det 60 dagers åpent kjøp.  

 

Aight. :) 

 

Noen tanker om 2 x 27" versus 49"? 

 

Det største ankepunktet mot 2 x 27" for min del er at jeg helst ønsker å sentrere min hovedarbeidsflate foran meg og bruke periferien til mindre viktige ting. Skal jeg få til det med 2 x 27", så må jeg lage meg et oppsett hvor jeg har 27" som hovedskjerm og resten til venstre eller høyre.

 

Er litt i tenkeboksen, men vurderer å bare fleske til med 49". 

Lenke til kommentar

Aight. :)

 

Noen tanker om 2 x 27" versus 49"? 

 

Det største ankepunktet mot 2 x 27" for min del er at jeg helst ønsker å sentrere min hovedarbeidsflate foran meg og bruke periferien til mindre viktige ting. Skal jeg få til det med 2 x 27", så må jeg lage meg et oppsett hvor jeg har 27" som hovedskjerm og resten til venstre eller høyre.

 

Er litt i tenkeboksen, men vurderer å bare fleske til med 49". 

 

2x27 er et helt annet format og er ikke sammenlignbart. Hadde bare klint til, så kan du som sagt, levere tilbake om du ikke blir fornøyd. 

 

En ting er sikkert, utviklingen beveger seg mot retning en arbeidsflate. 

Lenke til kommentar

2x27 er et helt annet format og er ikke sammenlignbart. Hadde bare klint til, så kan du som sagt, levere tilbake om du ikke blir fornøyd. 

 

En ting er sikkert, utviklingen beveger seg mot retning en arbeidsflate. 

 

Gir ikke 2 x 27 mer eller mindre nøyaktig samme areal og arbeidsflate? 

 

Du har nok rett. Skulle bare ønske de var litt rimeligere. 

 

Men du føler ikke at det blir for stort heller? Jeg snuset litt på en LG 38" som har litt høyere oppløsning. Samme pris.

 

Mye spørsmål frem og tilbake her, men er en stor investering og virker ikke som det er noen plass man kan få sett denne i det virkelige liv. Men er åpent kjøp som du sier, så kanskje jeg bare skal hoppe i det. Jeg kommer til å sitte rundt 8-10 timer hver dag fremover, så den blir jo mye brukt i hvert fall. 

Lenke til kommentar

Gir ikke 2 x 27 mer eller mindre nøyaktig samme areal og arbeidsflate? 

 

Du har nok rett. Skulle bare ønske de var litt rimeligere. 

 

Men du føler ikke at det blir for stort heller? Jeg snuset litt på en LG 38" som har litt høyere oppløsning. Samme pris.

 

Mye spørsmål frem og tilbake her, men er en stor investering og virker ikke som det er noen plass man kan få sett denne i det virkelige liv. Men er åpent kjøp som du sier, så kanskje jeg bare skal hoppe i det. Jeg kommer til å sitte rundt 8-10 timer hver dag fremover, så den blir jo mye brukt i hvert fall. 

 

Nei, det er et annet format, som igjen vil gi deg noe annerledes areal. 

 

Nei, det er ikke for stort, du må huske at det er bredde som er kurvet. 

 

Hadde en 43" 4K tidligere, og den var igjen for høy, så da fikk jeg vondt i nakken. 

 

Skjønner at du synes det er mye penger, fordi det er faktisk mye penger, men for meg som faktisk sitter minst 10-12 timer hver dag foran en skjerm synes jeg det fint kan forsvares. 

Lenke til kommentar

Nei, det er et annet format, som igjen vil gi deg noe annerledes areal. 

 

Nei, det er ikke for stort, du må huske at det er bredde som er kurvet. 

 

Hadde en 43" 4K tidligere, og den var igjen for høy, så da fikk jeg vondt i nakken. 

 

Skjønner at du synes det er mye penger, fordi det er faktisk mye penger, men for meg som faktisk sitter minst 10-12 timer hver dag foran en skjerm synes jeg det fint kan forsvares. 

 

Takk for tilbakemeldingen. Setter pris på det.

 

Jeg har fint råd til det, men er i en slags oppstartsfase med egen 'business', så prøver hardt å holde kostnadene nede. Samtidig ser jeg at jeg ikke jobber optimalt med nåværende oppsett, så det rettferdiggjør jo forsåvidt å investere litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...