Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Stock luft 1080ti (max powerlimit) på Ryzen maskinen.

Firestrike Extreme:

post-42975-0-17285100-1490214953_thumb.png

 

Ikkje veldig trøkk på 1080ti uten overklokk :p Man ser på scoren at den skriker etter overklokk på gpu 

 

For de som liker ALT stock, så er her resultatet mitt med 1800x stock og 2x 1080ti stock. Ja alt helt stock, tilogmed minne var på 2133mhz  :wee:

 

Firestrike Ultra stock  :green:

 

 

post-42975-0-03727600-1490215403_thumb.png

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stock på vann er jo fortsatt endel høyere enn stock på luft.

 

Alt på ultra er litt luggete om man ikke har G-synch. Skal kjøre FSU senere, spille mer i helga. :-)

 

EDIT: stock hos meg er 1911mhz stabilt på kjernen.

:hmm: Nvidia Turf Effects bør slås av, suger masse unødig kraft. Litt samme greia som hairworks.

 

Like før jeg løper og kjøper en "billig" g-sync skjerm i påvente av X34P. Men de med 1440P/IPSish ligger på rundt 7000,- :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her er mine siste tre systemer med high-end CPUer og på den tiden, high-end GPUer som er ganske bra overklokka.

 

1080 på 2126 m/ 5960X på 4500

 

980Ti på 1500 m/ 5960X på 4500

 

1080Ti på 2076 m/ 1700 på 4000

 

Link til Firestrike Extreme comparison

 

EDIT: Fikk noen hundre poeng høyere med lavere minne OC. Holder på å finne sweetspot. 2100 ser ut til å være instakrasj av maskinen. 

 

OC på Ryzen går mye smoothere nå enn med stock kjøler. Kjører 4000 på 1.380V elns. Kan sikkert kjøre 4100.

 

Vanvittig mye bedre combined score du får med Ryzen og 1080TI da!! Just wow!!

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Ja, veeeldig fornøyd med Ryzen her iallefall. :-)

 

Takk for tips, Theo! Spillet virker ganske silkemykt nå uten at jeg har noen form for FPS teller. :p Spiller på "Extreme" noe som for øyeblikket faktisk er ganske utfordrende, men er jo da det er moro!

 

EDIT: Wildlands var skikkelig artig! Blir nok å få spilt det når jeg får tid innimellom! Bruker utrolig mye CPU. Ser opptil 60% på Ryzen 1700 @3900.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Lurer bare på hvordan kortet yter i Wildlands da jeg vurderer 1080TI. 

Finnes mange tester på nett, men tror de fleste er ingame benchmarken. 

 

Har 1080SLI nå, men får ikke g-sync + TAA til å fungere i Wildlands med SLI. 

Det kom en patch i dag (patch 2.0) som bla. skal fikse SLI issues. 4GB på uplay og 2GB på steam (komprimerer).

Men oppgi gjerne resten av specsa dine da det er interessant ift. andre som rapporterer dårlig ytelse.

 

De fleste som har patchet i dag har rapportert bedre ytelse på PC (Discord) men jeg har ikke fått testet det ennå.

 

 

EDIT:

Ah... trodde du hadde 1080Ti og opplevde veldig lav FPS. Derfor jeg lurte på resten av specsa :).

Streamerhouse på Twitch med 1080Ti@1080P Ultra på PC rapporterer 60-100+ FPS. Men det jeg har sett over tid er at PC utgaven bærer noe preg av å være dårligere optimalisert for PC enn konsoll.

Dvs. du får mye bedre kvalitet på PC men mange sliter med å holde 60+ FPS. Det er ekstremt mye AI aktivitet i dette spillet så man tenker at det er CPU relatert. Når man har drawdistance på full så kan man stå på toppen av et fjell om natten og se bilene i en veldig stor del av kartet, hundrevis av dem. Vakkert!

 

Jeg har som sagt en 8 år gammel pensjonist-CPU (i7@stock+12GB DDR3) så jeg ligger på 55-60+ med alt på ultra i områder med lite AI aktivitet. I områder med mye AI aktivitet, et tonn unidads/cartels soldater og rebels kan jeg falle helt ned i 40 området. Så hos meg er helt klart CPU flaskehals. Kan også pushe "screen scaling / supersampling" opp til 1.5 i 1440P uten å miste særlig FPS (1-3). Ved SS 2.0 mister jeg ca. 10-15 FPS. Dog trenger jeg ikke SS i 1440P. (Men tester litt SS vs AA nå).

 

Men jeg nyter det likevel på 1440p-ultra (16:9) som jeg ikke hadde sjangs til på 1070. Kommer til å ta med kortet over i ett 270 eller M4 bygg i nærmeste fremtid.

TC sin test vil være mer relevant for deg da han har en nyere rigg.

 

Den største FPS killeren for Wildlands på PC er HDD. Ha steam, uplay, spillet, screenshots, recording - alt på SSD. Ellers anbefaler jeg også /r/wildlands, discord.gg/ghostrecon og /forums.ubi.com/forumdisplay.php/1551-PC. De beste driverne for spillet er 378.78  (Widlands driveren) men 378.49 er også god om man har issues på .78. Ikke gå for .92.

 

Om man vurderer å kjøpe spillet bør man være klar over at 4 player Coop er P2P basert. Nå som PVP lanseres snart vil jeg tro at hvertfall den biten blir sentralisert.

Det er også litt mic-issues i spillet (mulig fikset i siste patch) så de fleste bruker discord der.

 

 

Ble meget bra med den nye patchen, tidligere hadde jeg tidvis noe flickering og stutters. Merker ingenting til det nå og virker som SLI scaler enda bedre. Begge kortene ligger på 95-100% usage konstant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Proshop påstår at de har Asus GTX 1080ti Strix på fjernlager. Er det troverdig?

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-GTX-1080-Ti-Strix-OC-11GB/2586624

Vil ikke tro det. Komplett har den på 5. april i andre bunch (ubekreftet), 29. mars i første bunch. Jeg har opplevd juks med lagestatus av multicom og proshop før, så jeg tipper det ikke er sant.

 

Første bunch bør stemme for den skal jeg ha :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler å prøve undervolting.

Får maks 90% TDP usage på 2050mhz ved 1.000V, samt 500+ på minnet.

Lavere temp, mister 25 mhz over vanlig spenning (1.0500V) OG man får et langt lavere strømforbruk.

225 watt istedenfor 300 fort (120%+ på TDPen)

 

Eneste ulempen er at du må låse spenningen med "L" i f.eks. MSI afterburner. Men tar glatt 30 watt mer på idle, og 75 watt mindre på load da min maskin enten folder eller spiller.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Proshop påstår at de har Asus GTX 1080ti Strix på fjernlager. Er det troverdig?

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-GeForce-GTX-1080-Ti-Strix-OC-11GB/2586624

Vil ikke tro det. Komplett har den på 5. april i andre bunch (ubekreftet), 29. mars i første bunch. Jeg har opplevd juks med lagestatus av multicom og proshop før, så jeg tipper det ikke er sant.

 

Første bunch bør stemme for den skal jeg ha :p

 

Jeg også ;) Sendte min FE tilbake pga støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...