Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Synes forøvrig ikke dette er ille i det hele tatt :) Mye stillere enn alle andre referansekort jeg har hatt som eks. GTX480, GTX580, HD5870, HD6950.

 

Klart vi har alle hver vår grense for hva som bråker for mye og ikke. Men uansett åssen du snur og vender på det, så er f.eks MSI sin custom kjøler mye mer stillegående enn FE kjøleren. Trenger ikke måleutstyr for å høre den forskjellen.

 

Selvsagt, hva hadde ellers vært poenget om de ikke hadde hatt forbedringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min erfaring er at coil whine ofte vil forsvinne over tid på GPUer. Verre med PSU. Har fått montert mine 2 i SLI nå, eneste problemet jeg har støtt på er at Time Spy ikke vil kjøre i SLI :)

Timespy støtter mGPU, men da må du slå av SLI, slik at time spy kan ta kontroll over kortene hver for seg.

Edit: nei , det var feil. Eksplisitt lda er støttet, men jeg er litt usikkert hvordan det aktiveres i driveren. Poenget er at programmet tar kontroll over hvilket gpu får hvilken oppgave.

 

Kjørte Time Spy benchen helt fint på Titan X SLI.

Lenke til kommentar

Nå spørs det om jeg angrer på valget om å kjøre FE + vannblokk.. :hmm:

Se prisen på 1080Ti Strix da? FE + vannblokk er jo en nobrainer om du allerede HAR customloop. De fleste customkorta er i tillegg 2.5 slots og øker tempen inne i kabinettet en god del.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

 

Nå spørs det om jeg angrer på valget om å kjøre FE + vannblokk.. :hmm:

Se prisen på 1080Ti Strix da? FE + vannblokk er jo en nobrainer om du allerede HAR customloop. De fleste customkorta er i tillegg 2.5 slots og øker tempen inne i kabinettet en god del.

 

Ja, betalte jo 7250,- for kortet + ca 1200 for blokka. Er ingen upris det. Har jo en XTX360 + XT240. Burde være meeeer enn nok areal for min maskin.

Lenke til kommentar

Nå spørs det om jeg angrer på valget om å kjøre FE + vannblokk.. :hmm:

 

Selv om du ikke får så mye mer på vann, så vil jo boosten holde seg mer stabil når temp er under kontroll. Jeg også kunne få 1950 Mhz med det 1080Ti FE jeg hadde, men den hoppa jo opp og ned ofte. Så har du støyen fra FE kjøleren da. Opp til deg. Jeg angrer iallefall ikke på at jeg sendte mitt tilbake.

Lenke til kommentar

Basically hva jeg har da. ^^

 

Kjører du push/pull? Hva slags vifter og RPM? Morsom at vi hadde såpass likt setup.

 

Vi har samme pumpe, XT240 men 360 er annerledes. Din er 35mm tykk og har en FPI på 19, mens min er 60mm tykk og har en FPI på 11.

 

EDIT: Beholder nok alt, ser at vannblokk OG skjermkort kommer imorgen! Synd jeg må øve til prøve, men kan bruke en time eller halvannen på å montere, så la det leakteste.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

hmm weird. 

 

Med 1080Ti vil ikke Win10 starte. Skjermen mister singnalet på DP etter POST.

Prøver å fjerne en del ting som MSI dill, Oculus og Nvidia driverne for å se om det fikser noe.

 

Er det noen krav til 1080Ti ift. PCIe eller annet hw-messig som ikke er det for 1070? Ellers bør 1080Ti fungere når 1070 gjør det?

Lenke til kommentar

hmm weird.

 

Med 1080Ti vil ikke Win10 starte. Skjermen mister singnalet på DP etter POST.

Prøver å fjerne en del ting som MSI dill, Oculus og Nvidia driverne for å se om det fikser noe.

 

Er det noen krav til 1080Ti ift. PCIe eller annet hw-messig som ikke er det for 1070? Ellers bør 1080Ti fungere når 1070 gjør det?

Oppdater bios?
Lenke til kommentar

Oppdaterte den til siste når jeg monterte 1070 :) 1070 kortet og 1080Ti FE bruker begge 6+8 power også. Er en god 1200W PSU med masse guff på 12A rail.

 

Bare wierd at 1070 funker, men satser på at det er noe driver/software messig hm. 1070 kortet kjørte på DP og jeg har prøvd alle DP portene på 1080Ti kortet.

 

EDIT:

Jeg får kun boot til win10 med 1080Ti via HDMI porten. Weird stuff. Resatte også mb-bios uten at det hjalp ift. DP.

 

EDIT2:

En ting var at Windows 10 kjøre en oppdatering når jeg tok den ned med 1070 kortet for å skifte. Men tok da en ekstra boot med 1070 for å se at Win10 fortsatt var ok først. Men ser andre har hatt lignende problemer.

Apparently the latest Windows 10 builds hose the EDID info for certain monitors. This is very frustrating.

 

Samt denne karen som virkelig måtte krype til korset med 1080:

https://forums.evga.com/FindPost/2533624

 

EDIT3:

Har kjørt en DDU i safemode og reinstallerer nå 378.78 via HDMI og ser om jeg kommer noe videre. Mistenker DP porten på monitoren men da merkelig at DP funker fint på MSI 1070 QS. Det kan dog være at 1080Ti krever en høyere DP standard enn mitt skjerm sttter?

Siden det følger med en DP-DVI overgang skal jeg prøve med den om jeg ikke kommer i mål med dette. Litt ekstremt å stikke på expert eller lefal for å kjøpe en 34" 21:9 skjerm pga. mistanke om DP problematikk på monitoren :p. Jeg venter egentlig på at X34P skal komme men den blir jo utsatt stadig vekk.

PS.

Når både HDMI og DP står i kort og monitor så nekter også Win10 å boote. Prøvde det for å se om jeg da kunne snike meg over til DP fra Windows. Kan kun boote på HDMI forløpig.

 

EDIT4:

Maskinen begynte å bare henge et stykke ut i 378.78 installasjonen men etter kontrollert shutdown via powerbutton og ny oppstart så funker det f. meg via DP!

Maaan... what a freakin ride :D  :fun:  :woot: Hadde ikke ventet så mye dill fra 1070 t3. part til 1080Ti.

This gonna be soo good....

TIPS:

Jeg ser at andre har slitt med lignende problemer og da har faktisk Geforce Experience reinstallasjon vært den forløsende faktoren. Kjekt å vite.

EDIT5:

Spoke too soon.

Når jeg tok ut HDMI kabelen og bootet så var problemet tilbake. jeg må boote med både HDMI og DP tilkoblet samtidig igjen for å få tilbake signalet på DP i Win10 etter POST :p
Mulig jeg stikker å henter en ny skjerm i morgen da jeg mistenker at DP porten på U2711 er litt av problemet (den har kjente bugs ift. powersave, DP mode osv.).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...