Gå til innhold

TEK STORY: Enkle triks gir en vitamin-innsprøytning i selv de billigste maskiner


Anbefalte innlegg

 

 

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

Jeg driter i hvordan det er merket egentlig. Det er bedre at det er merket slik det er nå, enn at det er som i kjerringbladene (helt uten merker).

 

Jeg har aldri klaget på, eller nevnt merkingen. Jeg har klaget på at det er her i det hele tatt.

Så om det var for feks hudkrem denne greia var, så hadde det vært greit?

 

AtW

Nei, reklame artikkel er ikke greit:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

Jeg driter i hvordan det er merket egentlig. Det er bedre at det er merket slik det er nå, enn at det er som i kjerringbladene (helt uten merker).

 

Jeg har aldri klaget på, eller nevnt merkingen. Jeg har klaget på at det er her i det hele tatt.

Så om det var for feks hudkrem denne greia var, så hadde det vært greit?

 

AtW

Nei, reklame artikkel er ikke greit:)

 

 

Så problemet er ikke at det er reklame som legger seg tett opp til innholdet til nettstedet, problemet er at du ønsker deg reklame som er mer tradisjonell i formen, men mindre tekstinnhold?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

Jeg driter i hvordan det er merket egentlig. Det er bedre at det er merket slik det er nå, enn at det er som i kjerringbladene (helt uten merker).

 

Jeg har aldri klaget på, eller nevnt merkingen. Jeg har klaget på at det er her i det hele tatt.

Så om det var for feks hudkrem denne greia var, så hadde det vært greit?

 

AtW

Nei, reklame artikkel er ikke greit:)

 

Diskusjon.no og Tek.no eksisterer ikke lenger hvis ikke du og jeg betaler dem, enten direkte eller via annonser. Det ser ikke ut til at hverken du eller jeg betaler for EKSTRA, så da er det vel ganske fair å bytte en sporadisk annonse mot fullstendig gratis tilgang til norges største forum og tekno-side?

 

Hvordan tror du egentlig at et forum/webside som trenger flere ansatte for å driftes skal overleve om du ikke er villig til å betale eller se annonser? Jeg gidder ikke drive en webside på heltid på ren dugnad, hadde du giddet/hatt råd til det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Huff kaffen min var ikke merket tydelig at den var varm. Den manglet neon skilt og tåkelur.

Hvis tek.no ønsker å drite i eget matfat så får de bare gjøre det. Men ikke fortell meg at det ikke lukter.

 

De har ikke noe matfat å drite i, hvis ikke du og jeg betaler dem, enten direkte eller via annonser. Det ser ikke ut til at hverken du eller jeg betaler for EKSTRA, så da er det vel ganske fair å bytte en sporadisk annonse mot fullstendig gratis tilgang til norges største forum og tekno-side?

 

Hvordan tror egentlig folk at et forum/webside som trenger flere ansatte for å driftes skal overleve om de ikke er villig til å betale eller se annonser? Jeg gidder ikke drive en webside på heltid på ren dugnad, hadde du giddet/hatt råd til det?

 

 

Som du selv skriver i posten over, så er artikkelen for dårlig merket (betalt innhold). Noe jeg tror er et bevisst valg, og å drite i eget matfat.

Selve artikkelen er jeg ganske imponert over, og jeg synes det er en bra forretningsmodell. Men, merkes det så dårlig vil tek.no miste respekten fra lesere.

 

Edit: Det ble kanskje uklart, jeg presiserer: reklameartiklene er tek.nos matfat, og de ødelegger for seg selv ved å merke den så dårlig. De vil miste respekt fra lesere, få negativt publisitet, etc...

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Huff kaffen min var ikke merket tydelig at den var varm. Den manglet neon skilt og tåkelur.

Hvis tek.no ønsker å drite i eget matfat så får de bare gjøre det. Men ikke fortell meg at det ikke lukter.

 

De har ikke noe matfat å drite i, hvis ikke du og jeg betaler dem, enten direkte eller via annonser. Det ser ikke ut til at hverken du eller jeg betaler for EKSTRA, så da er det vel ganske fair å bytte en sporadisk annonse mot fullstendig gratis tilgang til norges største forum og tekno-side?

 

Hvordan tror egentlig folk at et forum/webside som trenger flere ansatte for å driftes skal overleve om de ikke er villig til å betale eller se annonser? Jeg gidder ikke drive en webside på heltid på ren dugnad, hadde du giddet/hatt råd til det?

 

 

Som du selv skriver i posten over, så er artikkelen for dårlig merket (betalt innhold). Noe jeg tror er et bevisst valg, og å drite i eget matfat.

Selve artikkelen er jeg ganske imponert over, og jeg synes det er en bra forretningsmodell. Men, merkes det så dårlig vil tek.no miste respekten fra lesere.

 

 

Vil presisere at jeg syns det var veldig godt merket artikkel, men at jeg mener "betalt" kan misforstås. Imidlertid kan det ikke misforstås av noen som leste artikkelen ang. lanseringen av systemet, den klargjorde alle disse tingene før første annonse ble sluppet. Uansett tror jeg alt tatt i betraktning de har handlet i god tro - ikke-gratis artikler er merket "EKSTRA", og de har nok bare ikke tenkt gjennom at "betalt" kan misforstås til Ekstra. Jeg foreslår dem derfor å bytte til "Sponset" eller "Annonsør-innhold" for å gjøre det ENDA klarere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ingen problemer med betalte artikler, men kunne dere ha gjort det sånn at man kunne ha krysset ut "betalt innhold fra Tek Story Labs for HP"?

Jeg sitter på en 14" skjerm, og det tar opp en god del av skjerm arealet, og gjør lese erfaringen litt kjedeligere da jeg må dra siden lengre ned hele tiden :)

 

Godt jobbet, fortsett arbeidet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Då får du begynne å abbonere da?

Jeg gjør da det :)

 

Diskusjon.no og Tek.no eksisterer ikke lenger hvis ikke du og jeg betaler dem, enten direkte eller via annonser. Det ser ikke ut til at hverken du eller jeg betaler for EKSTRA, så da er det vel ganske fair å bytte en sporadisk annonse mot fullstendig gratis tilgang til norges største forum og tekno-side?

 

Hvordan tror du egentlig at et forum/webside som trenger flere ansatte for å driftes skal overleve om du ikke er villig til å betale eller se annonser? Jeg gidder ikke drive en webside på heltid på ren dugnad, hadde du giddet/hatt råd til det?

Man kan skru av at det står at man er betalende medem, noe jeg har gjort.

 

Så problemet er ikke at det er reklame som legger seg tett opp til innholdet til nettstedet, problemet er at du ønsker deg reklame som er mer tradisjonell i formen, men mindre tekstinnhold?

 

AtW

Det må gjerne være reklame som er relevant. Jeg setter for eksempel pris på at Komplett leverer gode reklamer her, da de har gode tilbud. Det som er problemet er når denne reklamen kommer for nært resten av det journalistiske innholdet. Selv om det er svært tydelig merket, så er slik reklame for nært selve journalistikken, at man får problemer med å skille dem. HW går jo også indirekte god for innholdet siden de velger å publisere det på siden sin, noe som igjen gir reklamen mer overtalelseskraft.

 

Og det er jo nettopp derfor slikt selger, og betaler. Fordi det er effektivt og svært lønnsom reklame, som forbrukerne ikke er like flinek til å skille fra det objektive innholdet. Så derfor finner jeg det problematisk at dette skal stå side om side meg annet innhold.

 

Man kan jo bare se på navnet TEK STORY. Det er jo helt klart at dette skal fremstå som Tek godkjennt innhold, siden de har satt navnet sitt på det og klasifisert det som en Tek Story.

 

 

Vil du heller ha totalt irrelevant reklame for deg, om shampo og strikketøy, når du besøker en teknologi-side?

Nei, når jeg sier det ligger for tett opp mot innholdet på siden, så mener jeg mer i form en tema. Altså fremstår det i stor grad som journalistikk, og ikke reklame.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke bare gå inn på kontrollpanelet ditt og skru av "Tek-story"-annonsevisning?

 

Nå er det kanskje en søkt sammenligning, men sultkatastrofene i afrika stopper ikke bare fordi jeg skrur av nyhetene på TVn. Det er en trend som er økende, og som etter min mening kommer til å ødelegge mye. Da nytter det ikke å stikke hodet i sanda.

Lenke til kommentar

Tek er mer avhengig av lesere enn lesere er av Tek.

Så derfor er det Tek som skal prøve å få maks ut av minst mulig, ikke andre veien. Om Tek går ned, så ender det bare opp med at jeg ikke lenger leser Tek.

Det er en balansegang som er vanskelig å finne. Som leser, ønsker jeg minst mulig reklame, best mulig innhold på enklest mulig måte. Tek derimot ønsker mest mulig penger, minst mulig utgifter.

 

For å si det på en annen måte, det er ikke min jobb å holde Tek i live, men Tek sin jobb å levere et innhold som gir meg rettferdiggjøring til å eventuelt bruke tid og penger på at Tek leverer tjenesten.

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor ikke bare gå inn på kontrollpanelet ditt og skru av "Tek-story"-annonsevisning?

 

Nå er det kanskje en søkt sammenligning, men sultkatastrofene i afrika stopper ikke bare fordi jeg skrur av nyhetene på TVn. Det er en trend som er økende, og som etter min mening kommer til å ødelegge mye. Da nytter det ikke å stikke hodet i sanda.

 

Totalt skakkjørt sammenligning, 110% på jordet.

Tek trenger penger fra DEG på ene eller andre viset - DU velger å betale direkte, og kan derfor skjule annonser.

Tek trenger penger fra MEG på ene eller andre viset - JEG velger å ikke betale direkte, og kan derfor ikke skjule annonser.

 

Trenden er totalt irrelevant for deg som er villig til å betale cash, og "problemet" du skisserer er faktisk ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Problemet jeg skisserer har vært oppe i PFU flere ganger bare det siste året. Der grensen mellom journalistikk og reklame forsvinner. Det er et problem, som nå har nådd tek.no

Problemet med skille mellom journalistisk innhold og tekstreklame har garantert vært oppe i PFU, men ikke på grunn av et system som Tek kjører. Det er såpass klart skille at det ikke vil pille PFU på nesen.

ref dagbladet nå:

2w1s511.png

Lenke til kommentar

 

Problemet jeg skisserer har vært oppe i PFU flere ganger bare det siste året. Der grensen mellom journalistikk og reklame forsvinner. Det er et problem, som nå har nådd tek.no

Problemet med skille mellom journalistisk innhold og tekstreklame har garantert vært oppe i PFU, men ikke på grunn av et system som Tek kjører. Det er såpass klart skille at det ikke vil pille PFU på nesen.

ref dagbladet nå:

 

Ja, og dette er problematisk fordi anonnsør kjøper seg kredibilitet ved å bli publisert på en (tidligere) seriøs nettside. Uansett hvordan det er merket er dette resultatet. Reklamen fremstår, og prøver å fremstå, som journalistikk fra Dagbladet. Og Dagbladet merker det fordi de må, ikke fordi de vil. Og jo mer avhengige av denne typen innhold man blir, jo lengere kan annonsør pushe grensene.

 

I bunn og grunn er det et tilitsspørsmål. Og for Tek ahr det vært en nedgående kurve. I steden for bedre journalistikk, så satser de på slikt piss som dette.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. Slike strømlinjeformede, integrerte annonsørartikler fremstår langt mer seriøst en blinkende bannere på toppen og begge sidene.

Dessuten er de antagelig tvunget til å inkorporere det i forsiden av oss, da veldig mange av oss bruker AdBlock.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. Slike strømlinjeformede, integrerte annonsørartikler fremstår langt mer seriøst en blinkende bannere på toppen og begge sidene.

Dessuten er de antagelig tvunget til å inkorporere det i forsiden av oss, da veldig mange av oss bruker AdBlock.

Ja, de fremstår som langt mer seriøs, og det er akkruat DET som er problemet. Det er ikke lenger en klar grense mellom reklame og innhold. Litt som at kompisen din skryter masse av en bil, du kjøper bilen, og finner ut i etterkant at han fikkk 5.000kr for å snakke varmt om den til venner? Det er jeg temmelig sikker på at du ikke hadde syntes var særlig greit.

 

Hvordan kan jeg vite at ikke HW får mer penger for å legge HP sine produkter først i anbefalingene de kjører? Eller gi dem ekstra gode karakterer siden de står for % av intektene? Vil en journalist kunne objektivt gjøre en test av en PC fra HP, når han vet at Tek og HP har samarbeid? Hva vil HP gjøre om Tek.no slakter nenvte PC i testen? Vil de i det hele tatt ville anonsere om HWs test av PCn vil ligge ved siden av artikkelen med terningkast 1?

 

Hele objektiviteten går rett i dass når man driver med slikt som dette. Man blir innhabil.

 

Vi bruker adblock fordi annonsørene ikke respekterer vårt privatliv, og fordi de har trådd over alle streker å grenser i håp om å skvise mest mulig ut av reklamen. Slår jeg av blockerne mine blir alt jeg gjør sporet og lagret, og internett er 20% innhold, og 80% blinkende reklamebannere.

 

Addblock er løsningen på et problem, og problemet er det annonsørene som har skapt. Litt som film og musikkbransjen egentlig. Der man ikke lenger finner seg i å betale svindelpriser for musikk, og der kakser skal gjøre seg steinrike å å være middle-man.

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ingen problemer med betalte artikler, men kunne dere ha gjort det sånn at man kunne ha krysset ut "betalt innhold fra Tek Story Labs for HP"?

Jeg sitter på en 14" skjerm, og det tar opp en god del av skjerm arealet, og gjør lese erfaringen litt kjedeligere da jeg må dra siden lengre ned hele tiden :)

 

Godt jobbet, fortsett arbeidet!

 

Hei

 

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

 

Jeg liker tanken på å kunne klikke bort varslingen på topp etter at du har sett den, skal høre med teknisk hva som er mulig her.

Lenke til kommentar

 

Totalt uenig. Slike strømlinjeformede, integrerte annonsørartikler fremstår langt mer seriøst en blinkende bannere på toppen og begge sidene.

Dessuten er de antagelig tvunget til å inkorporere det i forsiden av oss, da veldig mange av oss bruker AdBlock.

Ja, de fremstår som langt mer seriøs, og det er akkruat DET som er problemet. Det er ikke lenger en klar grense mellom reklame og innhold. Litt som at kompisen din skryter masse av en bil, du kjøper bilen, og finner ut i etterkant at han fikkk 5.000kr for å snakke varmt om den til venner? Det er jeg temmelig sikker på at du ikke hadde syntes var særlig greit.

 

Hvordan kan jeg vite at ikke HW får mer penger for å legge HP sine produkter først i anbefalingene de kjører? Eller gi dem ekstra gode karakterer siden de står for % av intektene? Vil en journalist kunne objektivt gjøre en test av en PC fra HP, når han vet at Tek og HP har samarbeid? Hva vil HP gjøre om Tek.no slakter nenvte PC i testen? Vil de i det hele tatt ville anonsere om HWs test av PCn vil ligge ved siden av artikkelen med terningkast 1?

Hvordan svarte du på alle disse spørsmålene før, når det var blinkende bannere som gjaldt?

 

Jeg tror ikke du innser realiteten. Reklamer MÅ eksistere for at internett skal ha fornuftig innhold. Det eneste som er verdt å diskutere her er formen. Hvorfor blir Tek mer innhabile av å ha tekstreklamer enn banner-reklamer fra HP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...