Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har vært kritisk til Samsung lenge nå, men dette virker rett og slett som en fantastisk telefon. Jeg kommer nok til å kjøpe Galaxy Note-versjonen av denne når den har blitt litt billigere, men Samsung ser ut til å virkelig ha truffet blink her. Til og med softwaren ser OK ut, selv om jeg nok raskt hiver inn paranoid android/cyanogen mod.

 

Utrolig sexy design også! Men jeg ville aldri valgt hvit. Kjedelig, ser nesten ikke at det er metall og glass på denne modellen.

Med tanke på at det er Exynos prosessor her spørs det om det blir noe særlig med custom-roms til denne.. Cyanogen kommer sikkert etterhvert men sannsynligvis mye bugs! Dog har Chainfire sluppet root alt så er bare å krysse fingrene :)

 

Det tenkte jeg ikke på ... Hmm. Kan det komme uoffisielle roms da? Er fortsatt litt ny på dette med rooting osv, er litt dealbreaker for meg hvis jeg er låst til Samsungs UI.

Lenke til kommentar

 

 

Har vært kritisk til Samsung lenge nå, men dette virker rett og slett som en fantastisk telefon. Jeg kommer nok til å kjøpe Galaxy Note-versjonen av denne når den har blitt litt billigere, men Samsung ser ut til å virkelig ha truffet blink her. Til og med softwaren ser OK ut, selv om jeg nok raskt hiver inn paranoid android/cyanogen mod.

 

Utrolig sexy design også! Men jeg ville aldri valgt hvit. Kjedelig, ser nesten ikke at det er metall og glass på denne modellen.

Med tanke på at det er Exynos prosessor her spørs det om det blir noe særlig med custom-roms til denne.. Cyanogen kommer sikkert etterhvert men sannsynligvis mye bugs! Dog har Chainfire sluppet root alt så er bare å krysse fingrene :)

 

Det tenkte jeg ikke på ... Hmm. Kan det komme uoffisielle roms da? Er fortsatt litt ny på dette med rooting osv, er litt dealbreaker for meg hvis jeg er låst til Samsungs UI.

 

Ja da det kan det.. Er ingen ekspert jeg heller men tror greia er at det er vanskeligere for utviklere å få all info fra Samsung ang. prosessoren som de trenger for å skrive kode. All c.rom kode må skrives på nytt for Exynos.. Ser på Xda at de allerede har sluppet en deodexed utgave av programvaren for utviklere så regner med det jobbes på spreng for å få til Roms o.l. Sjøl har jeg bestillt Edge fra Telenor. Vil ha den uansett, men helt klart best visst jeg kan skifte rom! 

Lenke til kommentar

Samme oppløsning som 27" skjermen jeg har hjemme... Har det noen hensikt (utover økt krav til skjermkort og dårligere batteritid) å ha såpass ekstrem-oppløsning på mobiler?

Jeg trives godt med Z3 Compact med 720x1280, og har ikke savnet høyere oppløsning i det hele tatt

 

Jeg har Galaxy S3, også med 720x1280. Jeg kunne godt tenkt meg noe høyere oppløsning. Det største utbyttet av 2560x1440 er vel kanskje når man bruker den til VR.

Lenke til kommentar

Kopierer Samsung utseendet til Iphone?

 

Her har dere ett bilde av Samsung Ativ S, lansert i september 2012...

 

post-82913-0-27464400-1427375062_thumb.j

 

iPod Touch, 2008:

 

$_57.JPG

 

 

En forskjell mellom Ativ S og iPhone/iPod Touch er forresten at i Ativ S er det plastikk rundt kantene og på baksiden, også det som ser ut som forkrommet metall, mens iPoden i bildet naturligvis er laget i metall der det ser ut som metall. ;)

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Mobilen som sprenger rekorder" heter det i overskriften...trodde nesten det var dette det dreide seg om:

 

"You know the rumors about how the Galaxy S6 would have dramatically less bloatware? How a bunch of the Samsung apps would be deletable if not completely optional? Yeah, not true. It's a bummer, but the Galaxy S6 has as much bloatware as ever. 

At first glance, the new S6 and S6 Edge appear to be less cluttered, but you'll actually find some 56 applications pre-installed. That's 6 more than the 50 you'll find on the Galaxy Note 4!"

http://gizmodo.com/the-samsung-galaxy-s6-has-as-much-bloatware-as-ever-1693717539

 

:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen er også at der ativ s ser heltvok ut, så er opp touch grisestygg i den forstand vi skal sammenligne saker som forvdet meste er en skjerm.

 

Ativ S ser ut som en wok? Mulig det... men selv en wok er da laget av ekte metall, ikke slik plast med blank maling som Samsung elsker... ;)

Opp touch er sikkert grisestygg hvis du sier det, uten at jeg vet hvem eller hva det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Mobilen som sprenger rekorder" heter det i overskriften...trodde nesten det var dette det dreide seg om:

 

"You know the rumors about how the Galaxy S6 would have dramatically less bloatware? How a bunch of the Samsung apps would be deletable if not completely optional? Yeah, not true. It's a bummer, but the Galaxy S6 has as much bloatware as ever.

At first glance, the new S6 and S6 Edge appear to be less cluttered, but you'll actually find some 56 applications pre-installed. That's 6 more than the 50 you'll find on the Galaxy Note 4!"

http://gizmodo.com/the-samsung-galaxy-s6-has-as-much-bloatware-as-ever-1693717539

 

 

:p

Se på bildet.

T-Mobile , Amazon ...

Det som omtales der er en usa operatør branded mobil på kontrakt.

Og noe som ikke kan sammenliknes med våres.

 

Det er (på en standard telefon):

Googles sine apps (over 30 ?)

Tre fra Microsoft (one note ,skype ,one drive)

Fire fra Samsung ( s-voice, s-heath, remote, og Samsung appz - hvor man kan valgfritt laste ned Samsung inkl det som karakteriseres som bloat )

Noen andre (Facebook, whatsapp, instagram )

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

"Mobilen som sprenger rekorder" heter det i overskriften...trodde nesten det var dette det dreide seg om:

 

"You know the rumors about how the Galaxy S6 would have dramatically less bloatware? How a bunch of the Samsung apps would be deletable if not completely optional? Yeah, not true. It's a bummer, but the Galaxy S6 has as much bloatware as ever.

At first glance, the new S6 and S6 Edge appear to be less cluttered, but you'll actually find some 56 applications pre-installed. That's 6 more than the 50 you'll find on the Galaxy Note 4!"

http://gizmodo.com/the-samsung-galaxy-s6-has-as-much-bloatware-as-ever-1693717539

 

 

:p

Se på bildet.

T-Mobile , Amazon ...

Det som omtales der er en usa operatør branded mobil på kontrakt.

Og noe som ikke kan sammenliknes med våres.

 

 

Jeg ser på bildet - det er stadig et Samsung-merke på telefonen, det er stadig en Galaxy S6, det er stadig Samsung som leverer telefonen med operatørens ekstra bloatware preinstallert, og selv om man tar bort de 6 ekstra appene som T-mobile vil ha med (som man selvsagt ikke kan fjerne fra den operatørlåste versjonen) er det 50 apps igjen. Altså stadig full av bloatware. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forskjellen er også at der ativ s ser heltvok ut, så er opp touch grisestygg i den forstand vi skal sammenligne saker som forvdet meste er en skjerm.

 

Ativ S ser ut som en wok? Mulig det... men selv en wok er da laget av ekte metall, ikke slik plast med blank maling som Samsung elsker... ;)

Opp touch er sikkert grisestygg hvis du sier det, uten at jeg vet hvem eller hva det er.

Så sorry at denne dritten av en telefon lurte meg litt der. Ativ s ser helt ok ut selv om den er av plast. Ipod touch er grisestygg og har absolutt ikke holdt seg med årene. At den er i metall gjør den ikke finere. Men om noen år så synes jeg nok at htc one, Galaxy s6 og iphone 6 også kan ha sett sine bedre dager.

Lenke til kommentar

 

 

"Mobilen som sprenger rekorder" heter det i overskriften...trodde nesten det var dette det dreide seg om:

"You know the rumors about how the Galaxy S6 would have dramatically less bloatware? How a bunch of the Samsung apps would be deletable if not completely optional? Yeah, not true. It's a bummer, but the Galaxy S6 has as much bloatware as ever.

At first glance, the new S6 and S6 Edge appear to be less cluttered, but you'll actually find some 56 applications pre-installed. That's 6 more than the 50 you'll find on the Galaxy Note 4!"http://gizmodo.com/the-samsung-galaxy-s6-has-as-much-bloatware-as-ever-1693717539 :p

 

Se på bildet.

T-Mobile , Amazon ...

Det som omtales der er en usa operatør branded mobil på kontrakt.

Og noe som ikke kan sammenliknes med våres.

Jeg ser på bildet - det er stadig et Samsung-merke på telefonen, det er stadig en Galaxy S6, det er stadig Samsung som leverer telefonen med operatørens ekstra bloatware preinstallert, og selv om man tar bort de 6 ekstra appene som T-mobile vil ha med (som man selvsagt ikke kan fjerne fra den operatørlåste versjonen) er det 50 apps igjen. Altså stadig full av bloatware. ;)

"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

 

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

 

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

 

 

Fra samme kilde:

"Although Samsung refers to it as a removal of the app, we've been playing with the Samsung Galaxy S6 Edge and discovered apps can instead be disabled meaning each wont be clogging up your app drawer, but can be reinstated (via the settings menu) if needed."

...

"Microsoft apps OneDrive, OneNote and Skype as well as Instagram, WhatsApp, Facebook and Facebook's Messenger app are also included on the Galaxy S6 and Glaxy S6 Edge, and all can be hidden from view."

 

Hvordan fungerer Android sin tilgangskontrol for forhåndsinstallerte apps?

Er de tildelt alle tilgangene de ønsker til kontaktlister, gps o.l., eller vises den normale app tilgangskontroll dialogen første gang en app startes?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser på bildet - det er stadig et Samsung-merke på telefonen, det er stadig en Galaxy S6, det er stadig Samsung som leverer telefonen med operatørens ekstra bloatware preinstallert, og selv om man tar bort de 6 ekstra appene som T-mobile vil ha med (som man selvsagt ikke kan fjerne fra den operatørlåste versjonen) er det 50 apps igjen. Altså stadig full av bloatware. ;)
"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

 

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

 

 

Samsungs produkt -> Samsungs ansvar. 

Det er da Samsung som etterkommer T-mobile og andre operatører sine ønsker og preinstallerer dritten på de respektive telefonene.

 

Apple på den annen side, nekter å installere operatørbloatware, så det slipper du i alle fall. Du kan selvsagt velge å kalle alle de 28 appene som pr. i dag leveres preinstallert på en iPhone, eller så mange du finner det for godt, for bloatware - men som du sier, det er deg. Det de fleste kanskje vil karakterisere som bloatware er forsvinnende lite i iOS, i forhold til bloatingen i både apps og ekstra UI-skall, etc. på mange Android-telefoner. Å "disable" som i kunne gjemme appene slik at de ikke er synlige på hjemmeskjermene gjøres da like greit på iPhone som i Android: lag en mappe på den minst brukte hjemmeskjermen, putt appene du ikke vil se i mappen. Done. ;)

Lenke til kommentar

 

"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

 

 

Fra samme kilde:

"Although Samsung refers to it as a removal of the app, we've been playing with the Samsung Galaxy S6 Edge and discovered apps can instead be disabled meaning each wont be clogging up your app drawer, but can be reinstated (via the settings menu) if needed."[/size]

...

"Microsoft apps OneDrive, OneNote and Skype as well as Instagram, WhatsApp, Facebook and Facebook's Messenger app are also included on the Galaxy S6 and Glaxy S6 Edge, and all can be hidden from view."[/size]

 

Hvordan fungerer Android sin tilgangskontrol for forhåndsinstallerte apps?

Er de tildelt alle tilgangene de ønsker til kontaktlister, gps o.l., eller vises den normale app tilgangskontroll dialogen første gang en app startes?

Når forhåndsinnstallerte apps disables i android autostartes de og dens tilhørende service ikke lengre og kjørere i lengre i bakgrunnen. Så tilgangsrettigheter de eventuelt måtte ha når enablet blir for mitt vedkommende helt uinteressant.

Man kan også se hvilke tilgansrettigheter hvert enkelt all har i program manager.

Dette med å disable slike applikasjoner helt har man kunne gjort i flere Android versjoner og er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser på bildet - det er stadig et Samsung-merke på telefonen, det er stadig en Galaxy S6, det er stadig Samsung som leverer telefonen med operatørens ekstra bloatware preinstallert, og selv om man tar bort de 6 ekstra appene som T-mobile vil ha med (som man selvsagt ikke kan fjerne fra den operatørlåste versjonen) er det 50 apps igjen. Altså stadig full av bloatware. ;)

"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

Samsungs produkt -> Samsungs ansvar.

Det er da Samsung som etterkommer T-mobile og andre operatører sine ønsker og preinstallerer dritten på de respektive telefonene.

 

Apple på den annen side, nekter å installere operatørbloatware, så det slipper du i alle fall. Du kan selvsagt velge å kalle alle de 28 appene som pr. i dag leveres preinstallert på en iPhone, eller så mange du finner det for godt, for bloatware - men som du sier, det er deg. Det de fleste kanskje vil karakterisere som bloatware er forsvinnende lite i iOS, i forhold til bloatingen i både apps og ekstra UI-skall, etc. på mange Android-telefoner. Å "disable" som i kunne gjemme appene slik at de ikke er synlige på hjemmeskjermene gjøres da like greit på iPhone som i Android: lag en mappe på den minst brukte hjemmeskjermen, putt appene du ikke vil se i mappen. Done. ;)

En kan kanskje moderere seg litt til at 4 apper fra Samsung ikke kan kalles nedlesset med bloatware, og som dessuten kan disables.

Us operatører sitt software kommer med binding/kontrakt og har med subsidiering å gjøre og likner idag lite på det vi har hos oss. Da også å komme med link til en amerikaner som ikke liker hva t-mobile har lagt inn og ikke klarer å skille Google / os medfølgende apps i sin summering ... lite relevant i diskusjonen her.

 

Angående bloatware fra Apple som "jeg" med flere ikke er interessert i i tillegg til Vimeo,Flicker er noe omtalt her.

http://www.todaysiphone.com/2014/09/64gb-128gb-iphone-6-6-plus-come-ilifeiwork-apps-pre-installed/

 

Bare for å nevne det har jeg 64GB utgaver av iphone 6 og Ipad Air 2.

Garageband f.eks ,wtf skal jeg med dette. Får ikke ikon bort engang med ios og disse er bare til irritasjon.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tek.no

dere gir alt for lett 10/10 på alle sine toppmodeller året rundt.. blir for lett å bare gi alle 10/10

jeg har selv s6 edge og det er flere feil/mangler der enn jeg er vant med fra s5, definitivt en bra mobil men heller 9/10 for den har mangler vi brukere vil ha.

 

Hvor fikk du tak i den fra?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ser på bildet - det er stadig et Samsung-merke på telefonen, det er stadig en Galaxy S6, det er stadig Samsung som leverer telefonen med operatørens ekstra bloatware preinstallert, og selv om man tar bort de 6 ekstra appene som T-mobile vil ha med (som man selvsagt ikke kan fjerne fra den operatørlåste versjonen) er det 50 apps igjen. Altså stadig full av bloatware. ;)

"The number of applications that can be removed from devices can vary by regions and mobile carriers."

Så du kan skylde på T-Mobile i eksempelet ditt. Ikke Samsung.http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-confirms-you-can-banish-galaxy-s6-bloatware--1289322

Jeg har forresten det «jeg» karakteriserer som mere bloatware som ikke kan fjernes på min ipad air 2 og min iphone6 fra Apple.Som heller ikke kan disables.

Samsungs produkt -> Samsungs ansvar.

Det er da Samsung som etterkommer T-mobile og andre operatører sine ønsker og preinstallerer dritten på de respektive telefonene.

 

Apple på den annen side, nekter å installere operatørbloatware, så det slipper du i alle fall. Du kan selvsagt velge å kalle alle de 28 appene som pr. i dag leveres preinstallert på en iPhone, eller så mange du finner det for godt, for bloatware - men som du sier, det er deg. Det de fleste kanskje vil karakterisere som bloatware er forsvinnende lite i iOS, i forhold til bloatingen i både apps og ekstra UI-skall, etc. på mange Android-telefoner. Å "disable" som i kunne gjemme appene slik at de ikke er synlige på hjemmeskjermene gjøres da like greit på iPhone som i Android: lag en mappe på den minst brukte hjemmeskjermen, putt appene du ikke vil se i mappen. Done. ;)

En kan kanskje moderere seg litt til at 4 apper fra Samsung ikke kan kalles nedlesset med bloatware, og som dessuten kan disables.

Us operatører sitt software kommer med binding/kontrakt og har med subsidiering å gjøre og likner idag lite på det vi har hos oss. Da også å komme med link til en amerikaner som ikke liker hva t-mobile har lagt inn og ikke klarer å skille Google / os medfølgende apps i sin summering ... lite relevant i diskusjonen her.

 

Angående bloatware fra Apple som "jeg" med flere ikke er interessert i i tillegg til Vimeo,Flicker er noe omtalt her.

http://www.todaysiphone.com/2014/09/64gb-128gb-iphone-6-6-plus-come-ilifeiwork-apps-pre-installed/

 

Bare for å nevne det har jeg 64GB utgaver av iphone 6 og Ipad Air 2.

Garageband f.eks ,wtf skal jeg med dette. Får ikke ikon bort engang med ios og disse er bare til irritasjon.

Garageband er ikke preinnstallert...
Lenke til kommentar

 

En kan kanskje moderere seg litt til at 4 apper fra Samsung ikke kan kalles nedlesset med bloatware, og som dessuten kan disables.

Us operatører sitt software kommer med binding/kontrakt og har med subsidiering å gjøre og likner idag lite på det vi har hos oss. Da også å komme med link til en amerikaner som ikke liker hva t-mobile har lagt inn og ikke klarer å skille Google / os medfølgende apps i sin summering ... lite relevant i diskusjonen her.

 

Angående bloatware fra Apple som "jeg" med flere ikke er interessert i i tillegg til Vimeo,Flicker er noe omtalt her.

http://www.todaysiphone.com/2014/09/64gb-128gb-iphone-6-6-plus-come-ilifeiwork-apps-pre-installed/

 

Bare for å nevne det har jeg 64GB utgaver av iphone 6 og Ipad Air 2.

Garageband f.eks ,wtf skal jeg med dette. Får ikke ikon bort engang med ios og disse er bare til irritasjon.

Garageband er ikke preinnstallert...

 

Garageband (og noen andre ekstra Apple applikasjoner) kommer nå preinstallert på 64GB og 128GB versjonene av iPhone og iPad. Men de kan slettes på samme måte som andre apps.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...