Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk omsider Xbox One wireless adapter og 15 meter HDMI kabel i posten, så nå kan jeg endelig ligge i sofaen å spille The Witcher 3 :) Utrolig overrasket over hvor lite inputlag det var på min ny innkjøpte 4K TV fra Hitachi. Regnet med at det skulle være mye værre enn det var på min gamle Sony, men der tok jeg heldgvis feil. 

 

Ser ut til å bli en bra helg med potetgull, cola og The Witcher 3  :w00t:

 

Edit: Noen som vet om jeg må ha en spesiell HDMI kabel for å kunne kjøre spill i 60fps og 4K? Jeg har prøvd litt at og frem, men virker som om jeg er låst til 30fps når jeg skrur opp oppløsningen.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Fikk omsider Xbox One wireless adapter og 15 meter HDMI kabel i posten, så nå kan jeg endelig ligge i sofaen å spille The Witcher 3 :) Utrolig overrasket over hvor lite inputlag det var på min ny innkjøpte 4K TV fra Hitachi. Regnet med at det skulle være mye værre enn det var på min gamle Sony, men der tok jeg heldgvis feil. 

 

Ser ut til å bli en bra helg med potetgull, cola og The Witcher 3  :w00t:

 

Edit: Noen som vet om jeg må ha en spesiell HDMI kabel for å kunne kjøre spill i 60fps og 4K? Jeg har prøvd litt at og frem, men virker som om jeg er låst til 30fps når jeg skrur opp oppløsningen.

Kabelen skal ha lite å si, men både TVen og grafikkortet ditt må støtte 4k 60 hz over HDMI. HDMI 2.0 er den første av hdmi-ene som støtter det tror jeg. Hvis du hsr et litt gammelt grafikkort kan der kanskje ligge der.

Lenke til kommentar

 

Edit: Noen som vet om jeg må ha en spesiell HDMI kabel for å kunne kjøre spill i 60fps og 4K? Jeg har prøvd litt at og frem, men virker som om jeg er låst til 30fps når jeg skrur opp oppløsningen.

 

Jeg kjøpte en 3m lang "Monster Platinum" som fikser biffen og klarer å videreformidle YCbCr444 i 60Hz. Det skal 10m versjonen av samme kabel da også klare, men til den nette pris av 1990,-. Med den 10m lange Biltema kabelen var det bare å glemme. Men den klarte YCbCr420 i 60Hz, og det kan det være din 15m også klarer. Det gir et helt greit resultat, faktisk bedre enn YCbCr422 på 3m kabelen..

Lenke til kommentar

Krysse fingrene for at det blir bra. Men ser i kommentar feltet på videoen at noen ikke er spesielt imponert etter å ha spilt det..(beta?).

 

Det jeg har sett ser ihvertfall bra ut. Men om forventer et dypt spill så blir en kanskje skuffet. Jeg vil bare slakte monster i Warhammer universet i coop :p

Lenke til kommentar

Space Hulk Deathwing ble fort refunded ja... At et så profilert selskap kan slippe noe så upolert og uferdig i 2016 er nesten helt utrolig, 40 FPS på en Titan X basert maskin, teksturer som hører hjemme på et 10 år gamlere spill og generelt sett helt elendig gunplay. Jeg elsker Warhammer 40K universet så jeg kunne lett latt noen irritasjonsmomenter gått forbi, men dette ble bare en gedigen skuffelse...  Om en vil spille et faktisk underholdende 40K action spill er det nok fortsatt Warhammer 40,000 Space Marine som gjelder... 

Lenke til kommentar

Æsj.....synes det ser kult ut men leser stadig flere som er langt ifra fornøyd. Så du er i godt selskap ser det ut som....

 

Jeg må nesten gi det en sjanse...men venter til Steam sit julesalg i håp om en lavere pris en tilbudet dem har nå. Noe som kanskje ikke er umulig om folk gir dem endel pepper nå. Spillet kan jo forbedre seg....men kjekt med refund ja. 

Lenke til kommentar

Om de får ut en patch som fikser de helt enorme ytelses problemene skal jeg vurdere å kjøpe det på nytt å prøve igjen. Men når jeg ble angrepet av en horde med fiender å jeg så FPS telleren tikke ned på 20 tallet endte jeg bare opp med i frustrasjon å skru av spillet og kreve en refund før de 2 timene med spilletid hadde gått. Ser dog frem til å lese anmeldelser fra folk som faktisk har spilt gjennom spillet. 

 

edit: Det første innlegget mitt her virker kanskje noe krast, var litt følelser og mye skuffelse inn i bildet når jeg skrev det, da dette var et spill jeg virkelig så frem til :hm:  

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ikke eksisterende :)

 

Edit: Nå er det heller ikke noe jeg forventer fra spill på launch annet enn Battlefield. I watchdogs 2 får jeg faktisk 20-30 fps ekstra ved å deaktivere SLI utrolig nok. Kommer nok på å hoppe på kraftigeste kortet tilgjengelig enten fra Nvidia eller AMD når neste genrasjon kort kommer og droppe hele SLIen, har begynt å bli lei av alt SLI tullet nå igrunnen, fører ofte til mer frustrasjon enn noe annet. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det var ment litt som en spøk fra min side. Mange folk som klager på SLI har en tendens til å glemme titlene som ikke fungerer med selv ett skjermkort når de blir lansert. :)

 

Selv tror jeg nok jeg er oppe i rundt 17-1800 spill i biblioteket med Steam/Origin/Gog/Uplay lagt sammen. Og som gammel grinebiter handler jeg sjelden spillene når de kommer på grunn av dette dillet med DLC'er og Season Pass. For meg er det liksom ikke et ferdig spill før det har kommet i en GOTY eller Gold edition som inneholder alt. Hvem er det som går inn på Elkjøp/Gamezone og sier: "Ja hei, jeg skulle gjerne ha handlet et halvt data spill"?. Og kjøpte jeg det ikke til full pris når det kom, så venter jeg garantert på neste Steam salg før jeg tar med meg GOTY versjonen også. Jeg har tross alt et par hundre spill i back log'en, så det er aldri noen hast for meg. "Gamle" spill fungerer dessuten best på min "utgåtte" hardware også. :p

 

Poenget mitt er at når jeg omsider får kloa i et spill, så er det så patchet som det blir. Og enten har det da grei SLI støtte, eller det kommer aldri til å få det. Og da er min erfaring at det aller aller meste fungerer greit med SLI. Det er de som hiver seg over spillene på dag en når det kom som får alle problemene (eller beta testerne mine som jeg kaller dem :p), og da også gjerne selv uten SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...