Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Snakket du til meg? (hvis så, trykk Svar neste gang og bare slett det du svarer på - da kommer et varsel opp hos den du svarer)

 

Dette blir for dumt (igjen) Sheasy. Gidder ikke engang prøve å forklare deg det hvis du ikke skjønner forskjellen.

Hvis et innlegg ikke inneholder sitat er det som regel adressert til den over, dette for å unngå unødvendig rot. Men, jeg skal prøve å huske at du ikke liker dette.

 

I de to innleggene jeg har rettet mot deg, har jeg benyttet meg at nøyaktig de samme retoriske triksene som du gjorde. Hvis du synes det jeg skriver blir for dumt, hvorfor gjelder ikke det samme for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jfr samme sak som over (men uten skrivefeilen for Oslofjord Convention Center)

http://www.tb.no/stokke/asylsokere/politi/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylsokere/s/5-76-211141

 

Spørsmålet er vel om ikke norske jenter nå må begynne å dekke seg til?  (Ironisk ment spørsmål...)

 

Veldig kort fortalt så sier Koranen at menn ikke eier selvbeherskelse og derfor MÅ jenter/kvinner dekke seg til for å ikke friste dem.

Derfor hijab og burka.

 

Som et kuriosa må det også være 4 voksne muslimske menn som vitner til en voldtekt for at en mann skal kunne bli dømt for voldtekt.

Som bl.a. opplevd av voldtatt jente i Dubai der hun ble fengslet istedenfor voldtektsmannen.  Etter mye påtrykk fra vestlige media og norske myndigheter, fikk hun allernådigst returnere istedenfor å få over et år i fengsel ( http://www.tv2.no/a/4089277 )

 

Videre interessant at asylsøkerne står utenfor loven og at problemet bare flyttes - ingen som fikk straff her ser det ut til...

 

Merkelig holdning også fra HMS ansvarlig ved OCC:

"Når det gjelder forventninger vi  har til hvordan asylsøkere oppfører seg i lokalsamfunnet, er det politiets oppgave å informere om det. Vi må skape forståelse, og vi må ha forventinger, sier Nils Vedvik."

 

Det er vel absolutt asylmottakets oppgave å informere asylsøkerne om reglene i det norske samfunnet. De har tiden og ressursene - det har ikke politiet (!)

 

Som nevnt tidligere bør det absolutt en kjønnskvotering til av både de som får komme inn av migrantene og ikke minst hvem som får arbeide først.   Slik informasjon vil spre seg raskt via internett og vi vil få en mer balansert tilstrømming av asylsøkere. Det er et viktig signal å si ifra til migrantene at det er et likestilt samfunn de kommer til.   Det er litt rart at likestillingen glemmes.  Selv Noah ville bare ha par. 

Endret av Rune_says
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis et innlegg ikke inneholder sitat er det som regel adressert til den over, dette for å unngå unødvendig rot. Men, jeg skal prøve å huske at du ikke liker dette.

Joda, det kan være, men ikke bestandig. Samt det skjer ofte at ett innlegg eller to kommer mellom at man rekker å poste - som det gjorde når jeg postet svar til deg. Da slipper det å være noen tvil for den du kommentere til og man slipper (den)forvirring(en). Var bare et vennlig tips

 

I de to innleggene jeg har rettet mot deg, har jeg benyttet meg at nøyaktig de samme retoriske triksene som du gjorde. Hvis du synes det jeg skriver blir for dumt, hvorfor gjelder ikke det samme for deg?

 

Hvis du ikke ser forskjellen så tror jeg det er like greit å avslutte der

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ser forskjellen så tror jeg det er like greit å avslutte der

Eksempel 1:

 

Du sier at hvis nordmenn kritiserer protesterende flyktninger blir de kalt rasister, mens eventuell dårlig oppførsel blir avfeid som "frustrasjoner". Dette er en gigantisk stråmann, fordi folk ikke blir kalt rasister for å reagere på protestene i Sarpsborg. Om det har skjedd, så er det svært uvanlig. Hvis jeg skal tippe, så prøver du å finne utsagn du ser på som urimelige for så å attribuere dette til alle du ønsker å kritisere. Jeg har vært inne på dette før, men mitt inntrykk er at det er de som klager over at rasismebegrepet blir misbrukt, som faktisk misbruker begrepet mest.

 

Jeg skriver at asylbrannene blir avfeid som "frustrasjoner". Dette er også svært uærlig, fordi de aller, aller fleste selvsagt fordømmer slik oppførsel uavhengig av syn på innvandring. De få som faktisk kaller slikt for frustrasjoner (og de finnes), er selvsagt ikke representative for innvandringskritiske generelt.

 

Eksempel 2:

 

Vi vet at andelen kriminelle blant etnisk ikke-vestlige i Norge er høyere enn for befolkningen generelt. Dette gjelder også for seksualkriminalitet. Dette bruker du til å si at vi godtar at utlendinger voldtar, og at det ikke er så farlig om det går ut over norske jenter.

 

Vi vet at andelen kriminelle blant unge, norske menn er høyere enn for Norges befolkning generelt. Dette gjelder også for seksualkriminalitet. Jeg bruker dette til å si at vi godtar at unge, norske menn voldtar, og at det ikke er så farlig om det går ut over norske jenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1: Jeg sa ikke det, så slutt å lage stråmann. Jeg sa 'vi skal roe oss ned' - som er noe helt annet enn det du påstår.

Avsnitt 2 i mitt innlegg var myntet på at når man sier noe imot på generelt grunnlag så blir man ofte stemplet som rasist. Leste bla ett innlegg på aftenposten eller VG elns der en professor elns sa noe alla det også - folk er redde for å uttale seg for de er redde for å bli kalt rasist for sine meninger pga de er negative i forhold til det politiske rette. (prøvde å finne artikkelen uten hell - beklager at det ikke kom fram at avsnitt 2 var på generelt grunnlag - det skulle kommet bedre fram)


2: Vi tilfører noe som vi vet vil gi overgrep(som allerede har skjedd og vil skje igjen) - vi tilfører ikke unge norske menn. Det ene har vi et valg på, det andre ikke. Vi velger å ta inn det som øker sannsynligheten for at din søster vil bli voldtatt - da sier det seg selv at vi kalkulerer med det - vi godtar at vi får økt forekomst av overgrep.

 

 

Edit: Forøvrig mener jeg det er 'frustrasjoner' som ligger i bunn på det meste av branner, tog, steinkasting, pøbelstreker, 'grove' uttalelser mm - selvfølgelig er mye av dette en ikke-godkjent måte å reagere på, men selv kriger er vel startet med frustrasjoner som startgrunnlag - dessverre

Edit2: På siden, men også noe vi må påregne http://www.tv2.no/2015/11/07/nyheter/krigsforbrytelser/syria/flyktninger/7604101

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser kanskje ut til at det blir enighet om å sende fly rett til Kabul - men tror dere det går? (gikk jo ikke forrige gang det ble prøvd - fikk ikke lande (forrige regjering)).
Hvordan får man stoppet de over russergrensa da? De får vel ikke vende tilbake dit på 5 år - var det ikke slik?

Hvis ja; Da har man vel bare stenging av grensa igjen som virkemiddel - men vil det skje ...

Lenke til kommentar

Er ikke fremmed for å ta fra bistandsbudsjettet .... hmmm.

Hvorfor skal det gå utover andre? - Da heller hjelpe de i nabolandene til Syria, så kan vi hjelpe mange flere for samme sum (endog for mindre) og samtidig slippe å kutte i bistand.

 

Vi må ha en bærekraftig hjelp - ikke bare hjelpe i noen få tiår. Folk vil trenge hjelp i alle kommende år pga krig osv - da må vi tenke lengre enn i nuet - vi må tenke langsiktig hjelp. Vi kan ikke bare prioritere syrere, vi må være klar til å hjelpe alle land som trenger det - selvfølgelig på en bærekraftig måte, da kan man ikke kaste bort penger som idag.
Bare tenk på hvor mange man kunne hjulpet for pengene som går med på 'flyktningene' som har kommet i det siste, med mottak, behandling, oppbevaring, der mange også blir *sendt ut* (*som koster millioner) - hvis man hadde hjulpet de i nabolandene. (ikke hadde de trengt å kaste bort penger til å betale bakmenn for reisen heller)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Victor D: Norman får jo også støtte for sitt syn av Harald Magnus Andreassen, sjeføkonom i Swedbank, Steinar Juel, sjeføkonom i Nordea, sjeføkonom Øystein Dørum DnB, bl.a.

 

Hvis man evt. vil gjøre et stunt mot Siv og FrP, kunne man jo rykke inn endel annonser med logo og hele pakka, i Libanesiske og Tyrkiske aviser og nettsider, og reklamere med 100.000 ønskes velkommen? Koster vel kanskje ikke mer enn 4-5 tusen kroner(?) Er denslags forbudt?  :evil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Victor D: Norman får jo også støtte for sitt syn av Harald Magnus Andreassen, sjeføkonom i Swedbank, Steinar Juel, sjeføkonom i Nordea, sjeføkonom Øystein Dørum DnB, bl.a.

 

 

Hvilken støtte snakker du om da? At Norge kan takle å ta inn 100.000, i form av at landet ikke går under, tror jeg de fleste er enige i. At det vil kunne gå kraftig utover de som bor her er vell like udiskutabelt, og at vi for samme pengene kunne hjulpet mange flere, og mer trengende, like så. 

 

Hvis man evt. vil gjøre et stunt mot Siv og FrP, kunne man jo rykke inn endel annonser med logo og hele pakka, i Libanesiske og Tyrkiske aviser og nettsider, og reklamere med 100.000 ønskes velkommen? Koster vel kanskje ikke mer enn 4-5 tusen kroner(?) Er denslags forbudt?   :evil:

 

Sikkert ikke forbudt, men jeg tror man skal være ganske nedsnødd for å mene at det ville være et godt tiltak for noen, kanskje med unntak av en og annen nynazist. Men om man ikke har noen skrupler og liker tanken på å lokke folk i klørne til menneskesmuglerne, eventuelt drukningsdøden, er det sikkert helt innafor. 

 

edit. ryddet en rotete setning.

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden lurt på hvorfor så mange MÅ hit til landet ?

Hvorfor er det så mange som vil ha dem hit ?

 

 

Dette blir som klage på regnskapsbyrået som ikke har funnet penger til nytt utstyr når  sjefen har brukt opp alle pengene

 

Fordi ola nordmann er gått ut av stil og har ingen kultur eller historie som er verdt å ta vare på så da gjør det ikke noe å importere millioner av folk fra afrika og midt-østen som har over dobbelt så mange barn som din gjennomsnittlige europeer mens dem snylter sosiale velferdsordninger helt fram til kassa er tom. 

 

Og det er nok ikke så mange som vil ha dem hit, men så lenge forræderne i stortinget og brussel får lov til å holde på så kan du ikke regne med at dette ordner seg på fredelig vis :)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Men om man ikke har noen skrupler og liker tanken på å lokke folk i klørne til menneskesmuglerne, eventuelt drukningsdøden, er det sikkert helt innafor.

 

 

ok, "skal legge det på is" inntil videre, men skulle det brenne et mottak eller to, så er det bare å kjøre på. I won't spare them  :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...