Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så langt imponert over 1080Ti FE. Har omtrent ikke merket støymessig at jeg har byttet fra MSI 1070 Quick Silver til Gigabyte 1080Ti FE. Men nå klokker jeg ikke sistnevnte.

Jeg er meget positivt overasket med Wildlands@1440P Ultra og GPU som ligger mye 97-100%, hadde forventet MYE mer støy enn til nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fy den FE kjøleren bråker. Aner ikke hvordan du synes 66% på vifta er greit. :p

 

Vil teste litt med undervolting osv. ikveld tenker jeg. Med undervolting burde ikke en stabil frekvens være et problem iallefall. :-)

 

Forøvrig, 100% på viften er ikke verre enn et 290(X) kort fra AMD. Lyden er godt hørbart, men faktisk ikke så ille.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

FE vifta mi er sjelden over 60%, tror ikke jeg har sett det ennå. Men har alltid øretelefoner på, men de er åpne så jeg hører NAS boksen.

MEN! Jeg har mitt tower under pulten. Det kan jo ha noe å si. Kan alltids måle på samme måte som med 1070 kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Installerte ett MSI Armor OC GTX 1070 i dag. La fort merke til at kun den ene viften gikk rundt. Er klar over at kortet skrur av viftene under 60-ish grader. Men er det vanlig at kun en vifte går ved spilling? Ved å touche litt borti vifte nr 2, evt gi den en ørliten dytt så starter den plutselig. 

 

Fiklet litt i MSI Afterburner, og det virker litt tilfeldig når vifte nr 2. bestemmer seg for å spinne.. Prøvde og google litt, men fant veldig forskjellige svar her og der..

 

Noen tanker?

 

Edit: Begge viftene spinner 9/10 ganger jeg sjekker. Ingen merkbar motstand i den ene viften kontra den andre. Heller ingen synlige "blokkeringer" o.l.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...