Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6


Anbefalte innlegg

 

Jeg skulle tydeligvis presisert : eksempel på produsent og Android mobil produkt (ikke windows pcer), som ikke er kinesiske eller russiske.

Ikke akkurat en androidmobil, men det er i allefall snakk om Samsungs printere som har en hardkodet bakdør:http://www.pcworld.com/article/2017295/samsung-printers-contain-hardcoded-backdoor-account-uscert-warns.html
Ingen bedrifter som har vidåpen snmp aksess fra internett og inn til vilkårlige adresser og enheter.

Slike svakheter i kode og utstyr finns overalt. Muligheten til å utnytte det derimot kan være svært liten , eller mikroskopiske .

Shellshock ble ikke en issue før noen skrev om det og var i tillegg lesbart som opersource linux kode i over 20 år.

Men honnør til deg for å ha brukt tid på å finne frem til noe om Samsung.

 

Jeg vet om masse typer kommersielt ende utstyr som har både telnet eller ssh med admin og produsent default passord . Dette er for debug og feilsøkings øyemed over nettverk uten å måtte løpe til plassen der device står og kople på med lokal USB/serie konsoll.Eller til remote management firmware ip settings overvåkning alarmer etc som snmp er ment for.

 

Skal det endre på er det leverandør/installasjon/drifts ansvarlige og kunden som bør gjøre det etter avtale seg imellom.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde et søk etter bakdører på Samsungs telefoner og der også dukket det opp saker og ting:

http://www.zdnet.com/article/backdoor-in-samsung-galaxy-devices-allows-remote-access-to-data/

 

Men som de skriver kan det være at denne bakdøren var ment for en legitim funksjon:

 

 

 

"However, it is possible that these were added for legitimate purposes, without the intent of doing harm by providing a back door. Nevertheless, the result is the same and it allows the modem to access the phone's storage."
Lenke til kommentar

Du kan jo lese hva ArsTechica via Dan Rosenberg konkluderte med om samme sak.

To get a second opinion, Ars turned to Dan Rosenberg, a senior security researcher at Azimuth Security, who specializes in the reverse engineering of Unix and embedded devices.

http://arstechnica.com/security/2014/03/virtually-no-evidence-for-claim-of-remote-backdoor-in-samsung-galaxy-phones/

 

Hva med

Infamous former National Security Agency contractor Edward Snowden, responsible for leaking thousands of pages of classified intelligence documents from the secretive spy organization, reportedly believes that the iPhone contains "special software" that can be remotely activated by authorities for intelligence gathering purposes.

http://appleinsider.com/articles/15/01/21/nsa-leaker-edward-snowden-refuses-to-use-apples-iphone-over-spying-concerns---report

 

Hvis jeg ville vært av dem som bekymret meg for slikt ville dette med NSA og Apple som amerikansk selskap bekymret meg mere (sammen med Kina og Russland) enn motiver hos et selskap i Sør Korea.

 

Vi kan vel tilslutt for å gå tilbake til topic - og oppsummere med at det er ingenting som tyder på at det hverken nå - eller senere (under lansering til massene ) er noen grunn til å mistenke at det er noe ondskapsfull plantet software eller firmware i S6 fra selve produsenten av mobilen.

Samsung vil rette opp inntrykket fra S5 og ta tilbake markedsandeler og jeg har ingen tro på at de bevisst ville risikere noe slikt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Sitat: "Den stiligere enn noen annen mobiltelefon."

 

Personlig mening det, men de har jo gjort sitt beste for å etterligne iPhone 6 her da. Spørsmålet er om man slipper å oppleve stuttering på denne slik som på _alle_ de andre Samsung-telefonene?

 

S6 lagger den også, slik alle andre Androids-telefoner gjør og alltid har gjort. Men enda verre: skjermen har en ekstrem ghosting-effekt som gjør at man kan undres over om journalister som gi denne skjermen top score er med sine fulle fem.

Lenke til kommentar

Alle android telefoner jeg har brukt lider av en mikro stuttering som man ikke kan unsee når man først har lagt merke til det. Det er ikke applikasjons lag jeg snakker om men en meget fin hakking når man scroller ting, nå har alle mine android telefoner oljedråper skjermer så det kan være noe med oled men etter det jeg har lest så har oled skjermer raskere respons tid enn cd skjermer. For de som måtte lure jeg har observert dette på en galaxy s4, moto x (2014) og nexus 6.

Lenke til kommentar

Da fremstår jo innlegget relativt flåsete og ignorant.

Syns innlegget var bra jeg.... virker på meg som noen medlemmer i diskusjon har problemer med å akseptere at Samsung har levert noe bra.(et irrasjonelt forhold til selskapet som farger dømmekraften om produkter derfra)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ramguy: Var kanskje litt flåsete å påstå at samsung har 3 modeller som overgår alt annet. Jeg modererer meg til å påstå at Samsung har 3 modeller som overgår alt av Apple produkter. Og det er nok sannheten, selv om den garantert er umulig å svelge for enkelte her inne. Dere får uansett mobilmerke ha en riktig så god påske! ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fremdeles en idiotisk påstand, blir litt som å påstå at en sports kabriolet er bedre enn en sedan bare fordi du generelt vil kunne få bedre kjørefølelse og en raskere bil.

 

I all den tid Samsung kjører Android på sine telefoner og Apple kjører iOS så blir det relativt idiotisk å sammenligne øye-for-øye på måten som du forsøker her.

 

Hva som er "best" defineres jo ikke utifra ren maskinvare, ren programvare osv.. Men hva den faktiske totalpakken med maskinvare, programvare og ikke minst økosystemet skaper av verdi for den potensielle kunden.

 

For en person så kan Samsung Galaxy S6 være den perfekte telefon og Android passe midt i blinken, for en annen så kan det være at Android integrerer heller dårlig i deres hverdag og den symbiosen de har av eksisterende produkter og løsninger og da kan det fort være at Samsung Galaxy S6 viste seg å være langt ifra den beste løsningen.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fremdeles en idiotisk påstand, blir litt som å påstå at en sports kabriolet er bedre enn en sedan bare fordi du generelt vil kunne få bedre kjørefølelse og en raskere bil.

 

I all den tid Samsung kjører Android på sine telefoner og Apple kjører iOS så blir det relativt idiotisk å sammenligne øye-for-øye på måten som du forsøker her.

 

Hva som er "best" defineres jo ikke utifra ren maskinvare, ren programvare osv.. Men hva den faktiske totalpakken med maskinvare, programvare og ikke minst økosystemet skaper av verdi for den potensielle kunden.

 

For en person så kan Samsung Galaxy S6 være den perfekte telefon og Android passe midt i blinken, for en annen så kan det være at Android integrerer heller dårlig i deres hverdag og den symbiosen de har av eksisterende produkter og løsninger og da kan det fort være at Samsung Galaxy S6 viste seg å være langt ifra den beste løsningen.

Jeg tror ikke det er android som er problemet, men propiære løsninger fra arrogante produsenter. Men det mest morsomme er jo at noen faktisk lar seg overbevise om at det er de som følger en standard som har feil, og lager de dårlige løsninger. Latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er 4 stk ting den får trekk for. Allikevel terningkast 10. Hvor er de nå de som klagde på at iPhone fikk for høy score til tross for trekk? Åja, det er ikke Eple på den, så da er den ikke laget av djevelen selv?

Lenke til kommentar

Urge: Forskjellen er vel at iphone 6 plus har/hadde en svak design ved volumkontrollen, slik at den bøyde/bøyer seg ved normal bruk. Å trykkbelaste den slik de gjør i denne testen, har ingenting med dens svake konstruksjon rundt volumkontrolleren å gjøre. Og jeg trodde virkelig alle hadde fått det med seg nå. Du vet vel at iphone 6 plus har fått en forsterkning på innsiden, akkurat der den hadde en svakhet? Eller har du elegant oversett det i din iver på å frikjenne apple fra alt?

Men for all del. Kanskje har galaxy 6 samme svakhet? Da håper jeg virkelig noen tar tak i det slik at ikke forbrukerne blir sittende igjen som taperne, men samsung blir tvunget til å forbedre designet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt at Samsung, som var så eplekjekk i tiden bendgate stod på som værst, nå tydeligvis leverer et produkt som tåler like lite eller mindre.

For min del bryr det meg midt i ræva. Når telefoner blir så tynne som de er nå, så må vi regne med at de tåler mindre. Og samtidig tåler de nok. Har hatt iPhone 6 pluss i lang tid. Den er i lomma mye og den har ennå ikke blitt bøyd. Hele sirkuset var mediaskap for clicks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Urge: Forskjellen er vel at iphone 6 plus har/hadde en svak design ved volumkontrollen, slik at den bøyde/bøyer seg ved normal bruk. Å trykkbelaste den slik de gjør i denne testen, har ingenting med dens svake konstruksjon rundt volumkontrolleren å gjøre. Og jeg trodde virkelig alle hadde fått det med seg nå. Du vet vel at iphone 6 plus har fått en forsterkning på innsiden, akkurat der den hadde en svakhet? Eller har du elegant oversett det i din iver på å frikjenne apple fra alt?

Men for all del. Kanskje har galaxy 6 samme svakhet? Da håper jeg virkelig noen tar tak i det slik at ikke forbrukerne blir sittende igjen som taperne, men samsung blir tvunget til å forbedre designet.

Fantastisk morsomt å lese påstandene dine :-)

Har sjøl min andre iPhone 6, og hverken den eller den første er blitt bøyd, og heller ingen av de jeg kjenner som har 6 og 6+ har opplevd at de har bøyd seg av seg selv med normalt bruk slik du påstår, og alle er kjøpt før den såkalte forsterkningen du påstår evt skulle ha kommet.

Tror du selv på sprøytet du serverer om iPhone??? :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...