Gå til innhold

TEK STORY: Enkle triks gir en vitamin-innsprøytning i selv de billigste maskiner


Anbefalte innlegg

Med dette pisset har dere oppnådd to ting:

- Jeg fikk endra mindre lyst på HP

- Jeg kom ett skritt nærmere å slette HW fra bokmerkelista og stoppe Tek Ekstra

 

Samme her, fy søren for noe svada dette var. Lenge lurt på om jeg skal bli ekstra medlem. Men svaret er NEI.

Kjøp billig maskin, bytt til ssd. Mye bedre en dette.

Hvor mye fikk tek.no for denne dårlige reklamen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

Jeg driter i hvordan det er merket egentlig. Det er bedre at det er merket slik det er nå, enn at det er som i kjerringbladene (helt uten merker).

 

Jeg har aldri klaget på, eller nevnt merkingen. Jeg har klaget på at det er her i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns at det er sympatisk at dere tør prøve nye ting som Ekstra-satsingen og dette Betalt innhold prosjektet. Om dette siste skulle bli vellykket så vil dere kanskje bli en inspirasjonskilde for andre nettsteder i Norge. Betalt innhold er ikke uproblematisk i forhold til journalistisk etikk, men jeg syns at dere har den rette innstillingen og har troen på at dere vil komme dere helskinnet gjennom prosessen. Lykke til!

Det er da flere norske nettsteder (flesteparten av dem kvinne"magasiner") som har fått svi av PFU for denne typen innhold (dog de sliter med merkingen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvordan kan man stole på at disse skyløsningene er trygg for lagring av sensitive jobbdokumenter, personlig økonomi/helse dokumenter, politisk sensitive data, nakenbilder av kona etc? Eller sitter NSA og GCHQ og napper løker og industrispionerer om kapp?

 

Konkret: Hvilken kryptering benyttes, hvor i verden ligger serverne, hvilke land må signalene gjennom for å komme dit og hvilken overvåkningspraksis finnes i de landene?

 

Tja... kan en nettsky være sikrere enn om man lagrer på egen pc?

Lenke til kommentar

Hele konseptet virker å være å lure folk til å tro at det er ekte tek-artikler. Hvor logisk er det at TEK-STORY betyr «HISTORIE SOM TEK HAR PUBLISERT FOR PENGER» og ikke simpelten tek-story? Dere klarer sikkert å lure endel til å kjøpe HP-pcer med dette, men jeg må si at deres troverdighet fikk et solid skudd for baugen også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan man stole på at disse skyløsningene er trygg for lagring av sensitive jobbdokumenter, personlig økonomi/helse dokumenter, politisk sensitive data, nakenbilder av kona etc? Eller sitter NSA og GCHQ og napper løker og industrispionerer om kapp?

 

Konkret: Hvilken kryptering benyttes, hvor i verden ligger serverne, hvilke land må signalene gjennom for å komme dit og hvilken overvåkningspraksis finnes i de landene?

Er helt enig i at det mangler en del teknisk informasjon, men dette er jo en reklame, og de er jo ikke objektive.

 

Og til dere som blir sinte over innholdet. Ikke klikk, det er frivillig å lese.

 

Ble ikke sint, men skuffet. Skal jeg ikke lese denne siden lenger? Kommer alle slik i fremtiden kommer jeg ikke inn. Sier ikke mere om det :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må dere veteraner som spiser hovedkort til frokosten finne dere en bolle og tenke litt på at det finnes flere på nett som ikke har så god kunnskap som dere , det er soleklart at man ønsker et par ting med denne artikkelen / reklamen :

 

*Illustrere at en liten bærbar datamaskin uten den kraftigste innmaten fint kan gi deg en god opplevelse så lenge man har en god nettverksforbindelse (her burde egentlig HP gitt litt mer info om hva man mener er tilstrekkelig for slike tjenester som Onlive etc) .

*Selge sine produkter og tjenester.

*Være informativ til de som ikke har kjennskap til slike tjenester ( og tro meg , det er mange ).

 

Det jeg faktisk nesten gremmer meg over er at når man har såpass kvalifiserte lesere at dere ikke bidrar med mer enn det dere gjør , dere er jo både engasjerte og har kunnskap nok til å trolig lage den neste rakettmotoren til Mars , så hvorfor ikke komme med litt konstruktiv kritikk eller bidra med egenprodusert innhold til forum delen eller redaksjonen? Jeg blir litt lei meg når jeg ser at man kommer med oppgulp og kvalme (nå er jeg på ingen måte knyttet til redaksjonen som privatperson som kommenterer her i denne artikkelen ).

 

Så litt tilbakemelding til redaksjonen :

 

Man bør gå over artikkelen noen ganger til før den publiseres , det er noen små skrivefeil her og der som kan rettes , eksempelvis tre feil her 

 

 

Kjør tunge spill: Blant de mest potente tjenestene du kan bruke på laptopen din erOnLive, som lar deg spille for eksempel Saints Row IV, Metro og Bioshock Infinite uten å belaste maskinen. Snart vil også Nvidias GRID-løsning komme, som vil la deg strømme spill fra deres nettsky. Teknologien ikke helt perfekt, og har sine klare mangler, men her vil det skje veldig mye det neste året.

 

1 erOnlive , mangler mellomrom : er Onlive.
2 Grid med bindestrek til løsning. Nødvendig i det hele tatt? Har forståelse for at det brukes bindestrek ved feks Grid-server , men her?

Teknologien ikke helt perfekt : Burde vel ha et ord til der som "Er" og fjerne kommaet , "Teknologien er ikke helt perfekt og har sine klare mangler"

 

Man har også kunnet utdype litt mer om man får noe av dette inkludert i kjøpet og hva disse tjenestene koster over tid på nettskyen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det opplyses at det følger med en helt terabyte lagring i skyen gratis. Det opplyses IKKE om at denne tjenesten varer maks 1 år.

Hei,

 

Takk for tipset, og beklager at vi glemte å nevne det. Det er nå presisert i teksten.

 

 

"Vi"? Det står vitterlig "Dette er betalt innhold. Journalistene i Tek.no er ikke involvert i produksjonen", så hvorfor beklager du? Og hvorfor har dere anledning til å redigere teksten når dere ikke er "involvert i produksjonen"?

Lenke til kommentar

 

 

Det opplyses at det følger med en helt terabyte lagring i skyen gratis. Det opplyses IKKE om at denne tjenesten varer maks 1 år.

Hei,

 

Takk for tipset, og beklager at vi glemte å nevne det. Det er nå presisert i teksten.

 

 

"Vi"? Det står vitterlig "Dette er betalt innhold. Journalistene i Tek.no er ikke involvert i produksjonen", så hvorfor beklager du? Og hvorfor har dere anledning til å redigere teksten når dere ikke er "involvert i produksjonen"?

 

Nå leter du etter feil... hvis du leser forfatteren til denne anonsen, er det Jørgen elton nilsen, samme person som her har skrevet. står også i profilen til "nilsen" her på forumet at han er fra Tek Story Labs...

http://prntscr.com/6ltx67

http://prntscr.com/6ltxlc

 

Hadde kanskje vært bedre om han hadde en annen logo, men jeg synes ikke det burde være nødvendig da det helt klart står at han er "fra" tek story labs :) http://prntscr.com/6lty3h

 

edit: leste gjennom innlegget ditt etpar ganger til, og forstår at du skjønner at han er med i tek story labs. Regner med at han har mulighet til å endre tekstene i sine egne annonser, da dette er annonser, og ikke endel av "produksjonen" til tek.no

Endret av agnard
Lenke til kommentar

 

Med dette pisset har dere oppnådd to ting:

- Jeg fikk endra mindre lyst på HP

- Jeg kom ett skritt nærmere å slette HW fra bokmerkelista og stoppe Tek Ekstra

 

Det er sjelden jeg tyr til personangrep, men med dette innlegget viser du en patetisk oppførsel. Du er idioten som klikket på artikkelen, og ulikt deg så syntes jeg det var interessant stoff. Jeg visste ikke at man kunne streame spill over nett, og heller ikke rendre footage på eksterne serverløsninger slik denne artikkelen nevner.

 

Denne artikkelen er gratis å lese, sure oppgulp hører derfor ikke hjemme på noen vis her.

Du kan i tillegg streame spill over lokalnettet med Steam. Så super pcen på gutterommet kan kjøre spillet, som du spiller på den trege laptopen i stua. Fungerer ganske bra, best med kablet nett. Testa med en 6 år gammel billig laptop, Acer et-eller-annet, og fungerte akseptabelt. Vet ikke om du bør satse så hardt på en karriere i CS via streaming, men RTS og lignende burde det være nok. Det er opp til et halvt sekund delay på input på det værste.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for innspill!

 

Har bedt teknisk avdeling endre merkelappen i forumet til BETALT INNHOLD: for fremtiden så dette ikke er til å misforstå.

"BETALT" Kan nok forveksles med betalingsmur, altså EKSTRA, som jo er det motsatte - foreslår at dere endrer til "SPONSET INNHOLD", "ANNONSØRINNHOLD" e.l. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er sjelden jeg tyr til personangrep, men med dette innlegget viser du en patetisk oppførsel. Du er idioten som klikket på artikkelen, og ulikt deg så syntes jeg det var interessant stoff. Jeg visste ikke at man kunne streame spill over nett, og heller ikke rendre footage på eksterne serverløsninger slik denne artikkelen nevner.

Denne artikkelen er gratis å lese, sure oppgulp hører derfor ikke hjemme på noen vis her.

Det du kaller sure oppgulp, kaller jeg tilbakemelding på ett produkt jeg faktisk betaler for :p

 

Hvem er det du betaler, og for hva? Hvis du mener du er EKSTRA-abonnent(står ikke under bildet ditt) er jo problemet ditt ikke-eksisterende, da kan du i kontrollpanelet ditt velge at annonsetekster ikke skal vises.

Lenke til kommentar

 

Huff kaffen min var ikke merket tydelig at den var varm. Den manglet neon skilt og tåkelur.

Hvis tek.no ønsker å drite i eget matfat så får de bare gjøre det. Men ikke fortell meg at det ikke lukter.

 

De har ikke noe matfat å drite i, hvis ikke du og jeg betaler dem, enten direkte eller via annonser. Det ser ikke ut til at hverken du eller jeg betaler for EKSTRA, så da er det vel ganske fair å bytte en sporadisk annonse mot fullstendig gratis tilgang til norges største forum og tekno-side?

 

Hvordan tror egentlig folk at et forum/webside som trenger flere ansatte for å driftes skal overleve om de ikke er villig til å betale eller se annonser? Jeg gidder ikke drive en webside på heltid på ren dugnad, hadde du giddet/hatt råd til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

Jeg driter i hvordan det er merket egentlig. Det er bedre at det er merket slik det er nå, enn at det er som i kjerringbladene (helt uten merker).

 

Jeg har aldri klaget på, eller nevnt merkingen. Jeg har klaget på at det er her i det hele tatt.

 

 

Så om det var for feks hudkrem denne greia var, så hadde det vært greit?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Reklame får man betalt for å publisere og det er ikke objektiv journalistikk. Hvordan tenker du det skulle vært merket?

 

AtW

Det er ingen tvil om at dette er reklame. Problemet er at det er reklame som legger seg tett opp mot det faktiske innholdet til nettstedet.

 

Vil du heller ha totalt irrelevant reklame for deg, om shampo og strikketøy, når du besøker en teknologi-side?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...