Gå til innhold

TEK STORY: Enkle triks gir en vitamin-innsprøytning i selv de billigste maskiner


Anbefalte innlegg

 

Totalt uenig. Slike strømlinjeformede, integrerte annonsørartikler fremstår langt mer seriøst en blinkende bannere på toppen og begge sidene.

Dessuten er de antagelig tvunget til å inkorporere det i forsiden av oss, da veldig mange av oss bruker AdBlock.

Ja, de fremstår som langt mer seriøs, og det er akkruat DET som er problemet. Det er ikke lenger en klar grense mellom reklame og innhold. Litt som at kompisen din skryter masse av en bil, du kjøper bilen, og finner ut i etterkant at han fikkk 5.000kr for å snakke varmt om den til venner? Det er jeg temmelig sikker på at du ikke hadde syntes var særlig greit.

 

 

Ja, litt sånn hadde det vært - om kompisen min gikk med en sjokkgrønn T-skjorte der det sto "Toyota-promotør".

Da hadde det vært litt sånn. Og da hadde det vært min feil, ene og alene, om jeg ikke klarte å skille ham fra en annen, nøytral kompis.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artikkelen fungerer litt dårlig på mobil. Innholdet plassert på HP-skjermen blir et skrollbart element som bare tar opp 50% av høyden til telefonen. Frustrende å måtte skrolle på et element hvor man bare ser litt og litt, inne på en side som også er skrollbar.

Lenke til kommentar

Hvorfor blir Tek mer innhabile av å ha tekstreklamer enn banner-reklamer fra HP?

Fordi Tek bruker en add-provider, og på banner reklamer er ikke Tek.no og de som reklamerer i direkte kontakt. Om mindre intim kontakt fører til mer objektivitet.

 

De har dog forholdsvis direkte inntjening på prisguide som reklame for komplett :) Må innom en redirect som logger klikk på tur fra prisguide til komplett.

Lenke til kommentar

Pluss i boka for ekstremt tydelig merking av "betalt" innhold. Noe skeptisk til balansegangen mellom Tek Ekstra og dette - da på en side er det en helt greit artikell , men den er også reklame.

Jeg tenkte også dette, men du kan deaktivere disse artiklene under instillingene på profilen din, og fortsatt ha en reklamefri hverdag på Tek. :)

 

Hittil gir ikke artiklene meg noe særlig nytte, men de er ikke spesielt plagsom heller. Så lenge det holder seg til relativt få betalte artikler i forhold til vanlig redaksjonelt materiale, lar jeg de være på. Som andre har sagt her inne, pluss for å merke artikkelen tydelig med reklame.

Lenke til kommentar

 

 

Totalt uenig. Slike strømlinjeformede, integrerte annonsørartikler fremstår langt mer seriøst en blinkende bannere på toppen og begge sidene.

Dessuten er de antagelig tvunget til å inkorporere det i forsiden av oss, da veldig mange av oss bruker AdBlock.

Ja, de fremstår som langt mer seriøs, og det er akkruat DET som er problemet. Det er ikke lenger en klar grense mellom reklame og innhold. Litt som at kompisen din skryter masse av en bil, du kjøper bilen, og finner ut i etterkant at han fikkk 5.000kr for å snakke varmt om den til venner? Det er jeg temmelig sikker på at du ikke hadde syntes var særlig greit.

 

 

Ja, litt sånn hadde det vært - om kompisen min gikk med en sjokkgrønn T-skjorte der det sto "Toyota-promotør".

Da hadde det vært litt sånn. Og da hadde det vært min feil, ene og alene, om jeg ikke klarte å skille ham fra en annen, nøytral kompis.

Hadde du da stolt på hva han sier om Audi om han hadde bytta skjorte dagen etterpå?

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Jeg har ingen problemer med betalte artikler, men kunne dere ha gjort det sånn at man kunne ha krysset ut "betalt innhold fra Tek Story Labs for HP"?

Jeg sitter på en 14" skjerm, og det tar opp en god del av skjerm arealet, og gjør lese erfaringen litt kjedeligere da jeg må dra siden lengre ned hele tiden :)

 

Godt jobbet, fortsett arbeidet!

Hei

 

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

 

Jeg liker tanken på å kunne klikke bort varslingen på topp etter at du har sett den, skal høre med teknisk hva som er mulig her.

 

 

Mtp at så mange har widescreen (n00bs! :p) og også med tanke på kredibilitet, vurder å sette merkingen langs siden av artikkelen.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor blir Tek mer innhabile av å ha tekstreklamer enn banner-reklamer fra HP?

Fordi Tek bruker en add-provider, og på banner reklamer er ikke Tek.no og de som reklamerer i direkte kontakt. Om mindre intim kontakt fører til mer objektivitet.

 

De har dog forholdsvis direkte inntjening på prisguide som reklame for komplett :) Må innom en redirect som logger klikk på tur fra prisguide til komplett.

 

Okay?  men jeg kan kjøpe annonse direkte fra dem også?

http://www.mediehusettek.no/annonsering/

Lenke til kommentar

Merkinga av artikkelen er super, men jeg synes det er problematisk at journalister hos tek.no nå "leies ut" til eksterne parter for å skrive reklameartikler for de, samtidig som de fortsatt er en del av tek.no. Det er tvilsomt at neste test av et HP-produkt kommer til å merkes med "Artikkelforfatter er mangeårig kollega og venn med n.n, som nå sitter i naborommet og skriver reklamefeature for HP", selv om det kan finne på å være tilfellet. Worst case scenario er jo at Jørgen Elton Nilsen om et par uker tester et HP-produkt og gir det en god score, men jeg tror og håper at man ikke begår generaltabben å bruke journalister i Tek Story Labs til å samtidig holde på med objektiv journalistikk

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Merkinga av artikkelen er super, men jeg synes det er problematisk at journalister hos tek.no nå "leies ut" til eksterne parter for å skrive reklameartikler for de, samtidig som de fortsatt er en del av tek.no. Det er tvilsomt at neste test av et HP-produkt kommer til å merkes med "Artikkelforfatter er mangeårig kollega og venn med n.n, som nå sitter i naborommet og skriver reklamefeature for HP", selv om det kan finne på å være tilfellet. Worst case scenario er jo at Jørgen Elton Nilsen om et par uker tester et HP-produkt og gir det en god score, men jeg tror og håper at man ikke begår generaltabben å bruke journalister i Tek Story Labs til å samtidig holde på med objektiv journalistikk

Hei Vegard

 

Du er inne på en reell problemstilling, og dette er noe vi prøver å være bevisste på.

 

Grep vi har gjort, er f.eks å skjerme oss fysisk et stykke fra redaksjonen, så vi ikke ser hva de jobber med og vice versa. Vi har også fått laget en egen skjult seksjon i publiseringssystemet, så journalistene ikke kan se hvilke Tek Stories som kommer. Jeg og Jørgen, som har tatt spranget til kommersiell side, er også fullt inneforstått med at vi blir værende der i overskuelig fremtid. Man kan ikke bytte hatt når det passer en.

 

Samtidig er jo virkeligheten den at norske journalister hver dag er omringet av folk som prøver å påvirke en. Det er produsenter, PR-folk, kilder, venner, etc. Hele yrkesstoltheten ligger i å formidle sakene objektivt og uhildet, og her vil jeg som redaktør gjennom snart 15 år tørre å påstå at vi har en god kultur i Tek.no. Jeg har ennå til gode å høre en journalist hos oss føle seg presset av noen utenfor redaksjonen til å mene eller skrive noe annet enn de selv ønsker.

 

Dette er ikke bare riktig, men høyst rasjonelt: Alle i Tek er inneforstått med at uten integriteten i behold er journalistikken vår verdiløs. Jobbene våre avhenger av å klare å opprettholde dette skillet, og beholde tilliten til leserne. Så får andre bedømme om vi har lykkes med det eller ikke :)

 

Uansett, takk for gode innspill!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er dette mer å la seg kjøpe en tradisjonell reklame?

AtW

KLart det er. Det er ikke å stikke under en stol at dette er noe helt annet enn vanlig reklame.

Det er en hel artikkel, laget spesielt for det publikumet siden har, og som prøver å utgi seg som vanlig journalistisk innhold.

Den er merket i tråd med norsk regelverk, men det er fremdeles en artikkel HW får betalt for å publisere, og som ikke er objektiv journalistikk.

Vel, reklame og markedsføring er eneste måte for både bedrifter og nettaviser å holde hjula i gang, så du slipper ikke unna det med det første. Det man derimot KAN gjøre noe med er kvaliteten på den reklamen en viser. Så personlig mener jeg at lærerike reklame-artikler som dette, som faktisk ligger litt arbeid bak, er langt å foretrekke foran støyende reklamebannere, popups og lavkvalitets kvantitets piss.

 

Artikkelen prøver ikke å utgi seg for objektiv journalistikk overhode, men en informativ tekst om et relevant tema som jeg ikke visste så mye om før nå.

 

Hva gjelder dine personlige meninger er du selvfølgelig berettiget å lufte det, men klarer du ikke holde deg for god for personangrep og sjikane får du heller stå i bakgården å rope..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...