Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1080Ti er nå på vei!

 

Ordnet med alt av verktøy for å fjerne den forpulte FE kjøleren.

 

Vil kanskje teste med undervolting på luft først.

 

Da 1080 likte godt undervolting.

Fikk du i det minste avslag fordi kjøperen er forpult? Og hvem i norsk netthandel holder på med å forpule uskyldige kjølere? Og selger de til og med i etterkant?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen intr. i 980Ti vs 1080Ti resultater?

 

Har just montert systemet med 980Ti som ventekort til 1080Ti. Kan være at jeg gidder å teste 980TI kortet litt, men bytter ASAP jeg får det nye kortet. :p

Jeg vil gjerne se sammenligning mellom 2x 980Ti og 1080Ti, og 2x 1080Ti, hvis du kan være behjelpelig med noe slikt.

Lenke til kommentar

Har SLI 1080ti FE direkte fra Nvidia for øyeblikket, men sender dem tilbake i løpet av neste uke pga forferdelig coil whine i begge kortene. Dessverre langt verre enn jeg hadde fra SLI 980ti.

Sikker det er kortene? Har ikke det lenger selv på mine 1080 kort. Men hadde før og fant ut det kom fra psu.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

Har SLI 1080ti FE direkte fra Nvidia for øyeblikket, men sender dem tilbake i løpet av neste uke pga forferdelig coil whine i begge kortene. Dessverre langt verre enn jeg hadde fra SLI 980ti.

Sikker det er kortene? Har ikke det lenger selv på mine 1080 kort. Men hadde før og fant ut det kom fra psu.

 

Tror dessverre det ja. Har et In-Win S-Frame kabinett, så PSU og kortene er godt adskilt. Bruker en Corsair AX1200i. Lyden kommer direkte fra kortene, og varierer med FPS.

Høres så og si slik ut

 

Endret av Christian85
Lenke til kommentar

Min erfaring er at coil whine ofte vil forsvinne over tid på GPUer. Verre med PSU. Har fått montert mine 2 i SLI nå, eneste problemet jeg har støtt på er at Time Spy ikke vil kjøre i SLI :)

Timespy støtter mGPU, men da må du slå av SLI, slik at time spy kan ta kontroll over kortene hver for seg.

Edit: nei , det var feil. Eksplisitt lda er støttet, men jeg er litt usikkert hvordan det aktiveres i driveren. Poenget er at programmet tar kontroll over hvilket gpu får hvilken oppgave.

Endret av LeadCollisionMan
Lenke til kommentar

Synes forøvrig ikke dette er ille i det hele tatt :) Mye stillere enn alle andre referansekort jeg har hatt som eks. GTX480, GTX580, HD5870, HD6950.

 

i just got my 1080ti, upgrading from 290x this fan is silent! the 1080 ti at max, is as loud as the 290x at 50%.

 

 

Gleder meg til uken når kortet kommer! (skal komme i dag og hentes etter jobb, wooh!).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes forøvrig ikke dette er ille i det hele tatt :) Mye stillere enn alle andre referansekort jeg har hatt som eks. GTX480, GTX580, HD5870, HD6950.

 

Klart vi har alle hver vår grense for hva som bråker for mye og ikke. Men uansett åssen du snur og vender på det, så er f.eks MSI sin custom kjøler mye mer stillegående enn FE kjøleren. Trenger ikke måleutstyr for å høre den forskjellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...