Gå til innhold

TEK STORY: Enkle triks gir en vitamin-innsprøytning i selv de billigste maskiner


Anbefalte innlegg

 

Er dette mer å la seg kjøpe en tradisjonell reklame?

AtW

KLart det er. Det er ikke å stikke under en stol at dette er noe helt annet enn vanlig reklame.

Det er en hel artikkel, laget spesielt for det publikumet siden har, og som prøver å utgi seg som vanlig journalistisk innhold.

Den er merket i tråd med norsk regelverk, men det er fremdeles en artikkel HW får betalt for å publisere, og som ikke er objektiv journalistikk.

 

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det ganske tydelig? Det står tek-story, den er merket som "betalt innhold" på forsiden, og den er også farget gul.

 

AtW

Tenk, jeg synes faktisk ikke at merkelappen "tek story" er tydelig merking av reklame. Hvis du med forsiden mener tek.no så er jeg inne på den kanskje tre ganger i halvåret. Diskusjon.no er min forside.

 

At lappen med gult kom opp på linja over er bare tilfeldig. Jeg kan ta et skjermskudd uten:

1mmWeag.jpg

 

Mener du på ramme alvor at bestemora di skjønner at linken leder til en reklame-artikkel???

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan kan man stole på at disse skyløsningene er trygg for lagring av sensitive jobbdokumenter, personlig økonomi/helse dokumenter, politisk sensitive data, nakenbilder av kona etc? Eller sitter NSA og GCHQ og napper løker og industrispionerer om kapp?

 

Konkret: Hvilken kryptering benyttes, hvor i verden ligger serverne, hvilke land må signalene gjennom for å komme dit og hvilken overvåkningspraksis finnes i de landene?

 

http://www.tek.no/artikler/nsa-ansatte-bytter-pa-nakenbildene-de-stjeler/161839

De ansatte hos NSA setter sikkert stor pris på at du laster opp frekke bilder av kona.

Fra spøk til alvor! Hvis man tar nakenbilder av seg selv og sender på enten snapchat, instagram, facebook og diverse skytjenester og tror at disse bildene er trygge mot misbruk så er man i beste fall naiv.

 

Mange skytjenester fungerer veldig bra, men man bør selvsagt være litt kritisk til hva man lagrer der...

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke noe fan av opplegget, men har ikke så sterke meninger om det som enkelte andre. Jeg hadde bare ønsket at de gikk dypere inn i produktet deres og fortalte hvorfor de mener vi bør kjøpe det, fra et teknisk perspektiv. Men Tek blir mer og mer for mannen i gata, skal du ha dypere stoff går man til sider som Anandtech. Ekstra-medlemskapet mitt gikk ut i fjor.

Lenke til kommentar

 

 

Kan man som ekstra-bruker slippe å se denne type innhold?

 

AtW

Hei

 

Alle Ekstra-brukere bestemmer selv om de har lyst å se betalte artikler. Du kan stille dette inn på Min Side:

http://www.tek.no/minside/innstillinger

 

Noen som har fått dette til å fungere?

Her kommer det opp uansett hva jeg huker av og ikke...

 

Fungerer utmerket hos meg, artikelen/reklamen forsvinner :)

Ser forresten positivt på denne typen reklame, og har ingen problemer med at dere fortsetter å lage disse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må igjen skryte litt av TEK som gjør dette. Dersom en hadde kunne erstatte ordinær reklame med dette, så vil jeg absolutt si at dette er et steg i riktig retning. Det er imponerende at dem prøver noe så dristig, og jeg håper at jeg en dag kan lese TEK uten å måtte se irriterende annonser, men heller reklame som dette som jeg selv kan velge om jeg vil eller ikke vil lese. 

Lenke til kommentar

 

Er ikke det ganske tydelig? Det står tek-story, den er merket som "betalt innhold" på forsiden, og den er også farget gul.

 

AtW

Tenk, jeg synes faktisk ikke at merkelappen "tek story" er tydelig merking av reklame. Hvis du med forsiden mener tek.no så er jeg inne på den kanskje tre ganger i halvåret. Diskusjon.no er min forside.

 

At lappen med gult kom opp på linja over er bare tilfeldig. Jeg kan ta et skjermskudd uten:

1mmWeag.jpg

 

Mener du på ramme alvor at bestemora di skjønner at linken leder til en reklame-artikkel???

..men så er vel ikke denne siden for bestemødre, akkurat?

Lenke til kommentar
(...) Det er ikke å stikke under en stol at dette er noe helt annet enn vanlig reklame.

Det er en hel artikkel, laget spesielt for det publikumet siden har, og som prøver å utgi seg som vanlig journalistisk innhold. (...)

Høres jo unektelig mye bedre ut enn mange andre reklamer jeg er borti. Jeg synes heller man bør applaudere en annonsør som prøver å gi brukerne noe interessant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres jo unektelig mye bedre ut enn mange andre reklamer jeg er borti. Jeg synes heller man bør applaudere en annonsør som prøver å gi brukerne noe interessant.

Hva er så interessant med reklamen her egentlig?

Kamuflert som en artikkel, personlig ser jeg på alt som står der som ren reklame, som må tas med en STOR klype salt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Høres jo unektelig mye bedre ut enn mange andre reklamer jeg er borti. Jeg synes heller man bør applaudere en annonsør som prøver å gi brukerne noe interessant.

Hva er så interessant med reklamen her egentlig?

Kamuflert som en artikkel, personlig ser jeg på alt som står der som ren reklame, som må tas med en STOR klype salt.

 

 

Det er jo ikke så rart du ser på det slik, det er reklame, som det er angitt som.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Med dette pisset har dere oppnådd to ting:

- Jeg fikk endra mindre lyst på HP

- Jeg kom ett skritt nærmere å slette HW fra bokmerkelista og stoppe Tek Ekstra

Hvorfor blir du SÅ sinna for en artikkel som er frivillig å trykke på OG som er så tydelig merket reklame?
 

Fordi jeg trodde HW var en nettside som hadde respekt for seg selv og ikke lot seg kjøpe, merket eller ikke. Jeg har hatt den som bokmerke siden jeg satt med 56k modem og browset overklokking.no og trodde de holdt ett høyere nivå en reklameblekkene som som kvinnfolka kjøper.

 

Om det er dette som kreves for at de skal holde hodet over vannet, burde de kanskje tenke seg om og finne en annen jobb, for journalismen de fører er åpenbart ikke interessant nok til å få hjulene til å gå rundt.

Haha. Journalismen...

 

Syns det er fett at tek.no tenker alternativt.

Lenke til kommentar

Er da ikke noe nytt konsept dette?
Diverse clickbait-sider har hatt tilsvarende i lang tid.

Å merke det som "betalt innhold" fant jeg misvisende, og eneste grunn til at jeg trykket meg inn var fordi jeg trodde jeg måtte betale på et vis. "Sponset innhold" er kanskje bedre.

 

Selve innholdet ga meg ingenting, så akkurat der føler jeg tek.no følger standardene sine og ikke lar gratis penger påvirke kvaliteten.

Om jeg vil lese hp sin selvrunk, så kan jeg lese på hp.com eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Er ikke det ganske tydelig? Det står tek-story, den er merket som "betalt innhold" på forsiden, og den er også farget gul.

AtW

 

Jeg tror ikke jeg har noe imot betalt innhold, men bare fordi det finnes veier inn til artikkelen som er tydelig på at det er reklame, så betyr ikke det at andre veier inn til artikkelen er godt merket.

 

Det har seg sånn at når man er på Tek-nettverket og ser "Tek Story" for første gang så er det siste det er naturlig å tenke at det er reklame. Tvert imot tilsier all logikk at det er en leder som representerer original journalistikk som Tek-nettverket mener representerer dem.

 

Jeg skummet bare gjennom artikkelen og skjønte IKKE at dette var en betalt sak før jeg kom til kommentarene. Jeg trodde faktisk dette var en dårlig feature story som skulle rettferdiggjøre svake maskiner fordi: skyen. Og da er artikkelen mye bedre merket enn lenka. Den gule stripa på toppen avfeide hjernen min likevel automatisk som vanlig reklame, og siden jeg ikke leser reklame, leste jeg heller ikke den lille teksten med "Betalt innhold".

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for innspill!

 

Har bedt teknisk avdeling endre merkelappen i forumet til BETALT INNHOLD: for fremtiden så dette ikke er til å misforstå.

Hei. Da jeg klikket på artikkelen så så jeg ikke at dette var betalt innhold. Jeg vet ikke om dette var fordi det ikke sto noe om det der jeg klikket, eller om det bare var jeg som ikke la merke til det.

 

Inne på artikkelen så la jeg tilfeldigvis merke til at istedenfor navnet på journalisten så stod det "Tek Story Labs Dette er betalt innhold. Journalistene i Tek.no er ikke involvert i produksjonen." Det er ikke alltid jeg leser hvem som har skrevet artikkelen så dette kunne jeg lett ha oversett.

 

Jeg ser nå at helt øverst i artikkelen så står det også at det er betalt innhold fra Tek Story Labs. Men begge disse plassene så står det med liten skrift på en litt diskre plass akkurat som om det var gjemt bort. Jeg tror ikke dette er den overordnede strategien dere har for betalt innhold, men det var det inntrykket jeg som litt skeptisk bruker fikk. (Av denne artikkelen.)

 

Jeg tror at det hadde vært bedre å merke disse artiklene på en veldig tydelig og iøynefallende måte både ved linkene man klikker på og en plass på artikkelen som man kan regne med at de aller fleste leser, som under overskriften. Tekst som ikke er for liten, og et ikon som man lærer seg å kjenne igjen slik at man ser at det er en slik artikkel med en gang.

 

Inntrykket jeg har fått av TEK.no sin nye satsning er jo at dere ønsker at det ikke skal være noe tvil om hvilken del av innholdet som er betalt og hvilken del som er skrevet av dere.

 

Selv er jeg veldig positiv til denne satsningen. Ikke fordi jeg har noen interesse av å lese reklame, enten den er rettet mot meg eller ikke, men jeg skjønner at dere må ha inntekter og tradisjonell reklame er ikke noe godt fundament all den tid stadig flere gjør slik som meg og blokkerer slikt med f.eks Noscript. (Synd for alle de som mister litt av inntekten sin på grunn av at jeg gjør det, men jeg slipper veldig mye søppel og potensiell malware med et slikt tillegg.)

 

Jeg syns at det er sympatisk at dere tør prøve nye ting som Ekstra-satsingen og dette Betalt innhold prosjektet. Om dette siste skulle bli vellykket så vil dere kanskje bli en inspirasjonskilde for andre nettsteder i Norge. Betalt innhold er ikke uproblematisk i forhold til journalistisk etikk, men jeg syns at dere har den rette innstillingen og har troen på at dere vil komme dere helskinnet gjennom prosessen. Lykke til!

Endret av Mithridates VI
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...