Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6


Anbefalte innlegg

Iphone6 var vel aldri omtalt som den telefonene som ble bøyd,det var ip6 plus. Og merkelig nok er det ingen i den harde fangruppen som ble rammet, men ved en uformell kontroll på jobben, ble det lagt 4 ip6 plus på bordet, og samtlige viste seg å være mer eller mindre bøyd ved volumkontrollen. Tilfeldig? Neppe. Men Apple skal ha for at de klarte å tåkelegge hele problemet, og i all stillhet forsterket telefonen ved volumkontrollen.

 

Så sprøyt eller ikke sprøyt, det får vel være opp til alle de med bøyde ip6plus å avgjøre. Jeg er iallefall ikke i tvil. Og hadde samsung, eller hvilken som helst annen produsent oppført seg slik når det kommer til en konstruksjonsfeil, hadde jeg kommet til å holde meg langt unna. Htc hadde en lignende ting med en av sine telefoner, og det ble min siste htc telefon. Alle kan gjøre feil,men da ordner man opp på en skikkelig måte og ikke lar kunden sitte igjen men regningen. Nå skal det sies at de som sendte inn sine ip6+ på jobb fikk byttet de i nye. Og eneste feilen var deformering ved volumtasten.

Endret av newnick
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Syns det fokuseres for lite på at den har kortere batteritid enn forgjengeren. Det er en trend som går feil vei i år, produsentene går ned på batteristørrelse, og selv mer strømsparende OS og CPU er ikke nok til å kompensere for dette. :(

Gi meg en ny moderne 5" mobil som er 2mm tykkere og heller har et 3500mAh batteri!

 

Vent til Lumia 940 kommer ut, så skal jeg vise deg bedre batteri! I tillegg kommer denne med en iris scanner som er utrolig nyttig for å holde telefonen sikker isteden for å klunre med en fingeravtrykksleser... Garantert sikker på at 940 vil ha bra batteri, og i tillegg er Windows Phone ganske sparende på batteri så anbefaler deg det hvis du vil at tlfen din skal holde ut i 2-4 dager!

Lenke til kommentar

Åjåjåj nårtid kommer avisartiklene? Mediahysteriet og diskusjonsforumkrigerne?

 

http://www.neowin.net/news/samsungs-galaxy-s6-bends-just-as-easily-as-the-iphone-6-plus

 

Det at EDGE tåler mindre kommer ikke som en nyhet. Se forskjellen på rammen fra EDGE,S6 og i6... Edge har en mye tynnere ramme i midten og en skjerm som bøyes rundt, selvfølgelig vill den tåle mindre. Vis meg samme test med S6 og i6, bøyes de like lett skal e bøye meg i støvet. + iphone 6+ har fått en forsterkning siden bendgate ;)

Lenke til kommentar

Syns det er rart at mobilen får 10/10 med såpass mange negative ting. Ikke utskiftbart batteri, ikke minnekort, ikke vanntett(som forgjengeren var), og ikke minst den høye prisen, burde hvertfall trukket den ned til 9/10.

Har jeg missforstått når jeg påstår at 10/10 skal være tilnærmet perfekt? Noe denne ikke er pga overnevnte punkter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe forskjell på denne og Edge annet en buet skjerm? Trenger ny mobil nå siden S4'en sliter med å lade seg. Betaler ikke 1600kr ekstra for buet skjerm. Synes det ser teit ut også. :p Men om den er bedre på noen vis bør jeg kanskje vurdere det.

 

 

Jeg ville faktisk vente før jeg kjøte en S6. S6 har for tiden en latterlig batterikapasitet. Jeg har på de 2 ukene jeg har hatt telefonen ikke klart å komme meg igjennom en hel dag uten å måtte lade minst en gang. Ganske pinlig for firmaet som tok i bruk uttrykk som wallhugger for andre telefonleverandørers brukere. 

 

Men enda værre enn dette er en minne hånterings bug som gjør at S6 ikke klarer å spille musikk/podcasts i bakgrunnen når du bruker google maps til å navigere. Telefonen dreper bakgrunns programmer mere eller mindre tilfeldig. Dette har gjort telefonen til et dyrt leketøy. Jeg har gått tilbake til å bruke min Nexus 6 som ikke har noen av disse problemene. S6 telefonen bruker jeg for det meste som et kamera siden så langt så var det eneste som Samsung sa i sin keynote som jeg har opplevd som sannferdig så er det at kameraet er veldig bra. Faktisk så er det det første kameraet som tar bedre bilder en jobbtelefonen min (iphone 6plus). Men jeg har store problemer med å bruke siden telefonen er sjef på noe jeg gjør 5% av tiden (ta bilder) og veldig ustabil på det jeg bruker den til resten av tiden. 

 

Samsung har sagt at de er klar over problem og at de muligens vil (may release a fix) fikse problemet i en fremtidig fix. 

 

Intill den fiksen er levert så kjøp heller en LG G4 eller en Nexus 6 hvis du vil ha en android telefon eller en iphone 6 hvis du vil ha en ios telefon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noe forskjell på denne og Edge annet en buet skjerm? Trenger ny mobil nå siden S4'en sliter med å lade seg. Betaler ikke 1600kr ekstra for buet skjerm. Synes det ser teit ut også. :p Men om den er bedre på noen vis bør jeg kanskje vurdere det.

 

 

Jeg ville faktisk vente før jeg kjøte en S6. S6 har for tiden en latterlig batterikapasitet. Jeg har på de 2 ukene jeg har hatt telefonen ikke klart å komme meg igjennom en hel dag uten å måtte lade minst en gang. Ganske pinlig for firmaet som tok i bruk uttrykk som wallhugger for andre telefonleverandørers brukere. 

 

Men enda værre enn dette er en minne hånterings bug som gjør at S6 ikke klarer å spille musikk/podcasts i bakgrunnen når du bruker google maps til å navigere. Telefonen dreper bakgrunns programmer mere eller mindre tilfeldig. Dette har gjort telefonen til et dyrt leketøy. Jeg har gått tilbake til å bruke min Nexus 6 som ikke har noen av disse problemene. S6 telefonen bruker jeg for det meste som et kamera siden så langt så var det eneste som Samsung sa i sin keynote som jeg har opplevd som sannferdig så er det at kameraet er veldig bra. Faktisk så er det det første kameraet som tar bedre bilder en jobbtelefonen min (iphone 6plus). Men jeg har store problemer med å bruke siden telefonen er sjef på noe jeg gjør 5% av tiden (ta bilder) og veldig ustabil på det jeg bruker den til resten av tiden. 

 

Samsung har sagt at de er klar over problem og at de muligens vil (may release a fix) fikse problemet i en fremtidig fix. 

 

Intill den fiksen er levert så kjøp heller en LG G4 eller en Nexus 6 hvis du vil ha en android telefon eller en iphone 6 hvis du vil ha en ios telefon. 

 

Takker for det. Da spørs det om jeg får vurdere noe annet. Jeg er ikke helt fornøyd med batteri levetiden på S4'en heller. Holder knapt 1 dag med litt bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Askepott telefon, laget helt av glass så hvis du mister den knuses hele telefonen og hvis du er uheldig og ikke har forsikring så kan du bare hive den i søpla. Veldig skuffende, har aldri trodd det om Samsung. Har også Note 4 og synnes det ee kjekt å kunne ta av og bytte deksel bak. Galaxy s6 frarådes på det sterkeste

Lenke til kommentar

Askepott telefon, laget helt av glass så hvis du mister den knuses hele telefonen og hvis du er uheldig og ikke har forsikring så kan du bare hive den i søpla. Veldig skuffende, har aldri trodd det om Samsung. Har også Note 4 og synnes det ee kjekt å kunne ta av og bytte deksel bak. Galaxy s6 frarådes på det sterkeste

Syns det ser ut som den tåler mye . Og kan vel knapt kalles "Askepott" som for delikat robusthet.

http://youtu.be/Ej5v9sqEMYQ

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...