Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

"- Vi må sende signal om at det ikke bare er å komme hit og få velferdsgoder som norske skattebetalere har bygd opp, sier Frp."

 

Ref sak på db.no

 

 

Vel det virker som de vet hva som irriterer folk.

 

Det gjenstår jo å se om det er bare snakk som det ikke blir noe av eller om skei grande og hareide kommer og stikker kjepper i hjulene som vanlig.

 

Det er feil signal å sende, selvfølglig vil vi dele velferdsgoder med dem, så lenge de oppfører seg.

 

velferdsgoder vil for dem også føre til at de stiller krav vi ikke kan gi dem . vi er da ikke noe sosialkontor for et annet land

det er de samme pengene som da skal fordeles på betydelig mange flere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

"- Vi må sende signal om at det ikke bare er å komme hit og få velferdsgoder som norske skattebetalere har bygd opp, sier Frp."

 

Ref sak på db.no

 

 

Vel det virker som de vet hva som irriterer folk.

 

Det gjenstår jo å se om det er bare snakk som det ikke blir noe av eller om skei grande og hareide kommer og stikker kjepper i hjulene som vanlig.

Det er feil signal å sende, selvfølglig vil vi dele velferdsgoder med dem, så lenge de oppfører seg.
Det er ikke jeg enig i hverfall.

 

Det som er en av de mest irriterende tingene er pensjonsordningen asylsøkere får om de får innvilget opphold.

 

Hvorfor skal de få rett oppi hendene det som en nordmann må jobbe i over 40år for å oppnå?

 

 

Vi må slutte å være så naive og se rundt oss på andre land og hvilke problemer og utgifter de har med dette også gjøre det vi kan for å ikke tråkke i samme møkka.

Endret av boundishh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

520 000 til Sverige i året (pluss familiegjenforening) med dagens tempo. Skal vi tro FN er dette bare den spede begynnelsen.

 

Antakeligvis vil en hel del finne veien fra Sverige til Norge også.

 

Jeg har for øvrig registrert at befolkningen i Jemen flykter til Somalia nå. Der har de neppe tenkt å bli lenge. Antakelig må det regnes med at disse 25 millionene også vil finne en rute oppover hit, ved hjelp av menneskesmuglere.

 

Det begynner faktisk å gå opp for meg at et helt realistisk scenario er at vi vil få 3-5 millioner nye innbyggere i Norge i løpet av de neste 10 årene.

Dette er oppvarming, krisen er ikke begynt enda.

 

Menneskesmuglernettverkene bruker litt tid på å bygge opp organisasjonene og utarbeide logistikken.

 

 

Alle tog er gått for de gode løsningene, uansett hvordan den kommende krisen blir løst så vil det bli løst på en dårlig måte.

 

 

Private vaktselskaper vil komme til å holde ro og orden på asylmottak.

Mange vektere er ungjenter, når disse blir voldtatt vil kun menn få jobbe på mottakene.

Men en vekter har ikke sjanse mot en gruppe med krigsherdede flyktninger.

Politiet har ikke resurser, så det må bli nasjonalgarden og militæret som passer på. Men da vil politikere heller la visse områder være livløse og overlatt til flyktninger.

Det er ingen gode løsninger, de som har råd vil flytte unna problemene og problemene vil kun gå utover de fattige som ingen bryr seg om - ihvertfall ikke de som tar disse beslutningene.

 

Det som blir gjort nå er negativt for nordmenn, men vi fortjener kanskje ikke å overleve et århundrede til, kanskje noen andre kan bruke oljeresurssene våre på en bedre måte.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

520 000 til Sverige i året (pluss familiegjenforening) med dagens tempo. Skal vi tro FN er dette bare den spede begynnelsen.

 

Antakeligvis vil en hel del finne veien fra Sverige til Norge også.

 

Jeg har for øvrig registrert at befolkningen i Jemen flykter til Somalia nå. Der har de neppe tenkt å bli lenge. Antakelig må det regnes med at disse 25 millionene også vil finne en rute oppover hit, ved hjelp av menneskesmuglere.

 

Det begynner faktisk å gå opp for meg at et helt realistisk scenario er at vi vil få 3-5 millioner nye innbyggere i Norge i løpet av de neste 10 årene.

Dette er oppvarming, krisen er ikke begynt enda.

 

Menneskesmuglernettverkene bruker litt tid på å bygge opp organisasjonene og utarbeide logistikken.

 

 

Alle tog er gått for de gode løsningene, uansett hvordan den kommende krisen blir løst så vil det bli løst på en dårlig måte.

 

 

Private vaktselskaper vil komme til å holde ro og orden på asylmottak.

Mange vektere er ungjenter, når disse blir voldtatt vil kun menn få jobbe på mottakene.

Men en vekter har ikke sjanse mot en gruppe med krigsherdede flyktninger.

Politiet har ikke resurser, så det må bli nasjonalgarden og militæret som passer på. Men da vil politikere heller la visse områder være livløse og overlatt til flyktninger.

Det er ingen gode løsninger, de som har råd vil flytte unna problemene og problemene vil kun gå utover de fattige som ingen bryr seg om - ihvertfall ikke de som tar disse beslutningene.

 

Det som blir gjort nå er negativt for nordmenn, men vi fortjener kanskje ikke å overleve et århundrede til, kanskje noen andre kan bruke oljeresurssene våre på en bedre måte.

Og ellers går det greit? Høres ikke ut som at du får sove om natta. Tror det tryggeste er å bare barriere alle vinduer

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Thoto79, Ikke alle er like skarpe eller velinformert.

Noen klarer ikke å forstå at røyking er skadelig selv når de ligger på dødsleiet med lungekreft.

 

 

Hva tror du skjer når en landsby med 12,000 innbyggere får 5000 migranter?

Du mangler evnen til å fordøye informasjon og gjøre en rasjonell vurdering av informasjon, derfor må du ente innrømme egen mangel eller avvise informasjonen som feilaktig.

Siden informasjonen er for komplisert for deg regner jeg med du vil avvise den uten å se på den.

 

Alle andre som lurer på hva som skjer når en landsby med 12000 innbyggere får flere tusen migranter, kan lese linken nedenfor.

 

Det er en katastrofe, og folkene der sover ikke godt om natten.

 

 

 

http://www.dcclothesline.com/2015/11/09/germanys-new-normal-people-cant-leave-their-homes-migrants-go-into-churches-to-disrupt-service-they-walk-in-and-start-to-riot/

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje du kan hjelpe meg med å rasjonelt fordøye informasjon.

 

- Når vil unge vaktjenter bli voldtatt på mottak?

- Når vil kun menn få jobbe der pga. nevnte voldtekter?

- Når vil militæret bli satt inn?

 

Hvis du ikke her spesifikke datoer skal jeg klare meg med årstall.

 

Edit: Jeg tok en titt på bloggen du linket til, for å se om det var mer rasjonell informasjon der.

 

Min favoritt: Sandy Hook skjedde ikke. http://www.dcclothesline.com/2015/11/04/the-war-on-nobody-died-at-sandy-hook/#more-53678

 

Homofile kjemper for pedofili: http://www.dcclothesline.com/2015/11/09/the-homosexual-rights-movement-and-child-sexual-abuse/#more-53840

 

GMO-konspirasjoner: http://www.dcclothesline.com/2015/11/09/the-tpp-and-gmos-whats-so-bad-about-death/#more-53836

 

Global oppvarming er svindel: http://www.dcclothesline.com/2015/11/08/global-warming-hoax-spiraling-into-radical-tyrannical-beast/#more-53820

 

Homofile (sodomitter) ødelegger ungene våre: http://www.dcclothesline.com/2015/11/05/sodomite-activists-target-5-year-olds-for-indoctrination/#more-53704

 

Skoler er indoktrineringsleirer: http://www.dcclothesline.com/2015/11/04/psychopolitics-using-education-to-change-your-childrens-values/#more-53681

 

Feminister er skumle: http://www.dcclothesline.com/2015/11/03/feminism-communism-and-the-destruction-of-the-nuclear-family/#more-53659

 

Vaksiner: http://www.dcclothesline.com/2015/10/31/cdc-scientist-admits-destroying-evidence-linking-vaccines-to-autism/#more-53576

Endret av Sheasy
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Thoto79, Ikke alle er like skarpe eller velinformert.

Noen klarer ikke å forstå at røyking er skadelig selv når de ligger på dødsleiet med lungekreft.

 

 

Hva tror du skjer når en landsby med 12,000 innbyggere får 5000 migranter?

Du mangler evnen til å fordøye informasjon og gjøre en rasjonell vurdering av informasjon, derfor må du ente innrømme egen mangel eller avvise informasjonen som feilaktig.

Siden informasjonen er for komplisert for deg regner jeg med du vil avvise den uten å se på den.

 

Alle andre som lurer på hva som skjer når en landsby med 12000 innbyggere får flere tusen migranter, kan lese linken nedenfor.

 

Det er en katastrofe, og folkene der sover ikke godt om natten.

 

 

 

http://www.dcclothesline.com/2015/11/09/germanys-new-normal-people-cant-leave-their-homes-migrants-go-into-churches-to-disrupt-service-they-walk-in-and-start-to-riot/

 

Haha Komisk. Informasjonen du bringer er altså for komplisert for meg og andre, you brainiac you.

 

Hva skal man si, lykke til der i den krigssonen du befinner deg. Det høres farlig ut, så tror jeg holder meg her i Norge jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det du som har sittet og fantasert og skrevet ned det der og print scrna det til imgur geita?

 

Etter litt googling: Kilden synes å være en dame i Berlin som altså har lest at en annen dame har skrevet på Facebook at...

 

Hun har postet dette i et par diskusjoner, med litt forskjellig ordlyd, og så har det spredd seg derfra. 

 

Jeg finner ingen andre kilder som kan bekrefte dette, skjønt det er jo angivelig fordi media tier i hjel disse historiene.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det du som har sittet og fantasert og skrevet ned det der og print scrna det til imgur geita?

 

Etter litt googling: Kilden synes å være en dame i Berlin som altså har lest at en annen dame har skrevet på Facebook at...

 

Hun har postet dette i et par diskusjoner, med litt forskjellig ordlyd, og så har det spredd seg derfra. 

 

Jeg finner ingen andre kilder som kan bekrefte dette, skjønt det er jo angivelig fordi media tier i hjel disse historiene.

 

Geir :)

 

 

hehe ja finner det mer enn vanskelig å tro at politiet ikke bryr seg om kriminalitet på grunnlag av at det ikke er snakk om tyske statsborgere her, den var ny.

 

Om noen tror at en asylsøker går fri ifra loven i det land han oppholder seg så kan jeg vel avkrefte det.

Lenke til kommentar

Etter litt googling: Kilden synes å være en dame i Berlin som altså har lest at en annen dame har skrevet på Facebook at...

 

Hun har postet dette i et par diskusjoner, med litt forskjellig ordlyd, og så har det spredd seg derfra. 

 

Jeg finner ingen andre kilder som kan bekrefte dette, skjønt det er jo angivelig fordi media tier i hjel disse historiene.

 

Geir :)

 

 

Helt greit å være skeptisk men du må bare regne med flere slike historier i framtiden :)

Lenke til kommentar

Jeg synes tilstrømningen av flyktninger er urovekkende og er sikker på at det kommer til å bli dyrt for landet vårt. Mest sannsynlig vil vi slite med de samne problemene i fremtiden som Sverige har nå, men å sette fyr på fremtidige asylmottak er ren idioti ! Altså hva hjelper det da? De finner uansett en ny plass til flyktningene og i tillegg så står man igjen med totalskadde bygniger og millioner av kroner i skader , på toppen av det hele så er det vanskeligere å blitt tatt seriøst som kriktisk til situasjonen .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...